Mitől jó egy Weboldal? A Google szerint



Mi számít minőségi webhelynek?

A webhelyek minőségével foglalkozó algoritmusaink célja az, hogy “kiváló minőségű” webhelyeket jelenítsünk meg azáltal, hogy a gyengébb minőségű tartalmak a rangsorban lejjebb helyezkednek el. Most szeretnénk bemutatni az algoritmusaink fejlesztése mögött alló ötleteket és kutatást.

Az alábbi kérdések segítségével bárki felmérheti egy oldal vagy cikk “minőségét”. Mi is ilyen jellegű kérdéseket teszünk fel magunknak azoknak az algoritmusoknak az írásakor, amelyek célja a webhelyek minőségének felmérése. Más szóval, a felhasználóink preferenciáit igyekszünk kódként leírni.

Természetesen nem áruljuk el az algoritmusainkban használt tényleges rangsorolási jeleket, mert nem akarjuk, hogy bárki kijátssza a keresési rangsorolásunkat, de az alábbi kérdések némi betekintést nyújtanak a Google megközelítésébe:

Megbízol a cikkben leírt információkban?
A cikket olyan szakértő vagy rajongó írta, aki jól ismeri a témát, vagy esetleg a cikk ennél felszínesebb?

Vannak a webhelyen ismételt tartalmak, átfedésben lévő vagy felesleges cikkek ugyanabban vagy hasonló témakörben, némileg eltérő kulcsszavakkal?

Szívesen megadnád hitelkártyád adatait ezen a webhelyen?

Vannak a cikkben helyesírási, stilisztikai vagy ténybeli hibák?

A webhelyen megtalálható témák az olvasók tényleges érdeklődését tükrözik, vagy a webhely csak különféle tartalmakat generál, hogy megpróbálja kitalálni, mi ér el jó helyezést a keresőmotorokban?
A cikk eredeti tartalmat vagy információt, eredeti jelentéseket, eredeti kutatásokat vagy eredeti elemzéseket mutat be?

Az oldal lényeges értéket képvisel más keresési találatokkal összehasonlítva?

Végeztek minőségellenőrzést a tartalommal kapcsolatban?

A cikk az adott témát több nézőpontból is bemutatja?

A webhely elismert forrás az adott témakörben?

A tartalmat több külső közreműködő hozta létre, vagy tartalomgyárból származik?

A cikk szerkesztése megfelelő, vagy felületesen, sietősen csapták össze?

Egy egészséggel kapcsolatos keresés esetében megbíznál a webhely információiban?

A webhelyet szakmailag hozzáértő forrásként ismered el, ha megemlítik a nevét?

A cikk teljes és átfogó leírást ad a témáról?

A cikk tartalmaz alapos elemzést vagy olyan információkat, amelyek nem nyilvánvalóak?

A webhelyet betennéd a könyvjelzőid közé, megosztanád az ismerőseiddel vagy ajánlanád nekik?

A cikkben túl sok olyan hirdetés van, amelyek elvonják a figyelmet a fő tartalomról, illetve zavarják annak megtekintését?

Úgy véled, hogy a cikk megjelenhetne nyomtatott újságban, enciklopédiában vagy könyvben?
Az oldalakat gondosan, a részletekre figyelmet fordítva hozták létre, vagy nem nagyon ügyeltek a részletekre?

Panaszkodnának a felhasználók, ha erről a webhelyről látnának oldalakat?

Oldalak és webhelyek minőségét felmérő algoritmust írni nagyon nehéz feladat, de reméljük, hogy a fenti kérdések némi bepillantást engednek abba, hogyan próbálunk olyan algoritmusokat írni, amelyek meg tudják különböztetni a kiváló minőségű webhelyeket a kevésbé jó minőségűektől.

Mit tehetsz te?

Sokatoktól halljuk azt, hogy pontosabb útmutatásra lenne szükségetek Google helyezéseitek javításával kapcsolatban, különösen azoknak, akik úgy vélik, hogy a Panda frissítés befolyásolta webhelyüket.

Azt javasoljuk, hogy a fentiekhez hasonló kérdések figyelembe vételével dolgozzatok minőségi tartalmak létrehozásán, egy-egy Google-algoritmusra való optimalizációval próbálkozás helyett.
Hozzátennénk, hogy a webhely egy részén megjelenő gyengébb minőségű tartalom befolyásolhatja a teljes webhely rangsorolását, így az ilyen felszínesebb oldalak eltávolítása, javítása, esetleg összeolvasztása hasznosabb oldalakkal, áthelyezése egy másik domainre, javíthatja a minőségi tartalmak helyezését a rangsorban.

Folyamatosan dolgozunk olyan algoritmikus módosításokon, amelyek több látogatót visznek a keresésektől a minőségi webhelyekre. Amikor fejlesztitek webhelyeiteket, ahelyett, hogy egy adott algoritmus kihasználására törekednétek, inkább a fenti kérdéseket érdemes megfontolni. Webhelyeitek ily módon nagyobb valószínűséggel fognak jó helyezést elérni hosszabb távon. Addig is, visszajelzéseiteket itt, a hozzászólások között, vagy a Webmester Súgófórumon oszthatjátok meg velünk.

Írta: Amit Singhal, Google Fellow

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s