A Google kategorizálja, hogyan néz ki az organikus keresési forgalom csökkenése


Ez az első alkalom, hogy a Google bemutatta, hogyan néznek ki a forgalom különböző típusai.

Daniel Waisberg, a Google keresési szószólója a Google Search Console teljesítményjelentéseiben leírta és szemléltette, hogyan néznek ki az organikus keresési forgalom különféle típusai, és hogyan lehet kezelni ezeket a forgalomcsökkenéseket.

A forgalom csökkenésének típusai. A Google vázlatokat tett közzé „a cseppek példáiról és azok lehetséges jelentőségéről”. Ez vizuálisan megmutatja, hogyan néz ki az egész webhelyre kiterjedő technikai probléma vagy a kézi műveletek a keresési forgalom normál szezonalitásához képest, összehasonlítva egy oldalszintű technikai problémával vagy egy algoritmus-változással (például egy alapfrissítéssel) vagy egyszerűen jelentési hibával Search Console.

Itt vannak ezek a vázlatok:

A webhely egészére kiterjedő és manuális műveletekkel járó technikai problémák esetén, amikor a Google alkalmazottja kézi büntetést szab ki Önnek, általában a Google-ból származó organikus keresési forgalom jelentős csökkenését tapasztalhatja. Ezt szemlélteti a fenti bal felső sarokban található kép.

Technikai problémák esetén, amelyek oldalanként vagy algoritmusonként változnak, mint egy alapvető frissítés, lassabb forgalomcsökkenést tapasztalhat, és ez idővel kiegyenlítődik.

Aztán vannak olyan szezonalitásbeli változások, amelyek az üzleti ciklusok évszakainak változásával helyreállnak. A Google-ról köztudott, hogy jelentési hibákat észlelt a Search Console-ban, ahol láthatja, hogy a dolgok visszatolódnak oda, ahol vannak.

Hogyan határozza meg ezeket a kategóriákat a Google. A Google így határozta meg a forgalom csökkenésének ezeket a kategóriáit:

Technikai problémák: Olyan hibák, amelyek megakadályozhatják a Google-t abban, hogy feltérképezze, indexelje vagy megjelenítse az oldalakat a felhasználók számára – például a kiszolgáló elérhetősége, a robots.txt beolvasása, az oldal nem található és mások. Ne feledje, hogy a problémák lehetnek az egész webhelyet (például a webhely nem működik) vagy az egész oldalon (például egy rosszul elhelyezett noindex címke, amely attól függ, hogy a Google feltérképezi az oldalt, vagyis a forgalom lassabban csökken) .


Biztonsági problémák:

Ha webhelyét biztonsági fenyegetés érinti, a Google figyelmeztetésekkel vagy közbeiktatott oldalakkal figyelmeztetheti a felhasználókat, mielőtt azok eljutnának a webhelyére. Ez csökkentheti a keresési forgalmat.
Manuális műveletek: Ha webhelye nem felel meg a Google irányelveinek, akkor egyes oldalai vagy a teljes webhely kihagyható a Google Keresési eredmények közül egy Kézi művelet révén.


Algoritmikus változtatások:

A Google folyamatosan javítja a tartalom értékelésének módját, és ennek megfelelően frissíti algoritmusát; az alapvető frissítések és más kisebb frissítések megváltoztathatják egyes oldalak teljesítményét a Google Keresési eredmények között.


Keresési érdeklődés megzavarása:

Néha a felhasználói viselkedés változása megváltoztatja bizonyos lekérdezések iránti keresletet, akár egy új trend, akár az egész évszak szezonalítása következtében. Ez azt jelenti, hogy a forgalma egyszerűen külső hatások hatására csökkenhet.
Mit kell tenni. A Google blogbejegyzésének fennmaradó része elmélyül a jelentésekbe való belemerülésben, hogy elemezze a keresési forgalom csökkenését. Így megértheti, hogy a forgalom csökkenése melyik kategóriába tartozik. Jelentési hiba vagy algoritmikus frissítés volt, vagy esetleg a Google kézi művelete volt.

Úgy gondolom, hogy ez volt az első alkalom, hogy a Google vizuálisan leírta, hogy a Google Keresés különböző problémái hogyan befolyásolhatják forgalmát. Lehetővé teszi, hogy világosan lássa, mit várhat el a SEO különböző kérdéseitől, és hogyan befolyásolhatja forgalmát.

Fontos megjegyezni, hogy ezek az illusztrációk általánosítások, és hogy Önnek tapasztalt SEO tanácsadóra van szüksége a webhely valódi problémáinak diagnosztizálásához.

Forrás:Barry Schwartz 2021. július 20.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s