A Google Címkekezelő bemutatása
A Google Címkekezelő révén gyorsan és egyszerűen frissítheti
- a webhelyén található címkéket (pl. a konverzió követési és marketingoptimalizálási címkéket). A szolgáltatás használatával a webhely kódjának szerkesztése helyett a Google Címkekezelő kezelőfelületén adhatja hozzá és frissítheti az AdWords, a Google Analytics, a Floodlight címkéit, valamint a nem Google-címkéket.
- Ez csökkenti a hibák esélyét, és lehetővé teszi, hogy webmester segítsége nélkül is gyorsan helyezhessen el címkéket webhelyén.
A Google Címkekezelő kifejezetten támogatja az alábbi címketípusokat, és olyan sablonokat kínál hozzájuk, amelyek minimálisra csökkentik a címkehibák előfordulásának esélyét.
- AdWords Konverziókövetés
- DoubleClick Floodlight számláló
- DoubleClick Floodlight értékesítések
- Google Analytics
- Google Analytics (Universal Analytics béta)
- GDN remarketing
- Eseményfigyelő
Az alábbiakra van szükség, ha címkéit a Google Címkekezelő használatával szeretné kezelni:
Google Címkekezelő-fiók létrehozásához, illetve meglévő fiókja eléréséhez látogasson a google.com/tagmanager oldalra.
- A fiókban hozzon létre egy tárolót webhelye számára.
- Helyezze el a tároló kódrészletet webhelyén,
Minden egyes tárolóhoz tartozik egy tároló kódrészlet. Másolja és illessze be ezt a kódrészletet webhelyének valamennyi lapjára, közvetlenül a kezdő <body> címke után. Ezzel egyidejűleg távolítson el minden más címkét (pl. Google Analytics, AdWords Konverziókövetés stb.) a webhely oldalairól.
A tároló kódrészletének megkeresése:
- A Google Címkekezelőben válasszon egy fiókot. Megjelenik a Tárolók oldal.
- Kattintson a listán a kívánt tárolóra.
- A bal oldali navigációs panel használatával lépjen a Felhasználók és beállítások > Beállítások lapra.
A telepítés ellenőrzéséhez, illetve a hibaelhárításhoz használja a Címkesegéd Chrome-bővítményt.
Címkék hozzáadása, frissítése és közzététele
Amikor első alkalommal hoz létre tárolót, az üres lesz, ezért Önnek kell bele címkéket felvennie. Kezdje azon címkék elhelyezésével, amelyeket az előző lépesben eltávolított. Ha például egy AdWords konverziókövetési címkét törölt a webhelyről, helyezze azt ismét vissza a Google Címkekezelő használatával. Miután létrehozott egy tárolót, és elhelyezte annak kódrészletét a webhelyen, készen áll arra, hogy az összes címkét a Címkék lapról adja hozzá és frissítse.
- A Google Címkekezelőben válasszon egy fiókot. Megjelenik a Tárolók lap.
- Kattintson a listán a webhelyéhez tartozó tárolóra. Megjelenik a Címkék lap.
Címkék hozzáadása:
- Kattintson az új címkére. Válassza ki a címke típusát (például Google Analytics), és határozza meg a címke aktiválásának szabályait. További tájékoztatást a
- című dokumentumban olvashat.
Címkék szerkesztése:
- (például a szabályok frissítése a címke következő aktiválásához)
- Kattintson a címkére a listán. Végezze el a módosításokat a Címke szerkesztése lapon. További tájékoztatást a
- című dokumentumban olvashat.
Címkék törlése:
- Kattintson a címkére a listán. A Címke szerkesztése lapon kattintson A címke törlése parancsra.
- Tekintse meg az oldal előnézetét. Az előnézet használatával minőségbiztosítást (QA) végezhet webhelyén. Meggyőződhet arról, hogy a webhely a szándékainak megfelelően jelenik meg és működik, valamint a hibakeresési szolgáltatás révén megtudhatja, hogy a webhely használata során mely címkék aktiválódnak.
A Címkék lapon kattintson a Verzió létrehozása parancsra. Egy oldal jelenik meg, amelyen a tárolóban található összes címke, szabály és makró összefoglalása látható. Kattintson a Mentés és előnézet gombra. További információk: Előnézet és hibakeresés.
- Tegye közzé a módosításokat élőben a webhelyén.
A bal oldali navigációs panelen válassza a Verziók > Minden verzió lehetőséget. A táblázatból válassza ki azt a verziót, amelyet a webhely előnézetének megtekintésekor mentett. Kattintson a Közzététel elemre.Csak olyan tárolóverziókat tegyen közzé, amelyeknek megtekintette az előnézetét. Lehetőség van azonban a verzió létrehozása után annak előnézete nélkül közzétenni azt. A Címkék lapon kattintson a Verzió létrehozása parancsra. Egy oldal jelenik meg, amelyen a tárolóban található összes címke, szabály és makró összefoglalása látható. Kattintson a Mentés és közzététel parancsra.
A LÉNYEG:Csak egyetlen Google Tag Manager kód van benn a honlapodban. Vagyis ha be kell tenned valahova egy újabb követőkódot(remarketing, konverziós, vagy kiszedni valahonnan, akkor csak belépsz a Google Tag Managerbe és egy admin felületen Te magad megcsinálod. Nincs többi kutyulás, nincs többé fejlesztőre várakozás.