Google felhasználók viselkedés! Ezért fontos a SEO!


A felhasználók 19% -a kattint egy Google hirdetésre a keresés során

A Google Ad listái több SERP-ingatlant igényelnek, mint valaha.

A mai Google hirdetéselhelyezések szintén kiemelkedőbbek, és most nagymértékben hasonlítanak az organikus eredményekre.

Megállapítottuk, hogy a Google-felhasználók 19% -a kattint egy Google hirdetésre. És csak 4% kattint több hirdetésre ugyanazon keresési munkamenet során.

Ez a szám kissé magasabb lehet a vártnál, mivel a tanulmányban szereplő legtöbb kérdés kereskedelmi vagy tranzakciós jellegű volt.

Valójában azt tapasztaltuk, hogy ez a viselkedés nagyban függ attól, hogy milyen keresést végez valaki.

Pontosabban, a kereskedelmi és tranzakciós keresések szignifikánsan több Google Ad-kattintást eredményeztek, mint az információs lekérdezések.
A kereskedelmi és tranzakciós lekérdezések több Google hirdetési kattintást generálnak, mint informatív lekérdezések

Ez valószínűleg annak köszönhető, hogy ezek a keresések több hirdetési elhelyezést generálnak. És ez a keresési szándék inkább a termék- és szolgáltatásoldalakra irányul. Ennek eredményeként a felhasználók a keresésük szempontjából nagyon releváns hirdetéseket találhatnak.

A Google-felhasználók 19% -a kattint egy Google-hirdetésre. Ez a szám azonban nagyon változik, a keresés típusától függően.
A helyi keresők 42% -a Kattint a Google térképtalálatokra.

A helyi lekérdezések („sushi Budapest”) és akár olyan lekérdezések esetében is, amelyeket a Google a helyzettől függően helyinek tekinthet, a felhasználók a „Google térkép” -et jelenítik meg.
Google SERP – Helyi térképcsomag

A térképcsomag a Google Mapsből kihozott három eredménykészlet, amely összekeveredik a „normál” organikus eredményekkel.

Megállapítottuk, hogy a helyi kifejezéseket kereső emberek 42% -a végül kattint egy eredményre a Google Térkép-re.
A helyi keresők 42% -a kattintson a Google Map Pack elemre

Figyelembe véve kiemelkedését a legtöbb helyi SERP-ben, nem meglepő, hogy sok felhasználó úgy dönt, hogy helyi vállalkozást keres a Google térkép segítségével.

Elvihető kulcs: A helyi vállalkozást kereső emberek 42% -a kattint a Google térkép eredményére.
A termékkeresések 19% -a egy Google Shopping kattintással végződik.

A Google Shopping eredményei az organikus és fizetett hirdetések felett jelennek meg.
A Google Shopping eredményei:

Tehát nem meglepő, hogy egy terméket kereső ember 19% -a kattint a Google Shopping eredményére.
A Google-felhasználók csak 3% -a működik együtt az emberekkel is

A SEMrush adatai szerint az összes Google keresési eredmény 43,21% -ánál található People People Ask Box. Hogyan kell……?

Ez teszi őket az összes SERP egyik legszembetűnőbb szolgáltatásává.

Szeretnénk tudni, hogy hány felhasználó valójában interakcióba lépett a PAA dobozokkal.

Megállapítottuk, hogy a Google-ban végzett keresések nagyon kevés (csak 3%) eredményeként kattint a “mások is ezt kérdezik” mezőbe.
A Google-felhasználók csak 3% -a működik együtt az emberekkel is!

Ugyanakkor azt tapasztaltuk, hogy bizonyos tranzakciós és navigációs keresések sokkal magasabb PAA doboz interakciót eredményeznek (13,6%).
Kevés Google-kereső lép fel az emberekkel, és kérdezik a dobozokat is

Noha az Emberek is kérdezik mezők sok SERP-ben jelennek meg, a legtöbb kérdés során gyakran nem lépnek kapcsolatba velük. Valójában a mintánkban szereplő keresések mindössze 3% -a okozott valakinek interakcióját a PAA dobozban.
A felhasználók 0,44% -a látogatja meg a Google második oldalának eredményeit

Nem meglepő módon azt tapasztaltuk, hogy nagyon kevés felhasználó (0,44%) lép fel a Google második oldalára.
A felhasználók kevesebb mint 1% -a látogatja meg a Google második oldal eredményeit

Ez összhangban áll a tavalyi, a Google Search Console adatainak felhasználásával végzett CTR-kutatással.

Ebben a tanulmányban azt találtuk, hogy a felhasználók 0,78% -a látogatta meg az eredmények második oldalát.

A Google-felhasználók csak 0,44% -a látogatja el a második oldalt, hogy választ találjon kérdésére.

Amikor valaki valamit keres a Google-on, mennyi időbe telik őket, hogy megtalálják azt, amit keresnek?

Adataink szerint az átlagos ember 76 másodperc után fejezi be a keresési munkamenetét.
Az átlagos Google Search munkamenet 76 másodpercig tart

Azt is megállapítottuk, hogy a keresési munkamenetek 25% -a szupergyors (<31 másodperc).

Sok megállapításunkhoz hasonlóan itt az időkeretek is változtak attól függően, hogy milyen típusú kutatást végeztünk a témánkban.

Szinte Romulus Loránd – Digital marketing strategist és SEO szakértő. Szakterületei a keresőoptimalizálás, Marketing stratégiák kidolgozása, PPC kampány tervezés és a E-mail Marketing. Ügyfelei között van több Nemzetközi márka és sok-sok magyar is, nagy hazai webshopok specialistája. Rendezvényszervezői múltja miatt sok Prémium rendezvényben is részt vesz. Teljes Online és Offline marketing kampányok specialistája.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s