Kié lesz a leginspirálóbb Facebook kampány
Verseny és konferencia!
Keressük a leginspirálóbb hazai Facebook-kampányt!
Azt a kampányt, amelyen szakmai értelemben a leginspirálóbb volt dolgozni, és amelynek a bemutatása a szakma egésze számára tanulságos lehet. A Facebook szerint inspiráló az a kampány, amely nem pusztán sok lájkot gyűjt, nem pusztán egy applikációra épül, nem pusztán arra törekszik, hogy minél többen osszák meg, hanem – maximálisan kihasználva a közösségi hálózat és a közösségi jelleg adta lehetőségeket és adottságokat – a közeghez illeszkedő magas színvonalú kreatív megvalósítással ér el számszerűsíthető, üzletileg értelmezhető eredményt.
SZABÁLYOK
A díj
500.000 forint értékű Facebook-kampány + előadási lehetőség a konferencián.
Kik jelentkezhetnek?
Bármely olyan kampánnyal lehet nevezni, amely 2013-ban futott, és a magyar piacot célozta meg. A nevező lehet márkatulajdonos, ügynökség vagy médiatulajdonos egyaránt.
Milyen típusú kampányokat várunk?
A Facebookon futó, a közösségi hálózat megjelenési lehetőségeire építő kampányokat. Az üzleti célú kampányok mellett TCR-rel is lehet pályázni, amennyiben a kampány világos célmeghatározással, KPI-okkal rendelkezik.
Melyek a fő bírálati szempontok?
- Az aktivitás legyen komplex, tanúskodjon a közösségi média sajátosságainak megértéséről.
- A kampány céljait tekintve lehet márkakommunikációs vagy DR, de mindkét esetben fontos, hogy világos, valódi, reális és mérhető célokat és ezek mérésére alkalmas KPI-okat lássunk.
Az esettanulmányhoz kapcsolódó kérdőív kérdései:
1. Mi a hirdetett termék/szolgáltatás háttere? (Cég, termék/szolgáltatás, célcsoport)?
2. Miért döntöttél Facebook-kampány elindítása mellett?
3. Melyek voltak a fő kampánycélok?
4. Mit tudhatunk a Facebook-kampány átfogó közelítéséről? Hogyan épített a Facebookon elérhető egyes kommunikációs eszközökre? Hogyan integrálta azokat?
5. Milyen reklámformátumokat használtál a kampány során? Mikor, mennyi ideig futottak ezek?
6. Milyen módon alkalmaztad a Facebookon elérhető szűrési, targetálási opciókat, hogy a megfelelő célcsoportot és csakis őket érd el? Mi volt a célcsoport képzés alapja? (Pl. demográfia, kulcsszó, lokáció, kapcsolatok stb.) Miért döntöttél emellett?
7. A hirdetés(ek) által produkált teljes elérés és elköteleződés? Hogyan viszonyul ez az egyéb médiaplatformokon elért eredményekhez?
8. Hogyan támogatta ez a kampány az üzleti céljaidat?
9. Milyen ROI-t értél el a kampány révén?
10. Hogyan változtatta meg a közösségi média a reklámozott márka digitális média egészéhez való hozzáállását? Hatott-e valamiképpen a cég egészének a működésére, felépítésére?
12. A Facebook változtatott-e valamilyen formában azon, hogy miként gondolkodik az üzletről, az adott márka és a fogyasztók viszonyáról?
13. Mit gondolsz a reklámozott márka jövőbeni Facebook-stratégiájának alakulásáról?
Zsűri
A zsűrit a konferencián (információk: www.allthingsfacebook.hu) előadó nemzetközi szakemberek, köztük a Facebook szakemberei alkotják.
Leadási határidő
Február 18. 16.00
Pontosan mit kell leadni?
- A fenti 13 kérdést tartalmazó kérdőívet kell megválaszolnod angol nyelven. A kérdőív eredeti nyelven letölthető itt.
BASIC INTERVIEW QUESTIONNAIRE
“MOST INSPIRING HUNGARIAN FACEBOOK CAMPAIGN ‘13”
ADVERTISER:
NAME OF THE CAMPAIGN:
DURATION OF CAMPAIGN:
CREATIVE AGENCY:
SOCIAL AGENCY:
MEDIA AGENCY:
CONTACT PERSON:
CONTACT DETAILS:
1. What is the background of your company (how it started/your products or services/your customers)?
2. Why did you decide to run a campaign on Facebook? Did an agency coordinate your campaign?
3. What were your campaign objectives?
4. What was the overall approach to the campaign on Facebook? How did your ad campaign integrate with Pages and/or applications, social plug-ins or other tools?
5. What role did ads play in the campaign? How many ads did you run? When did they run? And what type of ads did you run?
6. How did you use Facebook’s target filtering to reach the right customers? Can you explain what targeting (demographic/location/keyword/connection/relationship/age/audiences) you used and why? How did Friends of Connections Targeting, if applicable, increase the impact of your campaign?
7. What has been the ad’s (or ads’) total impressions and engagement rates? How does this compare with campaigns that you may have run on other media platforms?
8. How has this campaign affected your business? Depending on what applies, please describe revenue generated (percent increase is fine), units sold, territorial reach extended, fans added to your Facebook Page, engagement rates, video views, etc.
9. What was the return on investment of your Facebook campaign?
10. How has social media changed how you manage your media? (e.g, eMarketer recently
reported that Ford now allocates 25% of its overall budget for online marketing).
11. How has social media changed how you have organized your company? Are there new teams or org structures that you’ve established, or new ways of communicating?
12. Has Facebook changed the way you think about running any pieces of your business? For example, product innovation/development, customer support, recruiting, internal communication, etc. If so, please describe how.
13. What does your future Facebook strategy look like?
(Data provided here only used to for judging purposes and handled strictly confidential and will not be published without prior written permission from the advertiser).
- • Emellett a prezentálni kívánt esettanulmányt kell leadnod szintén angolul, pdf vagy ppt formátumban. (Max. 10 perces előadással számolva.)
Hová küldjem a versenyművet?
atfb14[kukac]thinkdigital[pont]net
Nevezési díj
29.990 Ft + áfa, amely tartalmaz egy belépőt is.
Egynél több nevezés esetén a díj: 21.990 Ft + áfa/darab
KONFERENCIA
Hivatalos Facebook partneresemény a ThinkDigital Hungary szervezésében, partnerségben a Médiapiaccal.
10 éves lett a Facebook, amelyet a világ első számú közösségi hálózatának régiós képviselőivel, nemzetközi tanácsadó szakemberekkel és a legizgalmasabb hazai esettanulmányokkal ünneplünk meg.
Amire számíthatsz:
- Inspiráló keynote előadások, nemzetközi kitekintéssel
- Egymásnak feszülő álláspontok, melynek celja, hogy a Facebook pontosan oda kerüljön a stratégiánkban, ahol a leghatékonyabban támogatja a céljaink elérését
- Kézzelfogható tudás, akár márkatulajdonosi, akár ügynökségi, akár tartalomtulajdonosi oldalon dolgozol.
Es amire még számíthatsz: Keressük a leginspiratívabb Facebook-aktivitásokat a magyar piacról. A verseny fődíja: 500.000 forint értékű Facebook-kampány. A versenyről további részleteket itt érhetsz el: http://www.mediapiac.com/marketing/esemeny/Keressuk-a-leginspiralobb-Facebook-kampanyt/10754/
Részvételi díj: 22.000 Ft + áfa (A részvételi díj a szakmai program mellett az étkezések és frissítők költségét tartalmazza. A parkolás díjmentes.)
Early bird kedvezmény február 14-ig: 14.990 Ft + áfa
A programváltozás jogát fenntartjuk!