A legjobb linképítési stratégia a minőségi tartalmak létrehozására és megosztására összpontosít.
A tartalmaknak értékesnek és relevánsnak kell lenniük a célközönség számára, és azokat más weboldalak és blogok is szívesen megosztják és hivatkoznak rájuk.
Fontos, hogy az oldaladon lévő tartalmak minél magasabb minőségűek legyenek, és érdemes lehet azokat infografikákkal, videókkal vagy más interaktív formákkal is kiegészíteni. Emellett érdemes kapcsolatot építeni más weboldalakkal és blogokkal, és kérni tőlük, hogy linkeljenek vissza az oldaladra.
A linképítésnek azonban mindig organikusnak kell lennie, és nem szabad mesterségesen manipulálni a keresőmotorokat. Azáltal, hogy minőségi tartalmakat hozol létre és értékes kapcsolatokat építesz, a linkek és a látogatók természetes módon fognak áramlani az oldaladra.
Link-értékű tartalom közzététele
Olyan tartalmakat kell létrehoznia, amelyekre az emberek linkeket akarnak építeni. A linkre érdemes tartalom széles körben vonzó, és valószínűleg a marketing tölcsér tetején helyezkedik el.
A legtöbb szerkesztő a közönségük számára releváns oldalakra szeretne linkelni, így minél relevánsabb az Ön oldala a közönségük számára, annál nagyobb a valószínűsége, hogy linkelni fognak rá.
A linkre érdemes tartalom emellett oktatási és információs jellegű. Megold egy gyakori problémát, vagy választ ad a közönség gyakori kérdéseire.
Sok SEO-szakértő azonban úgy épít linkre érdemes tartalmat, hogy gyakori kérdésekre válaszol.
Vagyis a backlinkek megszerzéséhez a tartalomnak nemcsak kérdésekre kell válaszolnia és problémákat kell megoldania, hanem mindezt egyedi módon kell tennie.
Példák a linkre érdemes tartalomra:
Hogyan kell használni cikkek.
Adatok és trendek.
Kutatások, amelyek az Ön iparágának hasznára válnak.
Oktatási tartalmak.
Szórakoztatás.
Inspiráló tartalom.
Örökzöld tartalom.
Ha a stratégiája az, hogy több linkre érdemes tartalmat hozzon létre, akkor auditálhatja meglévő tartalmát, hogy megértse, hol vannak hiányosságok.
Ezután a fent felsorolt különböző taktikákat végigjárva megtervezheti, hogy milyen tartalommal kezdjen és mennyi tartalomra lesz szüksége.
- Elérés
Az elérés az a cselekedet, amikor egy webhelytől backlinket kérsz.
Amikor linkre érdemes tartalmat hozol létre, elengedhetetlen, hogy megoszd ezt a tartalmat olyan webhelyekkel, amelyekről úgy gondolod, hogy hasznát vennék.
A nagy tekintélyű webhelyektől származó backlink megszerzése az egyik módja annak, hogy a Google-nak azt üzenje, hogy webhelye tekintély egy adott témában.
Ezek a backlinkek “bizalmi szavazatként” működnek egyik webhelyről a másikra.
Ezenkívül a különböző webhelyekről származó backlinkek segíthetnek a célközönség bővítésében, új potenciális ügyfeleket hozva a webhelyére.
Gyakran az elérés abból áll, hogy a SEO-szakértők cikkeket küldenek egy webhely szerkesztőjének, elmagyarázva, hogy miért lenne hasznos a cikkük.
Azonban számos különböző taktika létezik, amelyet az elérés megvalósíthat, többek között:
Sajtóközlemények a releváns webhelyek linkjeinek megszerzése érdekében.
Új tartalmak népszerűsítése.
Linkek keresése meglévő tartalmakban.
Link nélküli említések javítása.
Az elérés segíthet a SEO-k és a webhelyszerkesztők közötti szakmai kapcsolatok kialakításában.
Bár az elérés egyszerű gyakorlatnak tűnhet, vannak olyan elérési legjobb gyakorlatok, amelyekkel tisztában kell lennie:
Személyre szabja az összes elérését. Ne akarjon általános üzeneteket küldeni.
Legyen rövid és lényegre törő. A webhelyszerkesztőknek nincs sok idejük egy hosszú e-mail átlapozására.
Magyarázza el, miért előnyös számukra a webhelyére vagy cikkére való hivatkozás.
Adja meg nekik a horgonyszöveget. Minél könnyebbé teszi a dolgot, annál jobb.
- Tegyen hírértékű dolgokat
Ez a stratégia homályosnak tűnhet, de számos előnye van annak, ha egy híroldaltól szerezhetsz linkeket.
Például sok kiadványnak nagy a közönsége, amelynek egy része az Ön oldalára irányul.
Emellett sok kiadvány tekintély a saját területének, és egy tőlük származó backlink sokat érhet a Google-nál.
Bár úgy gondolhatja, hogy bármi, amit a cége tesz, hírértékűnek tekinthető, lényeges, hogy mérlegelje, mi az, ami releváns a vállalkozása és a célközleménye szempontjából.
Vegye fontolóra a következő taktikákat:
Rendezvényt szervezzen.
Adományozzon egy ügynek.
Indítson el egy nonprofit szervezetet.
Hozzon létre új terméket vagy megoldást.
Jelentsen be új partnerséget.
Ajánljon fel ösztöndíjat.
Miután eldöntötte a hírértékű taktikát, az ötletét meg kell ismertetnie a munkatársakkal, kiadványokkal és más releváns médiakapcsolatokkal.
Ezután az is segít, ha meggyőzöd őket arról, hogy a történeted miért lényeges számukra és a közönségük számára.
- Technikai SEO
A linkek megszerzésének egyik módja, hogy technikai auditot végezzen a backlinkjein.
Néha a linkek megszakadnak. Oldalak mennek le.
A webhelyszerkesztők pedig nem veszik észre, hogy az oldaladra mutató linkek már nem működnek.
Ha elvégez egy backlink-elemzést a webhelyén, akkor mindig képben maradhat a backlinkjei működésével kapcsolatban.
E stratégia néhány taktikája a következő:
A törött linkek felkutatása: Küldhet e-mailt a webhely szerkesztőjének a helyes linkkel, feltüntetve, hogy az milyen értéket ad a webhelyéhez.
404-es hibák kijavítása: Adhatsz egy vadonatúj linket egy hasonló oldalra.
Átirányítások eltávolítása: Győződjön meg róla, hogy az átirányítások a végső célhoz vezetnek. Amikor csak lehetséges, távolítsa el az átirányítási láncokat.
HTTP vs. HTTPS: Ha nemrégiben állt át HTTPS-re, győződjön meg róla, hogy minden linket HTTP-ről frissítettek.
Ezeknek a problémáknak a kijavítása segít helyreállítani a kapcsolatot az egyik webhelyről a másikra.
Egy átirányító linknek vagy egy 404-es oldalra mutató linknek szinte semmi értéke nincs; fontos, hogy visszaszerezzük ezeket a linkeket, hogy növeljük az oldalra irányuló szerves forgalmat.
Ezen kívül ezeknek a linkeknek a javítása megkönnyíti a botok számára a webhely feltérképezését és indexelését.
- Gondolatvezetés
A gondolatvezető olyan személy egy iparágban, akit szakértőnek tartanak. Ők következetesen új tartalmakat tesznek közzé, és új ötleteket vetnek fel az iparágukat illetően.
Ennek eredményeképpen sokan valószínűleg megbíznak bennük, és bizonyítékként használják a tartalmukat. Amint láthatja, az iparágában gondolatvezetőnek lenni számos előnnyel járhat.
A gondolati vezető tartalom a Google-ban való rangsorolását is segítheti. Minél több ember mutat az Ön tartalmaira, mint erőforrásra.