Linképítés legfontosabb követelményei


Backlink tényezők

Linkelő domain kora:

Az idős domainekről származó backlinkek erősebbek lehetnek, mint az új domainekről származóak.

A linkelő gyökérdomainek száma:

A hivatkozó domainek száma az egyik legfontosabb rangsorolási tényező a Google algoritmusában, amint azt a 11,8 millió Google keresési eredményt vizsgáló iparági tanulmányunkból láthatja.

Különálló C-osztályú IP-ről származó linkek száma:

A különálló IP-címekről származó linkek az Önre hivatkozó webhelyek szélesebb körét sugallják, ami segíthet a rangsorolásban.

A linkelő oldalak száma:

A linkelő oldalak teljes száma (akár ugyanarról a domainről is) hatással lehet a rangsorolásra.

Backlinkek horgonyszövege:

Amint azt a Google eredeti algoritmusának ebben a leírásában megjegyezzük:

“Először is, a horgonyszövegek gyakran pontosabb leírást adnak a weboldalakról, mint maguk az oldalak”.

Nyilvánvaló, hogy a horgonyszöveg kevésbé fontos, mint korábban (és ha túloptimalizálják, webspam-jelzésként működnek). De a kulcsszavakban gazdag horgonyszöveg kis adagokban még mindig erős relevanciajelzést küld.

Alt tag (képi linkek esetében):

Az Alt szöveg a képek horgonyszövegeként működik.

Linkek .edu vagy .gov tartományokból: Matt Cutts kijelentette, hogy a TLD nem befolyásolja egy webhely fontosságát. A Google pedig azt mondta, hogy sok Edu linket “figyelmen kívül hagy”. Ez azonban nem akadályozza meg a SEO-kat abban, hogy úgy gondolják, hogy a .gov és .edu TLD-knek különleges helyük van az algoritmusban.

A linkelő oldal tekintélye:

A hivatkozó oldal tekintélye (PageRank) a Google kezdete óta rendkívül fontos rangsorolási tényező, és még mindig az

link tekintélye

A hivatkozó tartomány tekintélye:

A hivatkozó domain tekintélye önálló szerepet játszhat a link értékében.

A versenytársaktól származó linkek:

Az ugyanazon SERP-ben rangsorolt más oldalakról származó linkek értékesebbek lehetnek egy oldal rangsorolása szempontjából az adott kulcsszóra vonatkozóan (mivel ezek magasan releváns oldalak).

“Várható” webhelyekről származó linkek:

Bár spekulatív, egyes SEO-k úgy vélik, hogy a Google addig nem bízik meg teljesen a weboldaladban, amíg az iparágadban “elvárt” tekintélyű webhelyekről nem kapsz linkeket.

Rossz szomszédságból származó linkek:

Az úgynevezett “rossz környékről” származó linkek árthatnak webhelyének.

Vendégposztok: Bár a vendégposztokból származó linkek még mindig értéket adnak, valószínűleg nem olyan erősek, mint a valódi szerkesztői linkek (ráadásul a “nagyszabású” vendégposztok bajba sodorhatják webhelyét).

Hirdetésekből származó linkek:

A Google szerint a hirdetésekből származó linkeknek nofollow-nak kell lenniük, vagy a rel=sponsored attribútumot kell használniuk. Valószínű azonban, hogy a Google képes azonosítani és kiszűrni a hirdetésekből származó követett linkeket.

Honlap tekintélye:

A hivatkozó oldal honlapjára mutató linkek különös jelentőséggel bírhatnak egy oldal – és így egy link – súlyának értékelésében.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s