
A marketingesekkel folytatott beszélgetéseim során egyre inkább a mesterséges intelligencia kerül a középpontba. Az okok világosak. Egy nemrégiben végzett McKinsey-tanulmány például régiókra, iparágakra és vállalatméretekre kiterjedően azt találta, hogy a mesterséges intelligencia által realizált érték az elmúlt években megváltozott, és a marketing és az értékesítés jelentette a legnagyobb bevételi hatást.
Ma szeretnék megválaszolni néhány mesterséges intelligenciával kapcsolatos kérdést, amelyeket sokakkal folytatott találkozókon hallok, és azt szeretném megvizsgálni, hogy a Google Ads-termékek hogyan segíthetik a marketingeseket abban, hogy a mai, egyre kiszámíthatatlanabb világban szükséges teljesítményt és hatást biztosítsák.
A mesterséges intelligencia terén elért áttörések megkönnyítik a marketingszakemberek számára, hogy összekapcsoltabb és következetesebb módon jelenjenek meg az ügyfelek előtt.
Miért fontos az AI a marketingesek számára?
Az elmúlt években az emberek életük szinte minden területén hatalmas mértékben átvették a digitálisságot.
Azt látjuk, hogy sok ilyen új viselkedés és szokás beragad. Ennek eredményeként a marketingszakemberek nehezebben tudják megjósolni a fogyasztó következő lépését.
A siker kulcsa ebben az új világban az, hogy hatalmas mennyiségű adatot elemezhetünk, és valós időben reagálhatunk rá.
Ezért örülök, hogy az AI milyen lehetőségeket kínál a marketingesek számára.
Az AI technológiai forradalom küszöbén állunk, amely óriási hozzáadott értéket jelent a vállalkozások és a marketingesek számára szerte a világon, hasonlóan ahhoz, mint az internet megjelenése a 90-es évek végén és a mobil számítástechnika megjelenése a 2000-es évek elején.
Napjaink áttörései az AI-ban alapvetően megváltoztatják azt, ahogyan az emberek interakcióba lépnek a technológiával, miközben megkönnyítik a marketingesek számára, hogy összekapcsoltabb és következetesebb módon jelenjenek meg az ügyfelek előtt.
Az AI megsokszorozó erővé válik a vállalkozások számára azáltal, hogy képessé teszi a marketingeseket arra, hogy lépést tartsanak a fogyasztói igényekkel és trendekkel, és új betekintést nyerjenek a kampányok gyorsabb felépítéséhez, bizonyított ROI és teljesítmény mellett.
Hogyan alkalmazzák már az AI-t a hirdetésekben?
A Google több mint egy évtizede úttörő a mesterséges intelligencia fejlesztésében, és a mesterséges intelligencia alapja a Google Ads üzletnek – az AI-alapú kreatívoktól, például az adaptív keresési hirdetésektől egészen az ajánlatok optimalizálásáig minden aukcióra. 2018 óta élen járunk a mesterséges intelligencia felelős felépítésében, közzétesszük és frissítjük AI-elveinket.
Nagy nyelvi modelljeik most 50%-kal jobban megértik az emberi nyelvet. Ez valódi üzleti eredményeket jelent ügyfeleink számára.
Az évek során a marketingszakemberek visszajelzései és a Google mesterséges intelligencia terén elért áttörések alapján továbbfejlesztették ezeket a technológiákat. Nagy nyelvi modellek most 50%-kal jobban megértik az emberi nyelvet.
Ez valódi üzleti eredményeket jelent ügyfeleink számára. Például azok a hirdetők, akik a pontos egyezésről általános egyezésre (MI által vezérelt célzási lehetőség a keresési hirdetésekhez) váltanak a cél ügyfélszerzésenkénti költséget használó kampányokban, átlagosan 35%-kal több konverziót érnek el.
A Performance Max az új, célalapú kampánytípus, amelyet mesterséges intelligencia vezérel. Segít értékes új ügyfeleket találni, és lehetőségeket keresni a Google teljes készletében, például a YouTube-on, a Keresésben és a Gmailben. Átlagosan azt látjuk, hogy a Performance Max rendszert alkalmazó hirdetők 18%-kal több konverziót érnek el hasonló műveletenkénti költség mellett.
A Best Buy, egy multinacionális szórakoztatóelektronikai kiskereskedő is ilyen hirdető.
A Best Buy a változó üzleti környezetre és a fogyasztók új elvárásaira kívánt reagálni azáltal, hogy a Google Ads szolgáltatással javította a teljesítményét. A csapat az AI-alkalmazásokat üzleti tevékenységük más részein használta, és úgy döntött, hogy teszteli a Google két mesterségesintelligencia-termékét: a Performance Max és az általános egyezést. Kiterjedt tesztelés során kiderült, hogy a Performance Max segítségével a Best Buy 33%-kal növelte a hirdetési kiadások megtérülését, míg az általános egyezés 42%-kal növelte a többcsatornás bevételét.
Hogyan látja a marketinges szerepének fejlődését?
Még ha erősebb mesterséges intelligencia-technológiák jelennek meg, a marketingszakember szilárdan a vezetőülésben marad. Valójában úgy gondoljuk, hogy a marketinges szerepe soha nem volt ennyire kritikus.
Ezen eredmények eléréséhez elengedhetetlen, hogy a marketinges szakértelme irányítsa az AI-t.
A mesterséges intelligencia egy olyan hatékony eszköz, amely segíti a vállalkozásokat teljes potenciáljuk kibontakoztatásában azáltal, hogy a marketingszakértő szakértelmét az AI erejével összekapcsolja egy lendkerékben, amely folyamatosan csökkenti a marketingköltségeket, javítja a teljesítményt, és segít új ügyfelek felfedezésében, bármilyen kiszámíthatatlan viselkedésük is legyen.
Azt tapasztaltuk, hogy ha mozgásba hozzuk ezt a kereket – ahol az AI és a marketingesek tanulnak egymástól –, megsokszorozhatjuk az üzleti eredményeket. Az eredmények eléréséhez azonban elengedhetetlen, hogy a marketinges szakértelme irányítsa az AI-t.
A költségvetés-tervezéstől és az ajánlattételtől a közönségig és a kreatívokig a marketingszakemberek kulcsfontosságúak abban, hogy az AI a legjobb ROI-t és új növekedési utakat biztosítson vállalkozása számára.
Milyen lépéseket kell tenniük a hirdetőknek ma, hogy felkészüljenek a mesterséges intelligencia által vezérelt jövőre?
Itt az ideje, hogy bármilyen méretű vállalkozás elkezdjen gondolkodni mesterséges intelligencia marketingstratégiáján. Ha kiindulópontot keres, a Keresés továbbra is az egyik legnagyobb kiaknázatlan lehetőség a hirdetők számára. Hisszük, hogy az AI az a technológia, amely segít a hirdetőknek felszabadítani a Keresés erejét. Mint említettem, sok ilyen eszköz már ma is elérhető.
Ne felejtsen el ráhangolódni a Google Marketing Live-ra május 23-án, közép-európai idő szerint 18 órakor (adja hozzá a naptárához), ahol további mesterséges intelligencia-alapú hirdetési megoldásokat mutatunk be, és megvitatjuk a legújabb marketingstratégiákat a világ leginnovatívabb márkáinak vezetőivel.