AKCIÓ Cipő AKCIÓ akciók Akciózzz Csak a Akciós lesz eladható


Sajtóközlemény
2012. április 24.
Tízből négy pár cipő akcióban talál gazdára
Kevesebb a vásárló, ritkábbak a vásárlások

A válság a ruházati cikkek forgalmán is erősen meglátszott a 2011. évben.

A vásárlási szokások átalakulóban vannak: egyre kevesebben
vásárolnak egyre ritkábban és főként az akciókat keresik – állapítja
meg a GfK Hungária Piackutató Intézet Consumer Panel Services
felmérésének adataira hivatkozva.

A globális gazdasági-pénzügyi válság továbbra is erősen rányomja
bélyegét a magyar kiskereskedelem teljesítményére, így a ruházati cikkek
forgalmára is. A kedvezőtlen makrogazdasági hatások következtében az
elmúlt években folyamatosan csökkent a háztartások fogyasztása. Az
átalakuló vásárlási szokások a textilpiacon is megmutatkoznak:
kevesebben, ritkábban és az akciókat keresve vásárolnak.

A GfK Consumer Panel Services felmérése szerint 2011-ben
összességében kevesebb ruházati terméket vásároltak a magyar
háztartások, mint 2010-ben, miközben az árak emelkedése miatt a teljes
forgalom növekedett. A cipőpiacon valamelyest más a tendencia: a 2010-
ben mért visszaesés után 2011-ben a lábbelik forgalma növekedni tudott.
Ez a növekedés annak köszönhető, hogy az első két harmadévben a
magyar családok többet költöttek cipőre, mint az előző év azonos
időszakában.

A tavalyi év utolsó harmadában – bár szezonálisan ez az
időszak a legerősebb évek óta – jóval gyengébb volt a forgalom.
„Az év utolsó négy hónapja kiemelt jelentőségű a cipőt forgalmazóknak:
ekkor realizálják bevételük hozzávetőlegesen 40 százalékát. Ennek oka
nagyrészt az, hogy a téli időszakban leginkább keresett bakancsok,
csizmák átlagára jóval magasabb, mint a például a papucsoké, szandáloké,
nyári cipőké, másrészt az iskolakezdés kapcsán szeptember hónapban
nagyobb a kereslet a gyerekcipők iránt” – nyilatkozta Kárai Anita, a GfK
Hungária Key Account Managere. „Az év végi csökkenő tendencia
azonban már évek óta tart: míg 2008 utolsó harmadévében még 44 milliárd
forintot költöttek a magyar háztartások cipőre, addig 2011 végén már csak
36 milliárdot” – hívta fel a figyelmet a szakember.

Az év végi visszaesés egyértelműen abból adódik, hogy csökkent a
vásárlók száma.

Az átlagnál nagyobb a visszaesés a vidéki városokban,
illetve a keleti régióban. A vásárlói hatókör ilyen mértékű csökkenése a
jövőre nézve nem túl ígéretes, különösen a független kisboltok számára
nem az.

Egyre inkább az látszik, hogy a cipőbolt-láncok, sportbolt-láncok
és távol-keleti üzletek a legnépszerűbbek a vásárlók körében, miközben a
kis független boltok piacrésze folyamatosan csökken.
A megvásárolt lábbelik forgalmának alakulása harmadévenként, 2008-
2011 (az adatok milliárd forintban kifejezve)
Forrás: GfK Hungária, Consumer Panel Services
A családok a tavalyi évben a megvásárolt lábbelik 43 százalékát akció
keretében szerezték be. Különösen az év első nyolc hónapjában voltak
keresettek a promóciós darabok, míg az utolsó trimeszterben csak minden
harmadik megvásárolt lábbeli volt akciós. Ez az arány 4-5 évvel ezelőtt
még mindössze 30 százalék körül alakult.

A GfK-ról
A GfK Hungária a világ egyik legnagyobb kutatóintézetének, a GfK-nak a
tagja. A GfK világszerte több mint 100 országban 11 000 szakértővel nap
mint nap azon dolgozik, hogy megismerje és megértse az emberek
gondolkodás- és életmódját, valamint vásárlási szokásait. Folyamatos
innovációi révén olyan új technológiákat és kifinomult módszertanokat kínál
ügyfeleinek, melyek segítségével azok a legteljesebb képet kaphatják a
számukra legfontosabbakról: vásárlóikról. A GfK Csoport forgalma 2010-
ben 1,29 milliárd eurót tett ki. További információért látogasson el
honlapunkra: http://www.gfk.hu, vagy csatlakozzon a GfK-hoz a Facebook-on:
http://www.facebook.com/gfkhungaria

2012. április 25.
Tisza Andrea
B&P Braun&Partners Consulting
Tel.: (+36-1) 349-2939
Fax: (+36-1) 269-2504
Mobil: (+36 30) 852-7567
E-mail:
andrea.tisza@braunpartners.hu2
kis független boltok piacrésze folyamatosan csökken.
A megvásárolt lábbelik forgalmának alakulása harmadévenként, 2008-
2011 (az adatok milliárd forintban kifejezve)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s