7 millió internethasználó
Nyugodtan mondhatjuk, hogy nem szabad alábecsülnünk a magyar e-kereskedelmi piacot. Csupán az elmúlt 4 évben mérete 2,5-szeresére nőtt.
2014 óta a teljes bevétel 843 millió euróról 2 milliárd euróra nőtt. Az elemzők nem számítanak arra, hogy ez megváltozik, becslések szerint 2021-re 2,3 milliárd EUR-ra emelkedik.
6,7 millió magyar használja az internetet, ebből 5,4 millió e-kereskedelmi ügyfél. 2022-re várhatóan további millió ember csatlakozik ehhez az ügyfélkörhez. A marketingtevékenységek tervezése közben ne felejtse el, hogy 5 millió közösségi médiafelhasználó van Magyarországon.
Az életkor szerinti szegmentáció semmilyen módon nem szabad meglepni minket. A 25–34 évesek magyar lakosainak 97% -a használ naponta internetet, a 16–24 évesek fiatalabb generációja pedig 94% -ra nőtt. Ezek a korosztályok a következő évek kulcsfontosságú szegmense, mivel ők életkoruk, és növekszik érdeklődésük és hajlandóságuk az online vásárlás iránt.
Az idősebb magyar nemzedékek nem állnak túl messze. A 35-44 évesek körében napi 86% -uk, a 45-54 évesek között 82%, az 55 év felettieknél 71% -uk van internet-aktív.
A felhasználói viselkedés megváltozik
Az új felhasználói arány növekedése továbbra is érvényes, azonban nem olyan súlyos, mint az előző években. Ezért van egy másik erő az e-kereskedelem piacának fejlődése mögött Magyarországon – az intenzitás.
Az online vásárlás átlagos értéke 41 EUR-ról (2017) 48 EUR-ra (2018) nőtt. Az ügyfelenkénti éves online kiadások 343 EUR-ról 411 EUR-ra is eltolódtak.
Jelenleg a legkeresettebb szegmens a Toys, Hobby és DIY, 478 millió EUR éves bevétellel. A divatot, az elektronikát és a bútorokat / a lakberendezést minden bizonnyal meg kell említeni, mint más ígéretes szegmenseket. A szállásfoglalás messze a leggyakrabban használt online szolgáltatás. Az összes belföldi online vásárlás hatodik része az FMCG (gyorsan mozgó fogyasztási cikkek) szektorból származik.
Ennek ellenére az e-kereskedelem felhasználói 60% -a több mint 6 szegmens közül választott korábban, és a magyar e-kereskedelem piacát nem szabad homályosnak tekinteni. A nagyobb bevásárlókosarak létrehozása mellett a felhasználók az utóbbi időszakban is gyakrabban vásárolnak. 78% -uk legalább negyedévente vásárol valamit. A 2018. évi Eurostat adatai alapján a 16–74 éves magyarok 29% -a vásárolt valamit az elmúlt 3 hónapban. Ezért a hugár online áruház nemcsak népszerűbb választékává válik, hanem változatosabb és összetettebb megoldássá is.
A e-kereskedelmi verseny
Bizonyos technológiai fejlődés, az áruk szélesebb köre és a jobb szolgáltatások minősége hozzájárult a magyar e-kereskedelem fellendüléséhez. Ez pozitív és negatív változásokat jelentett. A kemény verseny az online áruházakban nemcsak javulást, hanem a lehetetlen árszabványok meghatározását és az ingyenes szállítást a körülményektől függetlenül is kényszerítette. Ez a tempó a logisztikát bonyolította, különösen az év vége felé. Ez az intenzitás okozta a piac elkerülhetetlen konszolidációját, amelynek egyik példája az eMag és az Extreme Digital összeolvadása.
A magyar piacon az erődinamika még inkább változik és formálódik, különböző fúziókkal. A hazai online áruháztulajdonosok ezt előnyeként használhatják a külföldi nevekkel szemben, akik nagyszerű lehetőségnek tekintik a magyar piacot és érdekli az ottani bővítés. Nem kellene meglepőnek lennie, mivel 3,1 millió magyar vásárolt korábban egy külföldi oldalról. És a magyar e-kereskedelemhez hasonlóan, a nemzetközi online vásárlás és aránya is folyamatosan növekszik.
E-kereskedelmi Vevői viselkedési tendenciák
Az eNet tanulmányon alapuló, helyben preferált fizetési módszer készpénz nélküli (a válaszadók 51% -a részesíti előnyben), míg a készpénzes fizetéseket csak 19% részesíti előnyben. Mindkét fizetési módot 30% használja. Az ügyfelek 72% -a valószínűleg közvetlenül a házba szállítja vásárlását, annak ellenére, hogy Magyarországon többféle szállítási lehetőség is rendelkezésre áll. A módszer kiválasztásakor a legtöbb vásárló a szállítási költségeket veszi a legfontosabbnak, feleiknek a szállítási határidőket érdekli, és a legkevésbé érvényes változó az, hogy a folyamat egyszerű és hozzáférhető számukra.
A Google Shopping elindult Magyarországon – aki kimarad csődbe fog menni!
Magyarország csatlakozik sok más világhoz a Google Shopping bevezetésével. A Google által készített termék-alapú megoldás fel fogja kelteni a helyi színtéren, és ismét kihívást jelent a versenytársak számára. Fő célja azonban az ügyfelek utazásának egyszerűsítése. A Shopping-hirdetések értékes eszköznek bizonyultak a piacon uralkodó erős, stratégia-orientált márkák számára, barátságos árakon. Ez lehetőséget ad azoknak a speciális vállalatoknak is, amelyek sokkal kisebb közönséggel működnek. Ez új esélyt ad nekik, hogy szegmensük vezetővé váljanak.
A Google Shopping megérkezése előnyt jelenthet azok számára, akik korábban már működtek vele külföldi országokban. A tapasztalat rendkívül hasznos lesz, és azok, akik a múltban elsajátították ezt a formátumot.