Hogyan kezdjek kereskedni Kínában?


Az öt legfontosabb tudnivaló, mielőtt belépne a kínai e-kereskedelmi piacra!


E-kereskedelem Kínában: kemény verseny


Az elmúlt években az e-kereskedelmi platformokon való részvétel elengedhetetlenné vált mind a kínai, mind a külföldi vállalatok számára, amelyek készek sok pénzt fektetni annak érdekében, hogy a legnépszerűbb e-kereskedelmi platformokon szerepeljenek, mint például a Tmall vagy a JD.com . Valójában a kínai lakosság többsége rendszeresen vásárol termékeket online, mivel ez könnyebb és kényelmesebb.

Amint ebből a grafikából láthatjuk, 2020-ig már 782,41 millió online vásárló volt. Kína digitalizálása és az internethez kapcsolt okostelefonok napi használata nagyban hozzájárult ehhez a növekedéshez, mivel a fogyasztók sok időt töltenek okostelefonjaikkal.

A Covid-19 járvány nyomán az e-kereskedelmi platformok növekedése még fontosabb volt. Becslések szerint az e-kereskedelmi platformokon történő értékesítéssel a vállalatok 20% -kal növelhetik eladásaikat.

De az e-kereskedelem nemcsak a vállalkozások számára nélkülözhetetlen, hanem az ország gazdasága szempontjából is. 2019-ben az e-kereskedelem hozzáadott értéke a kínai GDP több mint egyharmadát tette ki.

Ha megnézzük az e-kereskedelem világszerte várható növekedését, Kína messze a vezető ország, 2019-től 862,6 milliárd dollárral, és várhatóan 2024-ben eléri az 1556,2 milliárd dollárt.

Mint bárhol máshol a világon, az áruk értékesítése az e-kereskedelmi platformokon sem mindig olyan jótékony, mint az várható volt. Mivel Kína folyamatosan fejlődik, vonzza a világ legnagyobb cégeit, mind a kínai, mind a külföldi vállalatok között kemény verseny folyik.

Érdemes megemlíteni azt is, hogy a kínai verseny agresszív ára és versenyképessége miatt kiélezett. A kínai vállalatok rendkívül reaktívak versenytársaikkal szemben, és képesek inspirációt (vagy akár másolatot) találni más termékekből annak érdekében, hogy elkészítsék saját verziójukat és olcsóbban értékesítsék. Figyelnie kell e-hírnevére és a megkapott megjegyzésekre is, mivel versenytársai hamis észrevételeket akarnak írni termékeiről vagy márkájáról.

Megoldások, amelyekkel megkülönböztetheted magad a versenytől
Ahhoz, hogy kitűnjön ebben az iparágban, kreatívnak kell lennie, egyedi termékeket kell létrehoznia, versenyképesnek kell lennie az ár és a minőség szempontjából, és ami a legfontosabb, a márka ismertségét kell megteremtenie. Ki kell használnia azt a tényt, hogy nyugati márkája van jobb minőségű termékekkel. Sőt, ne felejtse el elemezni a kínai piacot és a jövőbeni versenytársait. A megfelelő partnerek megtalálása lehet a siker kulcsa, ezért ne habozzon kapcsolatba lépni velünk, ha azt szeretné, hogy szakértőink segítsenek Önnek.

A kínai e-kereskedelmi platformok nem kis szereplők számára készültek
Az igazat megvallva Kína nem minden vállalat eldorádója. Ha márkája már jól ismert Kínában, akkor nagyon könnyű meghívást kapni a Tmall vagy a JD.com oldalára.

De másrészt a kisvállalkozásokat sokkal nehezebb elfogadni a kínai e-kereskedelmi platformokon (sőt egyes esetekben lehetetlen). A Kínában tevékenységüket bővítő külföldi vállalatok többsége már legalább online jelen van Kínában. (Ez azonban megváltozni fog, mivel egyre több platform próbál vonzóvá válni minden típusú márka számára.)

Miért nehéz elkészíteni, ha márkámnak nincs tudatossága Kínában?
A valóságban a kínai fogyasztók kissé vonakodnak olyan vállalatoktól vásárolni termékeket, amelyekről még soha nem hallottak. Tehát kötelező eladni termékeit olyan neves e-kereskedelmi platformokon, mint a Tmall vagy a JD.com, ugyanakkor a kisvállalkozások számára szinte lehetetlen, hogy ezt megtehessék az egyes szigorú szabályok és feltételek miatt. platform rendelkezik. Például dollármilliók forgalmának, Kínában letelepedettnek kell lennie (vagy plusz pénzt kell fizetnie, ha nem, a platformtól függően), valamint fizikai üzletekkel kell rendelkeznie.

A kínai e-kereskedelmi platformok biztosak akarnak lenni abban, hogy vállalkozása elég jövedelmező lesz-e ahhoz, hogy jutalékot kapjanak. Abban is biztosnak kell lenniük, hogy az emberek megveszik a termékeit. Annak ellenére, hogy ez keménynek tűnhet, vállalatának is jó, ha nem biztos abban, hogy termékei sikeresek a kínai fogyasztók körében. Ne felejtsük el, hogy a platformhoz való hozzáféréshez drága havi jutalékot kell fizetnie.

Szükségem van egy fizikai boltra Kínában?
Az e-kereskedelmi platformok biztosak akarnak lenni abban, hogy a közönség közvetlenül meg tudja nézni a termékeit, mielőtt megvásárolná azokat a platformjaikon. A kínai fogyasztók általában összehasonlítják a bolti árat az online árral. És mivel az online ár legtöbbször olcsóbb, online fogják megvásárolni.

Létrehozhatok-e saját weboldalt termékeim eladásához e-kereskedelmi platformok használata helyett?
Még akkor is, ha kínai webhelyét azért hozza létre, hogy közvetlenül értékesítse termékeit, rendkívül nehéz lesz nyereségesnek lennie. Valójában, ahogy korábban említettük, a kínai fogyasztók rendkívül óvatosak a nem Kínában letelepedett márkák tekintetében. Csak azért bíznak elismert e-kereskedelmi platformokban, mert tudják, hogy a márkákat kiválasztják.

Megjegyzés: Kínai webhelye azonban kritikus lépés a kínai sikerben. Webhely birtoklása azt jelenti, hogy látható lehet az interneten, a láthatóság pedig hiteles.

Az évek során a Tmall meg tudta ragadni Kína e-kereskedelmi piaci részesedéseinek többségét, ezzel a legnépszerűbb kínai e-kereskedelmi webhelynek bizonyult, és a helyi és nemzetközi kiskereskedők számára a legjobb online átjáró lett.

Az évek során a Tmall bruttó áruállománya 847 milliárd jüanról 3202 jüanra nőtt 2020-ban (több mint háromszorosára)!

Olvassa el teljes cikkünket a Tmall-ról: Tmall: The Ultimate Guide
JD com: Intelligens logisztika
1998-ban alapította Liu Qiangdong Pekingben, a JD (ami Jingdong 京东-t jelent) kezdetben csak egy magneto optikai üzlet volt, amely az évek során elektronikával, számítógépekkel, mobiltelefonokkal stb. 2004-ben megnyitotta online kiskereskedelmi platformját, és versenytársa, az Alibaba által üzemeltetett Tmall társasággal gyorsan a két hatalmas B2C online kiskereskedő közé került Kínában. Most a JD.com részben az óriás Tencent tulajdonában van, amelynek részesedése 20% -kal rendelkezik. 2021-től a JD.com-nak több mint 470 millió aktív ügyfele van.

JD háztartási készülék szekció
A JD.com a minőség, a hitelesség és az általa kínált termékek sokfélesége iránti elkötelezettsége révén meghatározta az online vásárlás követelményeit, a friss ételektől és ruházattól kezdve az elektronikáig és a kozmetikumokig mindenre kiterjed. A JD.com másik eleme a szállítási idő, amely általában ugyanazon a napon (vagy kevesebb, mint 24 órán belül) van.

Xiaohongshu: Közösségi e-kereskedelem és életmód
A 2013-ban Charlwin Mao és Miranda Qu által alapított Xiaohongshu (小红 书) más néven „The Little Red Book” és „RED” közösségi média és a világ egyik legnagyobb közösségi e-kereskedelmi platformja. Az évek során Kína legfontosabb bevásárlóplatformjává nőtte ki magát a szépség, a divat és a luxustermékek terén. 2018-ban felkerült a Forbes „Top 50 leginnovatívabb vállalata Kínában 2018” listájára. 2021-től Xiaohongshu több mint 300 millió regisztrált felhasználóval és havi 85 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet. 2018-ban több mint 3 milliárd dollárra becsülték, és olyan óriások támogatják, mint az Alibaba, a Tencent, a Zhenfund, a Genesis Capital stb.

Rúzs piros színnel
Kezdetben a Xiaohongshu csak egy olyan platform volt, amelyen a felhasználók áttekinthették a termékeket és megoszthatták vásárlási tapasztalataikat. Tevékenységének bővítése érdekében azonban nagyjából olyan lett, mint a Pinterest és az Instagram kombinációja, e-kereskedelmi funkciókkal, létrehozva saját, határokon átnyúló „Fulishe” (福利社) e-kereskedelmi platformját.

A Xiaohongshu oldalon az emberek képeket és rövid videókat küldhetnek és oszthatnak meg termékismertetőket, utazási blogokat és életmód-történeteket. Xiaohongshu működteti a RED Mall nevű platformot is, amelyen a kínai fogyasztók nemzetközi termékeket vásárolhatnak.

Douyin zászlóshajó üzlet
A 2021-es napi több mint 600 millió aktív felhasználóval Kínában Douyin, akit Tik Tok néven ismernek a világ többi részén, Kína egyik legjövedelmezőbb és legígéretesebb alkalmazása. 2021 márciusában a Douyin elindította zászlóshajó üzleteit, amelyek platformján márkafiókok érhetők el, és ezzel jelentős lépést tettek az e-kereskedelem felé. Eddig Douyin csak egy módja volt az új termékek és népszerű termékek népszerűsítésének a fogyasztók számára rövid videók és élő közvetítés révén. Ezenkívül lehetőség volt arra is, hogy a vállalatok utalványokat küldhessenek követőiknek, és linkeket adhassanak olyan e-kereskedelmi platformokra, mint a JD.com és a Taobao. Ezeknek a kiemelt üzleteknek az újdonsága azonban a marketingről szól.

Li-ning Zászlóshajó-áruház a Douyin-on
A márkák most közvetlenül a Douyin oldalon hozhatnak létre saját zászlóshajó-üzletet, amely lehetővé teszi számukra az átváltási arány növelését. Ez a funkció magában foglalja a kampányszalagok létrehozásának, utalványok és ajánlások elküldésének lehetőségét, valamint offline tárolási információkat is. A fogyasztók ezután igényelhetik ezeket az utalványokat, amelyek online és offline is használhatók. Az új szolgáltatás elindítása óta több mint 220 márka (Huawei, Winona, Peacebird és Perfect Diary) már bemutatta zászlóshajó üzleteit, beleértve a nemzetközi márkákat is. A Douyin célja az év végén elérni az 1 billió jüant, hogy a kínai piacon az e-kereskedelem vezető szereplői közé kerülhessen.

Baidu SEO & SEM a láthatóságért és a hitelességért
A kínai siker érdekében növelnie kell a láthatóságát. Hogyan? Kezdheti azzal, hogy a Kína legnépszerűbb keresőmotorjára összpontosít: Baidu (百度). Ami azt illeti, az online kutatás több mint 70% -a Baidun keresztül zajlik. Miután létrehozta kínai webhelyét, a Baidu-ra kell összpontosítania, hogy növelje láthatóságát és e-hírnevét.

Néhány tipp és tanács a kínai e-kereskedelmi platformok sikeréhez


Legyen aktív:

aktívnak kell lennie az e-kereskedelmi webhelyeken, valamint a közösségi médiában. A JD és a Tmall megköveteli, hogy a vállalkozások aktívak legyenek, optimalizálva és átalakítva online áruházukat, kezelve hirdetéseit, optimalizálva a forgalmát stb. Fontos, hogy különleges eseményeken vegyen részt (Egyedülnap, Aranyhét, Valentin-nap, Karácsony stb.) Az értékesítés növelése és a láthatóság növelése érdekében.
Legyen gyors a válaszadásban: a kínai fogyasztók többsége szeret kérdéseket feltenni márkájával vagy termékével kapcsolatban, ezért készen kell állnia arra, hogy válaszoljon rájuk. Például fontos a WeChat hivatalos fiókja, hogy megbeszélhessék Önnel az online csevegést. Arra is ösztönöznie kell őket, hogy vásárolják meg termékeit, utalványokkal vagy e-kuponokkal.


Legyen kreatív:

legyen szó akár termékeinek reklámozásáról vagy marketingjéről, kreatívnak kell lenned ahhoz, hogy kitűnj versenytársaid közül. Ha költséghatékony megoldást szeretne, kezdje azzal, hogy elkészít egy H5 brosúrát a WeChat-on a cég bemutatásához. Sokféle módon hozhat létre egyet, azonban felveheti a kapcsolatot velünk, és létrehozunk egy személyre szabott és kreatív H5 prospektust.

Mi a H5 oldal?

A H5 oldalak különféle marketingalkalmazásokhoz használhatók, például játékokhoz, prospektusokhoz, hirdetésekhez stb. Ez az oka annak, hogy jellemzően egy adott termék forgalmazására, vagy az értékesítés és más különleges események népszerűsítésére használják őket.
Nagyon vonzónak tervezték őket, és többnyire interaktívak, audio, zene, video animációkat vagy mobil rázkódást tartalmaznak. Az olyan animációk használatával, mint a szekvenciális animációk, az animációs csoportok és az időbeállítás, számtalan stílus létrehozása és lejátszása lehetséges.
A WeChat H5 oldalak támogatják a rázási funkciókat és az „oldalra fordulást a nézéshez” funkciókat, amelyek rendkívül szórakoztatóak és könnyedén el tudják vonzani a felhasználót.


A H5-ös oldalak gyakran nagymértékben támaszkodnak a felhasználók bevitelére, ami jó módszer lehet a leadek rögzítésére. Valójában a H5 lehetővé teszi a kampányt megtekintők adatainak nyomon követését is. Az adatokat többféle csatornáról lehet gyűjteni, például interaktív fórumokról, megjegyzésekről és felmérésekről
Amint a cikkben korábban említettük, ahhoz, hogy H5 prospektust készítsen a WeChat-on, rendelkeznie kell egy szolgáltatási fiókkal. A kínai fogyasztók bizalmának elnyerése érdekében jobb, ha van hitelesített fiókja a Wechat-on. Ha igazolt WeChat-fiókot szeretne, forduljon hozzánk további információkért a szolgáltatások és az ár tekintetében.


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s