RAKJUK A KULCSSZAVAKAT AZ OLDAL CÍMBE (PAGE TITLE)
Az oldal cím (page title) a legfontosabb rész amit a Google és más kereső motorok elemeznek amikor eldöntik hogy mi is van az oldalon. Ezért helyezzük el a kulcsszavakat az oldal címbe (page title) Tartsuk szem előtt a következő irány elveket oldal cím (page title) létrehozásakor:
70 karakter alatt maradjunk, nem több mint két kulcsszóval oldal címenként (page title)
Az elsődleges (primary) kulcsszó kell hogy legelöl álljon
A kulcsszó kifejezéseket a cső karakterrel ( | ) válasszuk el egymástól
Minden egyes oldal cím (page title) egyedi kell hogy legyen weboldalunkon, ez sajnos nagyon sok munkát igényel
RAKJUNK KULCSSZAVAKAT AZ OLDAL URL-ÉBE
Google és a többi kereső motor egyaránt használja az oldal URL-ében található szöveget az oldal tartalmának a besorolására. Ezért az oldal URL-ében (vagy a folder struktúrában, vagy a HTML oldal nevében) mindenképpen használjuk a kulcsszavainkat.
HELYEZZÜNK EL KULCSSZAVAKAT A META LEÍRÁSBAN (META DATA) IS
Azzal együtt, hogy egy oldal meta adata (meta data) ma már nem olyan fontos mint régen, még mindig számítanak. Használjuk ezt ki azzal hogy a kulcsszavakat ide is kirakjuk. A meta leírása a következő irányelveket kell hogy kövesse:
Maradjunk 150 karakter alatt (de ne legyen kevesebb mint 100 karakter)
Fejtsük, ki miért is lenne fontos hogy valaki erre az oldalra látogasson
Célszavakat folyamatos fogalmazásban vezessük fel (ne pedig egy listaként)
Ne kövessük el azt a hibát hogy csak össze dobálunk egy csomó kulcsszót hogy ott legyen
RAKJUNK KULCSSZAVAKAT A FEJLÉCBE (HEADER TEXT)
A fejléc (header text – H1) álltalában a cikk címe vagy valami fontosabb vastagon szedett szöveg a lap tetején. Google és a többi kereső motor látja ezeket, és különös fontosságot tulajdonítanak a H1-ben található kulcsszavaknak, ezért mindig ügyeljünk arra hogy a kulcsszavak és kulcskifejezések itt megtalálhatóak legyenek.
HASZNÁLJUNK KULCSSZAVAKAT ÉS KULCSKIFEJEZÉSEKET AZ OLDAL TARTALMÁBAN IS
Amikor a kulcsszavakat elhelyezzük magán az oldalon is, ezzel jelezzük a kereső motoroknak hogy az oldal tényleg az adott szavakról szól, és így az meg fog jeleni a keresés eredményei között. Sok „hozzá értő szakember” azt tanácsolja, hogy egy-egy kulcs szó az oldalon legalább 4-6-szor de akár 10-12-szer is rajta legyen…mi inkább azt tanácsoljuk hogy írjuk az oldalt meg természetesen.
HASZNÁLJUNK KULCSSZAVAKAT A KÉPEK ALT SZÖVEGÉBEN
Minden az oldalon használt kép optimalizálva kell hogy legyen különben a kereső motorok nem tudják elolvasni azokat. Egy-egy kép ALT szövegét a HTML kódban változtathatjuk meg. Egy-egy kép ALT nevében (szövegében) nem szabad kötő jelet használni.
OLDALANKÉNT CSAK EGY NYELVET HASZNÁLJUNK
Soha ne keverjünk számos idegen nyelvet ugyanazon az oldalon. Van aki azt hiszi, hogy egy oldalon több nyelvet használva segíthetünk abban hogy a látogatóink számára egyértelművé tegyük hogy az oldalainkat más országból nyújtjuk, ez azonban nem járul hozzá a pozitív felhasználó élményhez.
OPTIMALIZÁLJUNK A HELYI KERESŐ MOTOROK SZÁMÁRA
A nyugati világban a Google a vezető kereső motor, de vannak országok amelyek a saját kereső motorjaikkal rendelkeznek, például Kínában a Baidu vagy Oroszországban a Yandex (példáúl Magyarországon régebben volt a vizsla kereső, de ma már ezt is a Google motorja hajtja és csak egy kezelő felület hozzá) Ezeket az „idegen” kereső motorokat nem szabad figyelmen kívül hagyni, mivel a Yandex például már sokkal nagyobb mint a Bing, és a kereső motorok sorrendje ma a következő: Google, Baidu, Yahoo, Yandex és Bing
BIZTOSÍTSUK LÁTOGATÓINK SZÁMÁRA HOGY KÖNNYEN NAVIGÁLHASSANAK A HELYI/NYELVI OLDALAK KÖZÖTT
Ha oldalainknak számos verziója létezik, más és más nyelven, akkor az oldal tetején lévő navigációs felületen jól láthatóan jelöljük a nyelvi opciókat, erre használhatunk kicsi nemzeti zászlókat, az Apple például rendelkezik egy weboldallal ahol felsoroljak az összes nyelvet amire weboldalukból verziót építettek.
ADJUNK LOKÁLIS OLDAL (LOCAL SITE) LINKEKET A LÁBJEGYZETBE (FOOTERS)
Weboldalaink lábjegyzetében adjuk meg linkeket valamennyi nyelvi verzióhoz amivel rendelkezünk. Ez nem csak a látogatóinkat segíti abban hogy a rájuk vonatkozó tartalmat minél előbb megtaláljak, de ez a dokumentumainkat is össze köti.
A GOOGLE szerint ezt kell követni https://support.google.com/webmasters/answer/79812?hl=hu