PAYPAL a netre költözik a pénztárcád



A netre költözik a pénztárcánk
Luca Cassina – Ügyvezető igazgató, PayPal (Észak-. Közép-, Kelet-Európa és Törökország)
2012-05-24 17:04

Az online bankkártyás fizetéseket már most tömegek használják, de gyorsan terjednek a mobilos megoldások is. Az internetes pénzmozgatás úttörőjének számító PayPal a felhőbe költözött pénztárcában hisz – árulta el a cég Magyarországért is felelős vezetője.

– Melyek az online vásárlás nemzetközi és magyar trendjei?

Jelenleg a legfontosabb trendek a vásárlások mikéntjét érintik: az emberek egyaránt vásárolnak hagyományos módon, közösségi vásárlói oldalakon és mobiltelefonon keresztül is. Természetesen ezek hatnak egymásra, és néha összemosódik az online és az offline vásárlói élmény – gondoljunk csak a QR kódok elterjedésére a promóciók során. Az elmúlt 5 évben világosan látszik, hogy az online vásárlás piaci részesedése emelkedett a hagyományos, offline vásárlás rovására. A hagyományos piac nagy szereplői számára elérkezett az idő, amikor ráeszméltek, hogy az online értékesítés volumene elérte a kritikus szintet, így számukra is lépni kell. Persze egy korábban offline értékesítő nagyvállalat számára sokkal több eszköz áll rendelkezésre, mint egy kis webshop számára, mind a tanulást, mind pedig a marketinget tekintve, tehát a közeljövőben az várható, hogy a nagy offline szereplők a jelenleginél is nagyobb hangsúlyt fektetnek majd az online értékesítésre.

– Melyek a potenciális fejlődés irányok?

Új sztenderdek születésének lehetünk tanúi. A vásárlás, mint tevékenység éjjel-nappal és bárhol megtörténhet, nem csupán a boltokban vagy akár a weboldalakon. Az okostelefonok és a közösségi média terjedése rengeteget segített a fogyasztóknak, hogy az irányítás az ő kezükbe kerüljön.

– Milyen változások, innovációk várhatók az Önök közvetlen működési környezetének számító online fizetések terén?

Mi a PayPal-nél a “digitális pénztárcában” hiszünk. A digitális pénztárca egy felhő alapú szolgáltatás, amely eszközfüggetlen, és bármikor, bárhonnan hozzáférhető – akár mobiltelefonról, akár táblagépről, akár az internetes navigációval ellátott autóból. A jövőt mindössze mobiltelefonokra leszűkíteni azonban minimum naívság. Az olyan gépek, mint például az iPad, már újraértelmezték az emberek vásárlási szokásait, pedig még csak 2 éve léteznek. Mi jöhet még 2020-ig?!

– 2020 nagyon messze van még…

Ha a kicsit közelebbi jövőbe tekintünk, mondjuk 2015-be, akkor szinte biztos, hogy a digitális valuták kerülnek majd előtérbe. Ezeket 3 éven belül mindenhol elfogadják majd az Egyesült Államokban a sarki boltoktól kezdve a Wal-Martig. A pénztárca fogalma addigra megváltozik, és nem a kis bőrből készült tárgyat jelenti majd, amit a zsebünkben tartunk, hanem a digitális, bárhol hozzáférhető felhőt, amit akármelyik eszközünkről elérhetünk.

– Hogyan alakulnak a mobilfizetések a közeljövőben?

Már tanúi lehetünk az online bankkártyahasználat tömeges elterjedésének, mi pedig abban hiszünk, hogy az általunk nyújtott hozzáadott szolgáltatások és biztonság további online pénzforgalmat generál. Egyre inkább látható, hogy a mobilfizetések is terjednek, nálunk például ezek volumene az ötvenszeresére nőtt 2009 óta, 141 millió dollárról több mint 7 milliárd dollárra.

A felhasználók olyan gyorsan szoknak hozzá a mobilos fizetésekhez, mint annak idején a magához a mobiltelefonhoz. Nem várjuk, hogy a növekedési trend a közeljövőben lassuljon.

Fokasz Oresztész

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s