A felhasználók 19% -a kattint egy Google hirdetésre a keresés során
A Google Ad listái több SERP-ingatlant igényelnek, mint valaha.
A mai Google hirdetéselhelyezések szintén kiemelkedőbbek, és most nagymértékben hasonlítanak az organikus eredményekre.
Megállapítottuk, hogy a Google-felhasználók 19% -a kattint egy Google hirdetésre. És csak 4% kattint több hirdetésre ugyanazon keresési munkamenet során.
Ez a szám kissé magasabb lehet a vártnál, mivel a tanulmányban szereplő legtöbb kérdés kereskedelmi vagy tranzakciós jellegű volt.
Valójában azt tapasztaltuk, hogy ez a viselkedés nagyban függ attól, hogy milyen keresést végez valaki.
Pontosabban, a kereskedelmi és tranzakciós keresések szignifikánsan több Google Ad-kattintást eredményeztek, mint az információs lekérdezések.
A kereskedelmi és tranzakciós lekérdezések több Google hirdetési kattintást generálnak, mint informatív lekérdezések
Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy ezek a keresések több hirdetési elhelyezést generálnak. És ez a keresési szándék inkább a termék- és szolgáltatásoldalakra irányul. Ennek eredményeként a felhasználók a keresésük szempontjából nagyon releváns hirdetéseket találhatnak.
A Google-felhasználók 19% -a kattint egy Google-hirdetésre. Ez a szám azonban nagyon változik, a keresés típusától függően.
A helyi keresők 42% -a Kattint a Google térképtalálatokra.
A helyi lekérdezések („sushi Budapest”) és akár olyan lekérdezések esetében is, amelyeket a Google a helyzettől függően helyinek tekinthet, a felhasználók a „Google térkép” -et jelenítik meg.
Google SERP – Helyi térképcsomag

A térképcsomag a Google Mapsből kihozott három eredménykészlet, amely összekeveredik a „normál” organikus eredményekkel.
Megállapítottuk, hogy a helyi kifejezéseket kereső emberek 42% -a végül kattint egy eredményre a Google Térkép-re.
A helyi keresők 42% -a kattintson a Google Map Pack elemre
Figyelembe véve kiemelkedését a legtöbb helyi SERP-ben, nem meglepő, hogy sok felhasználó úgy dönt, hogy helyi vállalkozást keres a Google térkép segítségével.
Elvihető kulcs: A helyi vállalkozást kereső emberek 42% -a kattint a Google térkép eredményére.
A termékkeresések 19% -a egy Google Shopping kattintással végződik.
A Google Shopping eredményei az organikus és fizetett hirdetések felett jelennek meg.
A Google Shopping eredményei:

Tehát nem meglepő, hogy egy terméket kereső ember 19% -a kattint a Google Shopping eredményére.
A Google-felhasználók csak 3% -a működik együtt az emberekkel is
A SEMrush adatai szerint az összes Google keresési eredmény 43,21% -ánál található People People Ask Box. Hogyan kell……?

Ez teszi őket az összes SERP egyik legszembetűnőbb szolgáltatásává.
Szeretnénk tudni, hogy hány felhasználó valójában interakcióba lépett a PAA dobozokkal.
Megállapítottuk, hogy a Google-ban végzett keresések nagyon kevés (csak 3%) eredményeként kattint a “mások is ezt kérdezik” mezőbe.
A Google-felhasználók csak 3% -a működik együtt az emberekkel is!

Ugyanakkor azt tapasztaltuk, hogy bizonyos tranzakciós és navigációs keresések sokkal magasabb PAA doboz interakciót eredményeznek (13,6%).
Kevés Google-kereső lép fel az emberekkel, és kérdezik a dobozokat is
Noha az Emberek is kérdezik mezők sok SERP-ben jelennek meg, a legtöbb kérdés során gyakran nem lépnek kapcsolatba velük. Valójában a mintánkban szereplő keresések mindössze 3% -a okozott valakinek interakcióját a PAA dobozban.
A felhasználók 0,44% -a látogatja meg a Google második oldalának eredményeit
Nem meglepő módon azt tapasztaltuk, hogy nagyon kevés felhasználó (0,44%) lép fel a Google második oldalára.
A felhasználók kevesebb mint 1% -a látogatja meg a Google második oldal eredményeit
Ez összhangban áll a tavalyi, a Google Search Console adatainak felhasználásával végzett CTR-kutatással.
Ebben a tanulmányban azt találtuk, hogy a felhasználók 0,78% -a látogatta meg az eredmények második oldalát.
A Google-felhasználók csak 0,44% -a látogatja el a második oldalt, hogy választ találjon kérdésére.
Amikor valaki valamit keres a Google-on, mennyi időbe telik őket, hogy megtalálják azt, amit keresnek?
Adataink szerint az átlagos ember 76 másodperc után fejezi be a keresési munkamenetét.
Az átlagos Google Search munkamenet 76 másodpercig tart
Azt is megállapítottuk, hogy a keresési munkamenetek 25% -a szupergyors (<31 másodperc).
Sok megállapításunkhoz hasonlóan itt az időkeretek is változtak attól függően, hogy milyen típusú kutatást végeztünk a témánkban.
Szinte Romulus Loránd – Digital marketing strategist és SEO szakértő. Szakterületei a keresőoptimalizálás, Marketing stratégiák kidolgozása, PPC kampány tervezés és a E-mail Marketing. Ügyfelei között van több Nemzetközi márka és sok-sok magyar is, nagy hazai webshopok specialistája. Rendezvényszervezői múltja miatt sok Prémium rendezvényben is részt vesz. Teljes Online és Offline marketing kampányok specialistája.