A 13-17 éves amerikaiak 92 százaléka minden nap fellép az internetre, 25 százaléka saját bevallása szerint folyamatosan jelen van. A Pew Research felmérése ennél a nem igazán meglepő ténynél érdekesebb folyamatokat is feltárt.
https://instagram.com/richkidsofinstagram/
Például kiderült, hogy bár hónapok óta az a mondás járja, hogy a Facebook már nem menő, azért a kamaszok 71 százaléka kitartóan használja. A válaszadók jövedelemcsoport szerinti bontása azonban érdekes trendet leplezett le:
míg az évi 50 ezer dollárnál kisebb bevételű háztartásokban nevelkedő kamaszok 49 százaléka leginkább a Facebookot használja, a jobbmódúak, az évi 100 ezer dollárnál nagyobb jövedelmű családból származóknak már csak 31 százaléka mondta ugyanezt.
Ebben a csoportban már 25 százalék mondta, hogy elsősorban az Instagramot használja közösségi oldalként.
Vagyis a Pew Research most empirikus módon is bizonyította, hogy a
nem csupán mém, hanem valóban létező jelenség. A Facebooknak meg igazán nincs miért aggódnia, ha az egyetlen oldalt, ami kicsit is veszélyezteti az elsőségüket, már 2012-ben felvásárolták. (Via Quartz)