9 AdWords optimalizálási tipp E-kereskedelmi vállalkozásoknak


9 AdWords optimalizálási tipp E-kereskedelmi vállalkozásoknak 384 fiók átvizsgálás alapján! Hidd el működik

Quality-Score-Factors

Minden AdWords hirdető esetében eljön a pillanat, amikor a fiók teljesítményének javítására végzett műveletek megakadnak. Szüksége van még egy szemre, aki extra rálátással segíthet kievickélni a gödörből. Számos fiók átvizsgálásának tapasztalata alapján, megállapítottunk 9 optimalizálási tippet, amellyel képes leszel a fiókod teljesítményét felmérni, bármilyen képzettségi szinttől függetlenül. Mint ahogy mindig, a legnehezebb elkezdeni.

Ezért készítettem el ezt a listát úgy, hogy 3 alaptétellel kezd, amelyet azonnal elkezdhetsz implementálni. Ez a lista az alapján készült, hogy a megfelelő követési irányba tereljen és elsajátítsd a megfelelő gondolkodásmódot, melyet aztán nehezebben témákban is kamatoztathatsz.

  1. Kezdj bele új hirdetési kísérletekben minden fontos hirdetési csoportban (Alap)

Amikor az alapokkal kezded, nem ugorhatod át a hirdetés tesztelési részt. A hirdetések tesztelése elengedhetetlen az AdWords kampány sikeréhez és attól függetlenül, hogy egy alaptétel, nem jelenti, hogy nem fontos. Csak a folyamatos hirdetés tesztelés teszi majd lehetővé, hogy megtaláld a legjobban teljesítő hirdetéseket és növeld ezzel a teljes teljesítményt.

Ha nincs elég hirdetéstesztelési ötleted,  a seachenginejournal.com készített egy vizuális listát 71 hirdetési tesztelési ötlettel AdWords-ben (http://blog.whitesharkmedia.com/71-ad-tests-adwords-infographic), amit használhatsz. Ez nagyban javítja a hirdetések teljesítményét és a havi stratégia alapját is képezheti.

Bónusz tipp: Másold a legjobban teljesítő hirdetéseket más hirdetési csoportokba

Egy dolog, amellyel még nem biztos, hogy kész vagy, azon hirdetések racionalizálása, melyek futnak a fiókban. Én személy szerint mindig egyedi hirdetéseket futtatok hirdetési csoportonként. Ez azt eredményezi, hogy egyes hirdetési csoportok remekül, mások csak elfogadhatóan teljesítenek.

Annak egyszerű tesztelésével, hogy a legjobban teljesítő hirdetéseid, hogyan teljesítenek a meglévő hirdetési csoportból egy másikban, nagyon nagyot szakíthatsz, gyorsan és hosszútávra.

  1. Kapcsold össze az AdWords – és Analytics fiókod és importáld a konverziós adatokat (Alap)

Tudom, hogy 2014-et írunk és joggal gondolhatod, hogy ugyan már, mindenki összekapcsolja az Analytics fiókját az AdWords-el. Mindazonáltal ez egy fontos dolog, amire figyelni kell. Egy új fiókokról szóló státusz riport szerint, amit a White Shark Media-nál végeztek, kimutatták, hogy az új e-kereskedelmi ügyfelek 71%-nak nincs összekötve az Analytics és AdWords fiókja.  Úgy gondolom mégiscsak érdemes megemlíteni. Újra.

Az előnyei monumentálisak annak, hogy optimalizálni tudd az e-kereskedelmi AdWords kampányaid, ha implementálod az Analytics riportjaid. Van egy cikk arról, hogy miért hiszek abban, hogy el kell felejtened a CPA-t (http://www.searchenginejournal.com/forget-about-cost-per-conversion-its-time-for-adwords-metrics-2-0/66155/), ha e-kereskedelmi hirdető vagy és ezt fenntartom továbbra is.

Csak azzal, hogy implementálod az Analytics tranzakciókat AdWords-be, precíz adataid lesznek arról, mekkora bevételt generálsz AdWords-ből. Mikor tudod, hogy mekkora bevételt generál minden egyes kulcsszó/hirdetés/kampány, sokkal jobban meg tudod majd határozni a teljesítményt.

  1. Használd az AdWords címkéket, az optimalizálás dátumozására (Alap)

Ez az utolsó alap tipp, de hihetetlen jó arra, hogy időt takaríts meg. Egy okos Google+ felhasználó nemrégiben javasolta a Google-nek, hogy adanak hozzá egy új oszlopot, amely tartalmazza az utoljára módosított kulcsszavakat/hirdetéseket/kampányokat az AdWords-ben. Ez egy zseniális és egyszerű tanács, remélem a Google megfogadja és hamarosan elérhetővé is teszi.

Ugyanakkor, amíg ez a nap eljön, javaslom, hogy használj címkéket (http://blog.whitesharkmedia.com/power-uses-google-adwords-labels) a módosításaid követésére. Nagy feladatnak tűnhet mindenhez egyedi címkéket készíteni, amit optimalizáltál, de ha gyakran optimalizálsz kulcsszavakat hirdetési csoportokban vagy kampányokban, egy időben akkor sokkal egyszerűbb, ha könnyedén címkézed őket. Legalább azoknál kezd el a címkéket, amiket most módosítasz vagy viszel fel a fiókba. Már így is sok időt fogsz megspórolni.

okostelo Google-click-to-call-phone-number-mobile-ad

  1. Kezd el mobil hirdetéseket használni a legjobb hirdetési csoportok 10%-ban (Közepes szint)

A mobil itt van és marad. És az a hatalmas keresési mennyiség, amely okos telefonokról érkezik, nem elhanyagolható.

Ahelyett, hogy 100%-os ajánlatkorrekciót használsz a mobil eszközökre, egy nagyszerű tipp, hogy mobil specifikus szövegeket futtatsz. Azzal, hogy mobil hirdetéseid vannak még nem mobil specifikus hirdetéseid vannak, de elegendő ahhoz, hogy lásd a mobil teljesítményt hirdetési csoportonként.

Amikor a hirdetéseket optimalizálod, észre tudod venni, ha egy mobil hirdetés, egy egyébként népszerű hirdetési csoportban relatíve kevés CT-t generál, meg tudod határozni, hogy ez okozza az alacsony teljesítményt. Normális esetben sokkal több adaton kell végigrágnod magad, hogy ugyanerre a következtetésre juss.

Bónusz tipp: amikor eljön a bevételek és kattintások ideje – kezd azzal, hogy hozzáadsz mobil hirdetéseket a top 10% hirdetési csoporthoz

Ha a kampányaid nagyok, akkor csak a mobil hirdetések készítése túl fog mutatni rajtad. Kezdd kicsiben, sokkal jobb lesz neked.

  1. Nézd át a hirdetésütemezéseket, hogy illeszkedjenek az utolsó módosításokhoz (Közepes szint)      Van esély arra, hogy nem futtatsz specifikus hirdetésütemezést a kampányidban, vagy már rég nem nézted át őket.

Igazam van?

Íme, az emlékeztetőd. Menj és nézd meg az utolsó statisztikákat (kerüld el a régi, novemberi vagy decemberi statokat), és nézd meg, hogy a felállított hirdetésütemezés még mindig jó e. Valószínűleg, ha a teljes konverziós arányod javult, akkor meg tudod emelni a liciteket is.

6. Nézd át az ajánlatkorrekciókat (Közepes szint)

Kevés szó esett eddig az ajánlatkorrekciókról, melyek lehetővé teszik különböző részek felépítését egy kampányon belül. Az ajánlatkorrekciók beállítása és rendszeres nyomon követése egy nagyszerű mondja a ROI növelésének.

Ezen a két helyen tudod beállítani az ajánlatkorrekciókat:

·         / földrajzi hely (helyekre vonatkozó ajánlatkorrekció)

·         mobil

A földrajzi ajánlatkorrekció akkor releváns, ha nagyobb területen akarsz megjelenni. Csak egy állam célzása vagy egy kisebb földrajzi területé nem szolgál majd annyi adattal, ami indokolná egyedi ajánlatkorrekciók beállítását.

Ugyanakkor, ha az egész US-t célzod, találni fogsz olyan államokat, melyek jobban teljesítenek és olyanokat, amelyek átlagon aluliak. Ennek az információnak a felhasználásával képes leszel növelni vagy csökkenteni a liciteket specifikusan, állam szerint.

Mobilon ez egyszerűbb. Ha még nem állítottál fel mobil ajánlatkorrekciót, javaslom, hogy csinálj. Át kell nézned a ROI céljaid és meghatározni, hogy a hirdetési csoportok/kampányok, hogyan teljesítenek mobilon és állíts be hozzájuk specifikus ajánlatot.

Bónusz tipp:

Emlékeztetőül, ellenőrizd, le milyen eredmények születnek a Google keresési partnerektől. Automatikusan a Google kereső partnereken is megjelensz, amely jó dolog, de sosem tudhatod. Az esetek 10-20%-ban, az ügyfelek negatív ROI-t tapasztalnak a kereső partnereknél.

7.Állíts fel szeparált kampányt a PLA (product listing ads) számára és tartalmazza a 20 legjobb eladást generált SKU-t (stock keeping unit) szeparált hirdetési csoportokban (Haladó)

A termék hirdetések (PLA) egyre növekvő fontosságúak a Keresőmarketing e-kereskedelmi hirdetői számára. A PLA egyszerre egyszerű és komplikált AdWords-ben.

Most, hogy a kulcsszavak elmentek, az eredmények maximalizálása nehezebb, mint a hagyományos kereső kampányok esetében. Anélkül, hogy túl sok adatot vonnál be a PLA stratégiába, egy stratégia, amely bizonyítottan működik, hogy a legjobban teljesítő termékeket szeparált hirdetési csoportokba rendezed.

Minden egyes termék külön hirdetési csoportba rendezése komplex kezelést kíván mindenféle eszköz vagy script nélkül, de kezd el a 20 legjobba eladást generált termékkel és folytasd, ahogy látod a növekvő bevételeket.

Azzal, hogy a legjobb eladást generáló termékeid külön hirdetési csoportba rendezettek, kontrollálni tudod a liciteket sokkal hatékonyabban és maximalizálhatod a ROI-t.

8.Szegmentáld a fő kulcsszavakat kifejezés egyezésben és (BMM – broad match modifier) kiterjesztett általános egyezésben hirdetési csoportonként (Haladó)

A nagyobb fiókok esetében kihívás, hogy megbizonyosodj arról, hogy a BMM kulcsszavak nem jelennek meg pontos egyezésben a lekérdezéseknél. Egy módja annak, hogy ezt kiküszöböld, készíts szeparált hirdetési csoportokat a pontos egyezésű kulcsszavaknak. Kicsit bonyolult lehet ez a művelet.

Középút lehet, hogy a pontos és BMM egyezésű kulcsszavakat a saját hirdetési csoportjukba rendezed. Ez csak a top teljesítő kulcsszavak esetében kell, vagy ha problémát tapasztalsz. Miután megvannak a kulcsszavak, adj pontos egyezésű negatív kulcsszavakat a BMM hirdetési csoportodhoz, hogy elkerüld a belső kulcsszó licitálást.

Nem mindig kell eltávolítani a pontos egyezésű vagy BMM kulcsszavakat, távolítsd el a legrosszabbul teljesítőeket. Ha mindkettő egyenlően teljesít, javaslom, hogy a pontos egyezésűeket távolítsd el.

9. Használd a szűrőt, hogy megtaláld az alacsonyan lógó gyümölcsöket (Haladó)

A szűrők az egyik leggyorsabb módja, hogy megtaláld a gyenge láncszemeket egy nagyobb fiókban. A kisebb fiókok esetében is nagyon hasznos lehet.

Egy pár dolog, amire a szűrőket használhatod:

·         top konvertáló kulcsszavak a top 3 pozíción kívül (licit növelése)

·         kulcsszavak rossz ROI-val (licitek csökkentése)

·         kulcsszavak a 3.1-3.9 pozícióban elfogadható ROI-val (kismértékű növelés)

·         kulcsszavak magas költéssel, konverzió nélkül

Ezek használatával képes leszel gyorsan optimalizálni azon elemeket, melyeket szükséges és nagyban növelni a hatékonyságot.

Csak 1 tipp, amelyet azonnal valósíts meg erről a listáról

Legyünk őszinték. Sokan nem foglalkoznak a blog bejegyzésekkel. Olvasnak, elmentenek, és ha nagyon jó vagy akkor követhetnek. Kerüld el ezt ennek a posztnak az esetében.

Válassz 1 tippet a listáról és használd a fiókodban (javaslom, hogy kezd az ajánlatkorrekcióval vagy a PLA-val). Aztán tölts el 30 percet naponta azzal, hogy megvalósítod a többi 8 tippet is. Hidd el, megéri!

 

 

 

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s