A dotcom válságot túlélő és az utóbbi években megint egyre izgalmasabb Fast Company magazin szeptemberi számában közösségimédia-profikat kérdez a legjobban bevált módszereikről, megoldásaikról. Nyitott kiadványként a magazin online olvasóinak is felajánlotta, hogy mondják el véleményüket. Az alábbiakban az itt kapott válaszokból csemegézek:
(A válaszokat az olvasók a Facebook, a Twitter, vagy a LinkedIn segítségével egyaránt beküldhették.)
– Válj forrássá. (Jó tipp, már csak az a kérdés, hogyan?)
– Tavaly: Nyomd a tartalmat. Idén: Optimalizáld a tartalmat.
– Ne próbálj okos lenni, legyél okos. (Na, ez nekem amolyan Coelho-bölcsesség.)
– Legyél érdekes. (Kösz, jó ötlet, eddig úgyis azt hittem, unalmasnak kell lennem. Erről egyébként Fischer Iván karmester jut az eszembe, aki néha a próbákon ilyen instrukciókat ad. Neki persze könnyű, mert sok év munkája után már ennyiből is megértik.)
– Állj & kérdezd meg magad: egy valós személy beszélne így? (Műhelyfoglalkozásokon, szemináriumokon azt szoktam tanácsolni a résztvevőknek, hogy mindig olvassák fel hangosan saját szövegeiket. Még ennél is jobb, ha valaki mással olvastatják fel.)
– Soha ne írj olyat, amit nem szeretnél mástól visszahallani, idézetben látni.
– Ha állandóan csak a panaszokra válaszolsz, akkor csak panaszokkal fognak megkeresni. (Ez a vállalati Facebook oldalakra, Twitter profilokra vonatkozik.)
– Nyisd ki a hűtődet…Vajon ezek közül a márkák közül mennyivel szeretnél valós kapcsolatot kialakítani? (Várom a válaszokat!)
– A “social” párbeszéd, nem pedig üzenet. (Na, ezt érdemes lenne sok szerkesztő és marketing- és kommunikációs manager monitorára kitűzni!)
– Nem minden jónak tűnő megoldás működik, és ez így is van jól.
Tovább is van (az eredeti oldalon, angolul), szaporodik is még az anyag, érdemes nézegetni.
forrás:mediapiac