10 hasznos tipp a Facebook-ról


faceboorger

Örök kérdés és probléma az, hogy amennyiben van egy Facebook oldala akkor igaziból mit és hogyan kéne csinálni ahhoz, hogy a meglévő tagjaink elégedettek legyenek és még többen csatlakozzanak hozzánk.

Nos íme 10 olyan tipp amiket érdemes megfontolni, ha a közösségi oldalon kommunikálunk:1. Ne használjunk automizált üzenteket:Nagyon sok esetben kérdezik meg, hogy azokat a posztokat amikről tudja egy cég, hogy ki kell menni adott idő pontokba miért ne időzítsék be egy erre a célra fejlesztett alkalmazásban? A válasz egyszerű: egyfelől sok esetben ezek a posztok nem jelennek meg az üzenőfalon, a másik oldalon a felhasználók nagyon hamar érzékelik, ha olyan poszttal találkoznak amit egy automatizált rendszer küldött ki nekik és ilyenkor nagyon könnyen elpártolnak tőlünk.

2. Emberek vagyunk!

És az oldalunk tagjai is emberek azaz foglalkozzunk velük: kérdezzük őket meg, hogy vannak, kérdezzük meg őket mit csinálnak a hétvégén, posztoljunk olyat ami érdekes, vicces, hogy éreztessük velük nem csak, mint vásárlókra gondolunk, hanem emberekre is. Egy szóval: törődjünk velük 🙂

Természetesen előfordul, hogy hibázunk, hiszen emberek vagyunk (ezt már a sün is megmondta), ha hibázunk ne próbáljuk eltusolni, kérjünk bocsánatot és javítsuk ki minél hamarabb 🙂

3. Több kép és videó

Több kutatás is bebizonyította, hogy jobban preferálják a Facebook tagok a képeket és videókat, mint az “egyszerű” szöveges posztokat, így azt javaslom, hogy a megosztani kívánt tartalmat egészítsük ki az témához relevánsan kapcsolódó vizuális anyaggal.

4. Kérd ki a véleményüket:

Ha nem félsz attól, hogyan gondolkoznak az oldalad tagjai akkor nyugodtan kérdezz tőlük, kérd ki a véleményüket, erre egy nagyon jó és látványos példa a Budweiser kampánya amit a 2010-es Super Bowl-lal kapcsolatban indítottak: “Segítsetek ledönteni melyik reklámunk szerepeljen a nagy játék alatt”

Illetve amennyiben észrevétellel vagy véleménnyel találkozunk, ne moderáljuk ki rögtön, hanem reagáljunk rá, hiszen lehet, hogy egy-egy ilyen hozzászólással könnyen lehet, hogy olyan tippet amit kapunk amivel még jobbá tehetjük a termékünket. (Persze fontos kiemelni, hogy a negatív véleménynek is van egy határa mi fölött már nem javaslat vagy észrevétel kategória, hanem kimondottan romboló hatású a termékre nézve.

5. Célozd az állapot frissítéseket:
Nem biztos, hogy mindig minden posztunkat, minden rajongónak látnia kell, hiszen pl: egy debreceni akció nem biztos, hogy érdekli a budapestieket.ú

Ugyanakkor fontos kiemelni, hogy nagyon sokan nem feltétlenül azt a várost adják meg ahol ténylegesen laknak / élnek, hanem pl.: valami olyat, ahol szeretnének.

6. Kérd meg őket!

Az oldalunk nem csak az általunk készített posztokból kaphat tartalmat, hanem a rajongóink által is, hiszen elég őket megkérni, hogy osszanak meg az oldal témájába vágóan képet, videót, zenét vagy bármi akár csak gondolatokat:-) Persze fontos, hogy mit és hogyan kérünk tőlük, nehogy valamilyen félreértés legyen.

7. Mikor, mennyit és mit?!

Nagyon fontos, hogy tudjuk nem szabad rengeteg poszttal elárasztanunk a tagjainkat, hiszen ebben az estben spamelni fogunk, aminek az eredmény elehet, hogy egyszerűen fogják és “hide”-olják azaz elrejtik az oldalt és minden további posztunkat.

Én minden esetben azt javaslom, hogy naponta maximum 2-3 hír menjen ki. Illetve készüljünk fel előre, hogy mikor és mit akarunk megoszatni.

8. Találd meg a saját hangod

Nagyon fontos, hogy találj egy olyan kommunikációs formulát amivel tudnak Téged azonosítani, ugyanakkor egyedi és könnyen felismerhető. Ha ez meg van akkor ragaszkodj hozzá. Ezzel is hozzájárulsz ahhoz, hogy egyedi arculatot alakíts ki a Facebook-on.

9. Használj több csatornát

Minden esetben megéri egyszerre több közösségi média csatornát választani és azokon keresztül kommunikálni az ügyfeleink, rajongóink felé. Azonban, ha ugyanazt az infót szeretnénk több helyen megosztani akkor érdemes minden estben egy kicsit módosítani a szövegen, testre szabni, hiszen alapvetően az eltérő platformok, eltérő kultúrával és célcsoporttal rendelkeznek.

10. Ellenőrizz!

Mindig folyamatosan ellenőrizd a posztojaid és az oldalad statisztikáját, hiszen ezekből az adatokból megtudhatod, hogy mikor és mennyire aktívak az olvasóid illetve, milyen témák érdeklik őket a legjobban.

+1. Légy őszinte

Mindig minden körülmények között mondj igazat, a közösségi oldalakon, ha lebuksz, hogy valótlan infót kommunikáltál, vagy nem vagy megbízható akkor hihetetlen sebességgel fog ez a hír elterjedni az egész közösségi médiában.

Forrás: Mashable

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s