
Backlink tényezők
Linkelő domain kora:
Az idős domainekről származó backlinkek erősebbek lehetnek, mint az új domainekről származóak.
A linkelő gyökérdomainek száma:
A hivatkozó domainek száma az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a Google algoritmusában, amint azt a 11,8 millió Google keresési eredményt vizsgáló iparági tanulmányunkból láthatja.
Különálló C-osztályú IP-ről származó linkek száma:
A különálló IP-címekről származó linkek az Önre hivatkozó webhelyek szélesebb körét sugallják, ami segíthet a rangsorolásban.
A linkelő oldalak száma:
A linkelő oldalak teljes száma (akár ugyanarról a domainről is) hatással lehet a rangsorolásra.
Backlinkek horgonyszövege:
Amint azt a Google eredeti algoritmusának ebben a leírásában megjegyezzük:
“Először is, a horgonyszövegek gyakran pontosabb leírást adnak a weboldalakról, mint maguk az oldalak”.
Nyilvánvaló, hogy a horgonyszöveg kevésbé fontos, mint korábban (és ha túloptimalizálják, webspam-jelzésként működnek). De a kulcsszavakban gazdag horgonyszöveg kis adagokban még mindig erős relevanciajelzést küld.
Alt tag (képi linkek esetében):
Az Alt szöveg a képek horgonyszövegeként működik.
Linkek .edu vagy .gov tartományokból: Matt Cutts kijelentette, hogy a TLD nem befolyásolja egy webhely fontosságát. A Google pedig azt mondta, hogy sok Edu linket “figyelmen kívül hagy”. Ez azonban nem akadályozza meg a SEO-kat abban, hogy úgy gondolják, hogy a .gov és .edu TLD-knek különleges helyük van az algoritmusban.
A linkelő oldal tekintélye:
A hivatkozó oldal tekintélye (PageRank) a Google kezdete óta rendkívül fontos rangsorolási tényező, és még mindig az
link tekintélye
A hivatkozó tartomány tekintélye:
A hivatkozó domain tekintélye önálló szerepet játszhat a link értékében.
A versenytársaktól származó linkek:
Az ugyanazon SERP-ben rangsorolt más oldalakról származó linkek értékesebbek lehetnek egy oldal rangsorolása szempontjából az adott kulcsszóra vonatkozóan (mivel ezek magasan releváns oldalak).
“Várható” webhelyekről származó linkek:
Bár spekulatív, egyes SEO-k úgy vélik, hogy a Google addig nem bízik meg teljesen a weboldaladban, amíg az iparágadban “elvárt” tekintélyű webhelyekről nem kapsz linkeket.
Rossz szomszédságból származó linkek:
Az úgynevezett “rossz környékről” származó linkek árthatnak webhelyének.
Vendégposztok: Bár a vendégposztokból származó linkek még mindig értéket adnak, valószínűleg nem olyan erősek, mint a valódi szerkesztői linkek (ráadásul a “nagyszabású” vendégposztok bajba sodorhatják webhelyét).
Hirdetésekből származó linkek:
A Google szerint a hirdetésekből származó linkeknek nofollow-nak kell lenniük, vagy a rel=sponsored attribútumot kell használniuk. Valószínű azonban, hogy a Google képes azonosítani és kiszűrni a hirdetésekből származó követett linkeket.
Honlap tekintélye:
A hivatkozó oldal honlapjára mutató linkek különös jelentőséggel bírhatnak egy oldal – és így egy link – súlyának értékelésében.