WEBÁRUHÁZ Tévhitek
Mivel a Piac&Profit szakértő tanácsadója vagyok a kollégákat is szívesen szoktam ajánlani és olvasni, Szerintem a shoprenter.hu a legjobb webshop motor jelenleg Magyarországon! Mindig ingyen oktatják Ügyfeleiket és hagyják Őket magunkra mint az sokan mások teszik…
Egyre kevesebb a vevő – ezzel a problémával találkozik mostanság a kereskedők többsége, és sokan ezért az internetet teszik felelőssé. A legtöbb kereskedő számára világos, hogy az internet szerepe folyamatosan nő a kereskedelemben. Míg a nem internetes kiskereskedelem volumene stagnál, vagy néha csökken, addig az internetes kereskedelem 2012-ben bő 14 százalékot tudott növekedni, és idénre is hasonló növekedést várnak. Ennek ellenére a legtöbb kereskedő nem, vagy nem jól használja ki az internetben rejlő lehetőségeket. Szakértőnk bemutat öt tipikus tévhitet, amelyek a jövőbeli sikerek gátjai lehetnek!
1. Az internetes értékesítés nem nekem való
Az egyik leggyakoribb tévhit, hogy az internetet ki lehet kerülni. Majd más foglalkozzon vele, ha akar, de én maradok a jól bevett módszereknél. Sajnos a tapasztalat ezzel szemben az, hogy az internetes értékesítés hatásai elől nem lehet elbújni, már a kereskedelem legtradícionálisabb szegleteibe is egyre jobban beférkőzik az internet. Ha az Ön területén még úgy véli, hogy nem jelentős a szerepe, ne tévessze meg – inkább előbb, mint utóbb ott is meg fog jelenni. Helyette tekintse ezt lehetőségnek: itt egy piac, ahol Ön még az elsők között lehet, akik kihasználják az internet lehetőségeit – és elsőnek lenni mindig jó dolog.
2. Csak annak jó egy webáruház, aki interneten akar értékesíteni
A magyar népességnek most már túlnyomó többsége rendszeresen internetezik. Ugyanakkor az internet használóknak még viszonylag kis része vásárol az interneten (kb. a harmada), ezzel szemben 90 százalékuk használja az internetet vásárlás előkészítésre!
Mit jelent az a gyakorlatban? Hogy az a vevő, aki nem akar interneten vásárolni, az is kutakodni fog az interneten egy kicsit, rákeres az Ön termékeire, és végül annak a boltjába fog bemenni és megvenni a kívánt terméket, akit megtalált! Ha az Ön boltja és termékei nem találhatóak meg az interneten, akkor a nem interneten vásároló vevők száma is folyamatosan csökkenni fog!
3. Bármit el lehet adni interneten keresztül
Mitől bízik meg bennünk egy vásárló?
Az internetes értékesítés nem csodafegyver, itt sem lehet bármit eladni. Ha az ajánlatunk gyenge (rossz a termék, túl drága, stb.), akkor az internet sem tud csodákat művelni. Továbbá vannak termékek, főleg nagyobb értékkategóriánkban, melyeket nem szívesen vásárolunk az interneten keresztül. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem is tájékozódunk az interneten ezekkel a termékekkel kapcsolatosan! Az előző pontban leírtak itt is igazak, sőt különösen igazak: a vevőnek meg kell találnia minket ahhoz, hogy nálunk vásároljon, és ennek leghatékonyabb módja ma már az internet!
4. Egy webáruház elindítása drága dolog
Ez pár éve még talán igaz volt, de ma már egy webáruház elindítása hasonlóan egyszerű és olcsó, mint egy új telefon-előfizetés megkötése. Manapság már havi 5 ezer forinttól kezdődően lehet teljes funkcionalitású, profi webáruházakat üzemeltetni – és ezért a havidíjért a teljes informatikai háttér meg van oldva, Önnek nincs más dolga, mint árulni!
Sajnos ezzel nem értek egyet mert nem csak 5 ezerbe kerül..Következőket is figyelembe kell venni: egyedi design, domain, tárhely, Feltöltés, fotózás, ügyvéd, és ezek az alap költségek még egy bérelt webshopnál is!
A Design 70 % banszámít mit gondolnak a webshopodról
Természetesen lehet ennél többet is költeni egy webáruházra, lehet hozzá egyedi kinézetet készíteni és akár egyedi funkciókat leprogramoztatni, de ezt már csak akkor érdemes, ha látszik, hogy működik, és kitermeli ennek a költségeit!
5. Egy webáruház magától működik
Sokan esnek abba a tévhitbe, hogy elindítanak egy weboldalt, vagy webáruházat (úgy gondolják, hogy ezzel a dolog „le van tudva”), és utána várják tőle a csodát. Sajnos az internetes értékesítés sem működik munka nélkül, itt is meg kell dolgozni a sikerért – csak épp jobbak az esélyeink, mint egy nem internetes boltnál. Egy internetes bolt olyan, mint egy eldugott pincehelyiségben lévő bolt. Tenni kell azért, hogy a vevők megtaláljanak és végül nálunk vásároljanak – ezt pedig marketinggel tudjuk elérni!
Zajdó Csaba
A szerző a webáruházak készítésével foglalkozó ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője.
ShopRenter.hu Kft.
forrás:Piac&Profit