ONLINE MARKETING SZÓTÁR
Advertising Network / Hirdetési hálózat
Olyan piaci szereplő mely összeköti a weboldalakat és médiatulajdonosokat a megfelelő hirdetőkkel.
- Úgyis ismert, mint: ad network
- Wikipédia
Cookie
A cookie egy olyan betűkből és számokból álló kicsi állomány, amely a felhasználó számítógépére töltődik a weboldalak megtekintésekor. Ez teszi lehetővé, hogy a weboldal felismerje a felhasználó böngészőjét. A cookie maga nem tartalmaz vagy gyűjt információt, csupán arra használják, hogy segítsen a felhasználók azonosításában. Ilyen módon számukra hasznosabb és relevánsabb reklámok jelenhetnek meg.
- Úgyis ismert, mint: HTTP cookie vagy böngésző cookie
- Wikipédia
Contextual advertising
Olyan célzott reklám, ami egy adott egyént céloz a weboldal látogatásakor. Automatizált hirdetés-kiszolgáló rendszerek az oldal tartalmától függően választják meg a kiszolgálandó tartalmat. Például, mikor a felhasználó egy filmajánlót néz, akkor számára lehet a frissen bemutatott filmeket, DVD-ket hirdetni, vagy az adott filmhez tartozó kiegészítőket. Kontextuális hirdetést használnak a keresőmotorok is, hogy a keresett kifejezéshez kapcsolódó hirdetéseket mutassanak a felhasználó számára.
Display Advertising / Tartalmi alapú hirdetés
Grafikus hirdetések a weboldalakon, melyeket a felhasználók látogatáskor látnak. Ezek általában banner vagy videó formátumban jelennek meg.
- Úgyis ismert, mint: web bannerek vagy banner reklámok
- Wikipédia
Online behavioural advertising / Online viselkedés alapú hirdetés
Olyan hirdetési módszer, amellyel a felhasználó böngészési előzményei alapján meghatározott érdeklődési körnek megfelelően személyre szabott hirdetések jeleníthetőek meg.
- Úgyis ismert, mint: behavioural advertising, behavioural targeting, interest-based advertisingvagy ad matching
- Wikipédia
Opt out
Az opt-out funkció megteremti a felhasználók számára, hogy megállítsák vagy elkerüljék kéretlen termék vagy szolgáltatás információit. Ebben az esetben azokat a reklámokat, amelyek az előzetes böngészési aktivitásukon alapszik. Ide kattintva élhetnek az opt-out lehetőséggel azoknál a cégeknél melyek követik az IAB által meghatározott „Good practice principles”-t a viselkedés alapú célzást illetően.
ONLINE HIRDETÉSI LEHETŐSÉGEK
Az alább listázott szolgáltató cégek azok akik együttműködnek a weboldal üzemeltetőkkel, hogy információkat gyűjtsenek és használjanak az online viselkedés alapú reklámozáshoz. Kérjük használja az alábbi gombokat, hogy testreszabja az online viselkedés alapú reklámozási beállításait. Az összes szolgltatót ki, illetve be tudja kapcsolni, de egyenként is állíthatja őket. Az “i” gombra klikkelve többet megtudhat az adott cégről és a viselkedés alapú reklám szolgáltatás státusáról az adott böngészőn amit használ. Ha bármilyen problémája van a választásainak kijelölésével, kérjük látogassa meg a súgó oldalunk.
Public-Idées

Azonosítást lehetővé tevő személyes információ
Azon információk köre, amelyek magukban vagy más információkkal együtt lehetővé teszik egy egyén azonosítását. Ilyen adatok például név, cím, email cím vagy telefonszám. Ez a 95/46/EC EU direktívában szabályozott.
- Úgyis ismert, mint: personal data vagy PII
Targeted Advertising / Célzott hirdetések
Olyan hirdetés, ami egy bizonyos felhasználói szegmenst céloz olyan változók alapján mint demográfia vagy viselkedés.
- Úgyis ismert mint: customised vagy personalised advertising
- Wikipédia
Web browser
Olyan program, ami a lekért információforrásokat összegyűjti és eredményeit egy standard formában megjeleníti. Ilyen programok például: Internet Explorer, Firefox, Chrome, Safari és Opera.