A nettó onlinereklám-költések 27 milliárd forintot értek el 2010-ben Magyarországon,
Ami a teljes reklámpiac 16 százalékát jelenti az MRSZ-adatok szerint.
A globális piacon az internetreklámok aránya ennél alacsonyabb, 11 százalék volt.
“Az MRSZ 10 év után a piac változásainak megfelelően módosította a kutatásba bevont médiumok körét, így a korábbiaknál teljesebb képet ad a magyarországi valós nettó reklámköltésről. Ez azt is jelenti, hogy a korábbi évekkel való sematikus összehasonlítás nem értelmezhető. Az MRSZ minden egyes medium típusra külön, esetenként más-más módszerrel végezte el a változás becslését.”
A teljes nettó reklámköltés 171 milliárd Ft volt 2010-ben Magyarországon.
Az egyes médiumok nettó bevételei és piacrészesedései:
Televízió – 69 milliárd Ft (40 százalék),
Sajtó – 46 milliárd Ft (27 százalék),
Internet – 27 milliárd Ft (16 százalék),
Közterület – 19 milliárd Ft (11 százalék),
Rádió – 7 milliárd Ft (4 százalék),
Ambient – 3 milliárd Ft (2 százalék),
Mozi – 1 milliárd Ft (0,4 százalék)
A magyar és a globális reklámadatok összehasonlítása 2010-ben
Médiumok részesedései – magyar piacon — globális piacon
Televízió – 40 százalék — 45 százalék,
Sajtó – 27 százalék — 30 százalék,
Internet – 16 százalék — 11 százalék,
Közterület – 11 százalék — 6 százalék,
Rádió – 4 százalék — 7 százalék,
Ambient – 2 százalék — nem mért,
Mozi – 0,4 százalék — 0,5 százalék