Képzési kalauz Adwords Shopping-hirdetések vizsgára készülőknek


A Adwords Shopping vizsga által lefedett témakörök

A Shopping-hirdetések vizsga alap- és haladó fogalmakkal foglalkozik, beleértve a Merchant Center-fiók és a termék-adatcsatorna létrehozását, illetve a Shopping-kampányok létrehozását és kezelését. Javasoljuk továbbá, hogy szerezzen gyakorlati tapasztalatokat a Shopping-kampányok futtatásával kapcsolatban, mert ez nagyban megnöveli a sikeres vizsgázás esélyeit.

A képzési kalauz azokkal a témaköröket tárgyalja, amelyeket a Shopping-hirdetések vizsgán való részvétel előtt ismernie kell. Az alábbiakban bemutatunk néhányat azon témakörök közül, amelyeket ismernie kell:

  • Merchant Center-fiókok létrehozása és kezelése;
  • termék-adatcsatornák beküldése és optimalizálása;
  • Shopping-kampányok létrehozása és kezelése az AdWords rendszerben;
  • a termékinformáció-hirdetések működése;
  • Shopping-kampányok ajánlattételi és optimalizálási folyamatai.

Vizsgaformátum és a teljesítéshez szükséges pontszámok

  • Kérdések: A vizsga 63 feleletválasztós kérdésből áll.
  • Időkorlát: 90 perc áll rendelkezésre a vizsgalap kitöltéséhez.
  • Teljesítéshez szükséges pontszámok: A sikeres teljesítéshez legalább 80%-os eredmény szükséges. Ha nem sikerül teljesítenie a vizsgát, 7 nap múlva újra próbálkozhat.

Milyen nyelveken érhető el?

A Shopping-hirdetések vizsga a következő nyelveken érhető el: angol (Egyesült Királyság), cseh, dán, francia, holland, japán, kínai (egyszerűsített), lengyel, német, norvég, olasz, orosz, portugál (Brazília), spanyol, svéd, török.

A vizsga teljesítése

Az AdWords-minősítés a Shopping-hirdetések vizsga és az AdWords alapjai vizsga sikeres teljesítésével szerezhető meg. Arra is lehetősége nyílik, hogy személyre szabott, kinyomtatható oklevéllel, és a Google Partners nyilvános profilján a sikeresen teljesített vizsgára vonatkozó bejegyzéssel bizonyítsa szakértelmét.

Termékek hirdetése termékinformáció-hirdetésekkel

A termékinformáció-hirdetések előnyei

  • Nagyobb forgalom: A termékinformáció-hirdetések számos vállalkozásnál lényegesen magasabb átkattintási arányt (CTR) eredményeznek, mint az ugyanazon a helyen futó, vásárlással kapcsolatos keresésekhez megjelenített szöveges hirdetések. Egyes esetekben a hirdetők a normál átkattintási arány kétszeresét vagy háromszorosát tapasztalták.
  • Jobb minőségű potenciális ügyfelek: Kereskedőként javíthatja a potenciális ügyfelek minőségét, ha a termékinformációkat közvetlenül a hirdetéseiben jeleníti meg, hiszen így a vásárlók az információk birtokában hozhatnak vásárlási döntéseket. Ezzel a vásárlók nagyobb valószínűséggel hajtanak végre vásárlást a webhelyén.

    Amikor Sally például „antikváriumot” keres a Google Keresésben, olyan termékinformáció-hirdetéseket lát, mint amit fent láthat. Meg tudja mondani, hogy melyik tetszik neki a legjobban pusztán azzal, hogy megnézi a képeket. Az árát is azonnal láthatja, így megállapíthatja, hogy melyiket tudja megvenni. Vagyis mire rákattint az egyik hirdetésre, Sally már ismeri a terméket és az árát is, így már valószínűbb a vásárlási szándéka, mint egy átlagos internetes felhasználónak.

  • Egyszerű, kiskereskedelemre fókuszáló kampánykezelés: A termékinformáció-hirdetések kulcsszavak helyett azokat a termékattribútumokat használják, amelyeket Ön a Merchant Centerben, az adatcsatornában adott meg, így releváns kereséseknél jelenítik meg a hirdetéseket. Nézze át termékkészletét közvetlenül az AdWords rendszerben, és hozzon létre termékcsoportokat a tételekből, amelyekre ajánlatot szeretne tenni.
  • Általánosabb jelenlét: Több termékinformáció-hirdetése is megjelenhet egy adott felhasználó keresésénél, és relevancia esetén a termékinformáció-hirdetés és a szöveges hirdetés egy időben is megjelenhet. Ez azt jelenti, hogy egy adott keresésnél csaknem megduplázódhat a hirdetők elérése.
  • Hatékony jelentéskészítés és versenyképességi adatok: Bármilyen szintű részletességgel megtekintheti, hogyan teljesítenek termékei. Például egyszerűen a terméknézet szűrésével megtekintheti, hogy hány kattintást ért el egy adott magassarkúcipő-márka – ehhez nincs szükség új termékcsoportokra. Az összehasonlító adatok segítségével információkhoz juthat a piaci versenyhelyzetről. Találja meg a növekedési lehetőségeket a megjelenítésiarány-adatok és az Ajánlatszimulátor eszköz segítségével.

A termékinformáció-hirdetések működése

A termékinformáció-hirdetések a Merchant Centerben már meglévő termékcsatornát – nem pedig a kulcsszavakat – használják annak eldöntéséhez, hogy hol és hogyan jelenjenek meg a hirdetések. A termékcsatorna egy olyan fájl, amelyet a Merchant Center-fiókjába kell feltöltenie, és amely részletes adatokat tartalmaz az Ön által értékesített termékekről. Az ebben a termékcsatornában tárolt információkat használjuk fel, amikor megjelenítjük a felhasználók számára releváns bejegyzéseket a Google Keresés és a Google Shopping szolgáltatásokban megadott keresésük alapján. Javasoljuk, hogy termékadatai mindig naprakészek legyenek. További információ a Merchant Center termékcsatornáiról.

Termékinformáció-hirdetéseit az AdWordsben a Shopping-kampányok révén kezelheti. Ezek segítségével rugalmasan rendezgetheti és hirdetheti a Google Merchant Centerben található termékkészletét közvetlenül az AdWords rendszeréből. A Shopping-kampányok kiskereskedelem-centrikus eszközöket biztosítanak a kívánt termékek csoportosításához, illetve a termékekre történő ajánlattételhez, emellett hatékony jelentéskészítési és összehasonlítási eszközökkel segítik a teljesítmény nyomon követését és optimalizálását. További információ a Shopping-kampányok működéséről.

A termékinformáció-hirdetések megjelenése változhat, ugyanis igyekszünk megtalálni a formátum legmegfelelőbb megjelenítési módját. Ebbe beletartozhat az is, hogy a rendszerünk automatikusan levágja a képe bizonyos részeit, hogy a termék kerüljön a középpontba. Ha nem szeretné használni ezt a funkciót, értesítsen minket.

Hol jelennek meg a termékinformáció-hirdetések?

A termékinformáció-hirdetések a szöveges hirdetésektől külön, saját mezőben jelennek meg a Google Keresés szolgáltatásban, ezenkívül pedig (amennyiben a kampánybeállítások között adott meg keresési partnereket) aGoogle keresési partnerek értékesített termékeket megjelenítő és azokra mutató linkeket tartalmazó webhelyein, valamint (bizonyos országokban) a Google Shopping szolgáltatásban láthatók. A szöveges hirdetésekkel egyszerre is megjelenhetnek, így előfordulhat, hogy a Google Keresés adott eredményoldalán termékinformáció-hirdetések és szöveges hirdetések egyaránt látható.

Példa

Ha balettcipőket árul, és van egy szöveges hirdetése a balettfelszerelésekről, valamint egy termékinformáció-hirdetése a balettcipőkről, akkor mindkét hirdetés megjelenhet ugyanazon a Google Keresés eredményoldalon.

Azért tesszük lehetővé, hogy a termékinformáció-hirdetések a szöveges hirdetésekkel egyidejűleg jelenjenek meg, mert azt szeretnénk, hogy a vásárlók a keresésüknek megfelelő teljes termékkínálatot láthassák. Amikor egy vásárló kereskedelmi terméket (például egy pár cipőt, egy videojátékot vagy egy autót) keres az interneten, akkor általában minden vásárlási lehetőséget látni szeretne az adott árunál.

Azt szeretnénk, ha a termékinformáció-hirdetések az áruból elérhető minden változatot tartalmaznák, mert így biztosítható, hogy a vásárló megtalálhassa a legjobb egyezést, mielőtt átkattintana, hogy elvégezze a vásárlást. Ez segít abban, hogy az Önhöz hasonló kereskedők célzottabb ügyfélkereséssel növeljék az értékesítéseket.

Mennyibe kerülnek a termékinformáció-hirdetések?

A termékinformáció-hirdetésekre adott kattintásokat kattintásonkénti költség (CPC) alapján számoljuk el. Mivel a termékinformáció-hirdetések nem használnak kulcsszavakat, a Merchant Center termékcsatornájában lévő attribútumok használatával határozhatja meg a termékcsoportokat. Ezután be kell állítani a maximális kattintásonkénti költségajánlatokat (CPC) a termékcsoportokhoz. Akárcsak az AdWords-hirdetésformátumokhoz használt ajánlattételnél, ez esetben is csak azt a minimális összeget kell kifizetni, amely ahhoz szükséges, hogy magasabb rangsor szerinti helyre kerüljön, mint az Ön után következő hirdető; így gyakran kevesebbet kell fizetni a maximális ajánlatnál.

Díjat csak olyan termékinformáció-hirdetésekre leadott kattintások után számítunk fel, amelyek közvetlenül egy kereskedő webhelyére vezetnek. Ez tartalmazza az olyan helyi termékinformáció-hirdetésekre leadott kattintásokat is, amelyek a Google által biztosított kereskedői webhelyekre mutatnak. Nem kell fizetnie azon termékinformáció-hirdetésekre leadott kattintások után, amelyek a Google Shopping webhelyén belüli oldalakra vezetnek.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s