Mit jelentenek a 2022-es ünnepi vásárlási trendek és betekintések a marketingszakemberek számára 2023-ban
Samantha Gelinas

- december
Az emberek szerte a világon bizonytalannak érzik magukat, és ez kihat arra, hogyan vásárolnak ebben az ünnepi időszakban. Egy olyan környezetben, ahol a fogyasztók 81%-a tett valamilyen intézkedést az elmúlt két hétben a költségek kezelése érdekében, nagyon fontos megérteni, hogyan változnak a viselkedések, és ezt az intelligenciát felhasználni digitális marketingstratégiájának megalapozására – nem csak az ünnepi szezon hátralévő részében. hanem 2023-ban is – mivel az általunk tapasztalt trendek olyan gazdasági valóságot tükröznek, amely valószínűleg folytatódni fog.
A bizonytalanság érzésének enyhítése érdekében a vásárlók szándékosabbak az ünnepi vásárlásaik során, és több időt fordítanak a terméklehetőségek kutatására. A Google és az Ipsos által novemberben végzett tanulmány szerint az ünnepi vásárlók 80%-a nyilatkozott úgy, hogy tájékozott vagy böngészett a vásárlás előtt, míg 20%-uk azt mondta, hogy impulzusból vásárolt.
Online értékelések és vélemények, valamint az ár Az összehasonlítások azok a legfontosabb források, amelyekre támaszkodnak, hogy magabiztosan érezzék magukat nagy vásárlásaik során, megelőzve a család és a barátok tanácsát.
Az ünnepi vásárlók szándékosabbak
Egy kék bevásárlótáska lebeg a keresősáv felett. A megkérdezett piacokon a fogyasztók 86%-a szerint az online források segítenek nekik megalapozottabb döntéseket hozni.
Gondolkozz a Google-lal
Forrás: Google/Ipsos, AR, AU, BE, BR, CA, CL, CO, DK, FI, FR, DE, IT, MX, NL, NO, PE, ES, SK, SE, U.K. és U.S., Holiday Shopping Study, online felmérés, n=54 971, online 18 év felettiek, akik az elmúlt két napban vásároltak az ünnepekre, 2022. október 13. és nov. 2022. 23.
Az intencionalitás lehetőséget biztosít a márkáknak és a kiskereskedőknek, hogy elérjék azokat az embereket, akik bővítik mérlegelési körét. Ebben az ünnepi szezonban a megkérdezett piacokon az ünnepi vásárlók több mint egyharmada nyilatkozott úgy, hogy fogékony azokra a márkákra és kereskedőkre, amelyektől korábban nem vásárolt.4 Lehetőségek vannak azok között is, akik nem vásárolnak aktívan: a megkérdezettek csaknem fele azt mondják, hogy szeretnek figyelni az új márkákra, még akkor is, ha éppen nem tervezik a vásárlást.5 Itt az ideje, hogy belevágjanak, és megbizonyosodjanak arról, hogy a fogyasztók tisztában vannak az Ön kínálatával.
Az ár és a minőség egyensúlya
Nem meglepő, hogy a leárazás volt a hajtóerő ebben az ünnepi szezonban, mivel a vásárlók tovább akarják feszíteni a költségvetésüket. A legújabb kutatások azt mutatják, hogy a világ ünnepi vásárlóinak fele azt mondja, hogy az alapján választja ki az ajándékot, hogy kinek van a legjobb ajánlata, kedvezménye vagy promóciója – de más dolgok is befolyásolják.
Bár a leárazás hatékony eszköz a fogyasztói döntések befolyásolására mind a termékekkel, mind a kereskedőkkel kapcsolatban, ez nem minden. Valójában azt találtuk, hogy a jól ismert viselkedéstudományi elvek és a kapcsolódó taktikák – mint például a magas csillagos értékelések megjelenítése vagy az ingyenes szállítás és visszaküldés ígérete – felülmúlhatják a kedvezmények hatékonyságát. Pontosabban, a két legbefolyásosabb viselkedéstudományi elv alkalmazása egy adott termékkategórián belül hatékonyabb volt, mint a 10%-os engedmény a kategóriák közötti választás befolyásolásában az egyesült államokbeli fogyasztók körében.
Manapság a fogyasztók egyensúlyban tartják a vásárlási döntéseiket az ár és a minőség között. Például a Black Friday és Cyber Monday lehetséges vásárlóinak 81%-a az Egyesült Államokban azt mondta, hogy fontos, hogy a legjobb árakat vagy értéket kapják. Azonban 80%-nak az is fontos, hogy az általuk megvásárolt cikkek is a legjobb minőségűek legyenek.8 Tehát bár az árak és a kedvezmények értékelése minden marketingstratégia fontos része, ne feledje, hogy nem ez az egyetlen eszköz az eszköztárban. És mivel sok vásárlónak még mindig be kell vásárolnia, még mindig van lehetőség arra, hogy a legtöbbet hozza ki az elmúlt néhány hétből.
A vásárlók az online forrásokhoz fordulnak
Akár a vásárlók keresik a termékeket, akár alkudnak, a digitális források kritikusak. A megkérdezett piacokon a fogyasztók 86 százaléka azt állítja, hogy az online források segítenek megalapozottabb döntéseket hozni.9 Ebben a szezonban a Google továbbra is kulcsszerepet játszik, a vizsgált piacokon 10 ünnepi vásárló közül majdnem kilenc azt mondta, hogy a Google segítségével segített vásárlás.
A becsomagolt ajándék két kördiagramon belül található, amely azt mutatja, hogy az ünnepi vásárlók 80%-a nyilatkozott úgy, hogy tájékozódtak vagy böngésztek a vásárlás előtt, míg 20%-uk azt mondta, hogy impulzusból vásárolt.

Gondolkozz a Google-lal
Forrás: a Google által megrendelt Ipsos Consumer Continuous tanulmány, AR, AU, BE, BR, CA, CL, CN, CO, DK, FI, FR, DE, IN, IT, JP, KR, MX, NL, NO, PE, ZA, ES, SE, U.K. és U.S., ~n=500–1000 online fogyasztó 18 év felett piaconként, 2022. szeptember 8. – szeptember. 2022.11
Mivel ebben a szezonban több embert szeretne elérni, érdemes lehet használnia az ünnepi keresési trendeket és statisztikákat, amelyek a Google Ads Statisztika oldalán érhetők el. Ezek a fiók teljesítményén, valamint a Google rendszerében végzett kereséseken alapulnak azon termékekre és szolgáltatásokra vonatkozóan, amelyekhez hirdetéseket jelenít meg.
