Hasznos UX, Webrgonómia és Design könyvek


ux

Németh Ádám, mérnök-informatikus blogjján találtam a alábbi könyajánló összeállítást amit elég jónak tartok megosztani veletek.

Web UX

Klasszikus ergonómia

  • Raskin: The Humane Interface
    Raskin klasszikusa. A Műegyetem ergonómia képzése az én időmben kb. erre épített. Egyfelől zseniális, másfelől azért azt látni kell, hogy a Canon Cat nem lett valami nagy siker. Ti próbáltatok már használni Cat-ot, vagy eljátszottatok a gondolattal, tudnátok-e?
  • Cooper, et al: About Face 3
    Cooper klasszikusa, aki az első oldalon kifejti, mennyire utálja a programozókat. Én meg Cooper stílusát, de ettől még zseniális gondolatok vannak a könyvben (pl. az iOS fájlszerkezetének elődje), és fontos kis trükkök
  • Goodwin: Designing for the Digital Age
    Ez a UX bibliája. Valami 900 oldal (de legalábbis 700 felett), és olyan apró, nüansznyi dolgokról is szó van benne, hogy milyen típusú menedzser-kérdéssel mit kell kezdeni egy meetingen, a menedzser vélt szándékai szerint kategorizálva. Goodwin amúgy Cooperéknél írta a könyvet
  • Rogers, Sharp, Preece: Interaction Design: Beyond Human-Computer Interaction
    Jó alapmű, részletesen leírja a folyamatot, de picit egyetemi jegyzet szagú
  • Ginsburg: Designing the iPhone User Experience
    Zseniális könyv, amolyan DfDA light, és nem csak az iPhone-ról szól, teljes UX folyamatot ír le, az iPhone pusztán illusztráció.
  • Moule: Killer UX Design
    A Designing the iPhone User Experience párja, hasonló munka, amolyan áttekintő.

Tervezési minták

  • Tidwell: Designing Interfaces, 2nd Edition
    Tidwell zseniális összefoglaló munkája, bár egyre inkább megyünk át webre, de fontos hogy legyen egy papírszótárunk
  • Scott & Neil: Designing web Interfaces
    A Tidwell-féle munka folytatása. A felosztás a webes layoutokról tetszik, a weben azonban sokkal szabadabban gondolkozunk (ezt se nem pozitív, se nem negatív értelemben nem szabad kezelni), így nem lehet olyan teljes mint a desktop párja
  • Crumlish & Malone: Designing Social Interfaces
    Ezt én akartam megírni, talán épp ezért nem is szeretem annyira, és nem tartom teljesnek. Egy hasonlót – más szempontból – írtunk a MOKK-nak 2007 környékén
  • Alexander: A Pattern Language
    Muszáj idesorolnom az első Design Pattern könyvet, 1977-ből. Megvan, fizikailag, bőrkötéses. Zseniális könyv, építészetről szól. A párjaival – ezekről még lesz szó – mindenképp kötelező háttérolvasmány

Kognitív ismeretek

Tipográfia, gridek, vizuális ismeretek

Szakmai ábrázolástechnika

Történetmesélés és képregények

Elmélet és filozófia

  • Alexander: The Timeless Way of Building
    A Pattern Language párja, Alexander klasszikusa. Miért tervezünk így, mi az igazán fontos az építészetben, legyen az lakás, egyetem vagy épp egy weboldal? Erről az egyik legjobb munka a világegyetemben
  • Alexander: The Nature Of Order
    A Timeless Way folytatása, 20 évvel későbbről, sokkal finomabb dolgokba belemenve, sok-sok év tapasztalatai, hogy mi nem működik mindabból, amit A Pattern Language felépített, és miért fontos a hozzáállás sokkal jobban, mint a minták
  • Brooks: The Design of Design: Essays from a Computer Scientist
    Kevés olyan könyv van, amely kevésbé meghatározó az informatikában mint Brooks első könyve, a The Mythical Man-Month. Brooks ezen könyve kevésbé informatika-orientált, de hozzá kell tenni, valahol egy reflexió is az eredeti könyv óta eltelt 30 évről, így érdemes azt is elolvasni hozzá

forrás:http://usersfirst.blog.hu/

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s