Szinte Loránd online marketing szakértő, SEO szakértő – Online Marketing Tanácsadás, PPC szakértők, Facebook Marketing, Divat
Google Ads változás szeptembertől
A Google 2021 szeptemberében bevezet egy új, pontrendszer alapú betartatási rendszert a Google Ads-irányelvek visszaeső megsértői ellen. A pontrendszert 2021. szeptember 21-én kezdjük el fokozatosan bevezetni – ami összesen három hónapot vesz majd igénybe – a következő irányelvekre vonatkozóan: tisztességtelen magatartás támogatása, nem engedélyezett szerek, lőfegyverek, lőfegyverek alkatrészei és kapcsolódó termékek, robbanószerek, egyéb fegyverek, dohányáru. A pontrendszer lefedettsége idővel további irányelvekkel bővül majd, és a hirdetők értesítést kapnak majd, valahányszor új irányelveket vonunk a pontrendszer hatálya alá.
A Google a Google Ads-irányelvek betartását kéri a hirdetőitől annak érdekében, hogy közösen biztonságos és pozitív hirdetési élményt tudjunk nyújtani a felhasználóknak. A Google Ads betartatási rendszerének részeként a Google hibapontokat fog kiosztani a hirdetőknek, amelyek mellett e-mailes és fiókon belüli értesítésekkel igyekeznek ösztönözni a megfelelőséget és visszafogni az ismételt irányelvsértést.
A hirdetők első irányelvsértéséért csak figyelmeztetés jár. Akkor kapják meg első hibapontjukat, ha az irányelveink folyamatos megsértését észleljük. A hirdetők legfeljebb három hibapontot kaphatnak, és minden egyes pont után fokozatosan súlyosbodó büntetéseket szabunk ki. Az első és a második hibapont után ideiglenes fiókfelfüggesztést alkalmazunk (az első után három-, a második után pedig hétnaposat), míg a harmadik hibapont a fiók tényleges felfüggesztését eredményezi.
Azok a hirdetők, akiknek a fiókját ideiglenesen felfüggesztettük, kötelesek orvosolni a szóban forgó irányelvsértéseket, illetve benyújtani egy elismervényt, és csak ezután folytathatják a hirdetések megjelenítését. Az elismervény fogadása után feloldjuk az ideiglenes felfüggesztést, vagy három nappal az első hibapont, vagy hét nappal második hibapont kiszabását követően. Amennyiben a hirdetők úgy vélik, hogy egy adott hibapont tévedésből került kiszabásra, megfellebbezhetik azt. A hibapontok sikeres megfellebbezése esetén a hirdetések megjelenése azonnal folytatódik. Ha a hirdetők semmilyen intézkedést nem tesznek a hibapontok elismerésére vagy megfellebbezésére, az érintett fiókok ideiglenes felfüggesztés alatt maradnak. Sikeres fellebbezés híján a hibapontok 90 napon keresztül maradnak meg a Google Ads-fiókban.
A harmadik hibapont után felfüggesztett fiókok a továbbiakban semmilyen hirdetést nem futtathatnak, illetve nem hozhatnak létre új tartalmat, hacsak sikeresen meg nem fellebbezik a felfüggesztést. További információ a felfüggesztett fiókokról.