A legjobb digitális marketingtrendek és előrejelzések 2023-ra
Egyszerűsödik a tartalmi célzás! 2023. márciusától a tartalmi célzás teljes egészében a „Tartalom” elnevezésű oldalra költözik a Google Adsben, így egyszerűbben, egyetlen nézetből kezelhető majd ezen célzási mód minden eleme.Ezenkívül a hirdetések immár bármelyik megcélzott témának, elhelyezésnek, illetve Display- vagy videós kulcsszónak megfelelő tartalomnál megjelenhetnek, ezzel is elősegítve a potenciális ügyfelek elérését. Egy adott témát és elhelyezést megcélzó hirdetés például jogosult lesz mindazokra a megjelenítésekre, amelyek a kettő közül bármelyikkel egyeznek. Jelenleg a hirdetések csak olyan tartalmaknál jelenhetnek meg, amelyek egyszerre egyeznek a megcélzott témák, elhelyezések és Display- vagy videós kulcsszavak mindegyikével.A Google Ads célzási módjáról és a tartalmi célzásról a Súgóban tájékozódhat részletesebben.A változásokkal kapcsolatos további egyeztetés céljából forduljon közvetlenül a Google Önnel dolgozó értékesítési képviselőjéhez. A Google Ads csapata |

Kétségtelen, hogy 2023 a fókuszunk élesítésének éve lesz.
A világjárvány okozta kihívások és zavarok, a geopolitikai feszültségek és a gazdasági bizonytalanság miatt ez az év egy olyan év lesz, mint a többi.
A vállalkozások azonban nem tarthatnak szünetet a 2023-as tervezésnél, hogy kivárják, hogyan alakulnak a dolgok. A további növekedéshez – és túléléshez – az üzleti vezetőknek stratégiákat kell bevezetniük most. A marketingnek pedig nagy szerepe van.

Annak érdekében, hogy vállalkozása tisztán tudjon találni a bizonytalanság közepette, és magabiztosan haladjon előre, megkértem a Google vezetőit, hogy osszák meg 2023-ra vonatkozó legfontosabb marketingtrendeiket és előrejelzéseiket. Remélem, meglátásaik segítenek eligazodni az új év felé.
Inkluzívabb médiatervezés
Nishma Robbról, a Google U.K. marketing-, márka- és hírnévért felelős vezető igazgatójától.
A reklámipar az elmúlt néhány évben nagy hangsúlyt fektetett a kreatívok befogadóbb képviseletére. Ennek a munkának most ki kell terjednie a médiatervezésre is. Nemcsak az a fontos, hogy az emberek lássák és hallják a hozzájuk hasonló embereket, hanem az is, hogy ezt a számukra ismerős környezetben tapasztalják meg.
A nem szándékos elfogultság azonban akadályozhatja a befogadó médiatervezést. Ahhoz, hogy a marketingszakemberek valóban elköteleződjenek és kapcsolatba léphessenek a különböző közönségekkel, foglalkozniuk kell ezzel az elfogultsággal, és fel kell ismerniük a közönségük által fogyasztott tartalom széles skáláját.
Idén azt láttuk, hogy az olyan hirdetők, mint a Domino’s és a Diageo, kritikusan értékelték médiaelhelyezési döntéseiket, és úgy tettek, hogy kiszélesítik a megjelenésük pillanatait, hogy jobban felvegyék a kapcsolatot teljes közönségükkel. Ezt úgy tették meg, hogy megszüntették a kulcsszó- és témakizárásokat, amelyek potenciális torzítást tartalmaztak, és proaktívan fektettek be kézzel kiválasztott, hiteles hangadókba és kiadókba.
2023-ban a márkáknak auditálniuk kell médiatervüket. Mérje fel, hogy a csatornák és a megjelenítők keveréke eléri-e a célközönség széles körét, és vizsgálja meg a kulcsszó- és témakizárások lehetséges torzításait. Ezenkívül fontolja meg, milyen megerősítő lépések tehetők az alulreprezentált hangok és közösségek hiteles támogatására.
Reklám céllal
Mailine Swildens, a Google kreatív alkotásokért felelős igazgatójáról Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.
Az emberek a fenntarthatóságot helyezték előtérbe, és azt szeretnék, ha a márkák segítenék őket abban, hogy fenntartható döntéseiket könnyebben kezelhetővé tegyék. Azt is elvárják, hogy a szervezetek minden eddiginél nagyobb hatást gyakoroljanak a társadalomra, és összhangba hozzák az ígéreteket a tettekkel. Erre válaszul azt látjuk, hogy a márkák elmozdulnak a saját környezeti hatásuk minimalizálásáról egy nagyobb célra való összpontosítás felé. Aktívabb szerepet vállalnak a fontos okok kiemelésében és cselekvésre ösztönzésben.
A Sheba macskaeledel márka például az a küldetés, hogy megmentse a világ halait – és ehhez egy innovatív reklámkampányt használtak. A csapat elindította a világ legnagyobb programját a korallzátonyok helyreállítására oly módon, hogy videókat készítettek az általuk végzett munkáról, és a YouTube-tól származó hirdetési bevételeket felhasználták a kampány finanszírozására.
Más márkák esetében a céljuk a létjogosultságuk. A francia Back Market cég az „újrafelhasználás, csökkentés, újrahasznosítás” mantráját alkalmazta, válaszul a társadalomban keletkező e-hulladék mennyiségére. Körkörös gazdaságot hoztak létre a felújított technológiai eszközök online piacterével, hogy csökkentsék az ágazat környezeti lábnyomát. Reklámjaik okosan közvetítik ezt a célt.
Kerülje azonban a „célmosást”, amikor a reklámot célhoz igazítja. Az okok iránti elkötelezettségnek hitelesnek, hosszú távúnak kell lennie, és szavakon túlmutató tettekkel kell alátámasztania.
Magánélet és nyugalom
Matt Brittin, a Google európai, közel-keleti és afrikai elnökéről.
A vállalkozásoknak 2023-ban meg kell különböztetniük magukat, mivel egy bizonytalan piacon versenyeznek. Bizonyítaniuk kell értékeiket, hogy megtarthassák és megszerezhessék az ügyfeleket. És mivel az emberek mindennapi életük nagyobb részét online intézik, mint valaha, az online adatvédelem soha nem volt még fontosabb.
Tavaly több mint 7000 európait kérdeztünk meg, és azt találtuk, hogy ha a márkák tiszteletben tartják az adatvédelmet, hirdetéseik jobban teljesítenek. Idén még mélyebbre ástunk: 20 000 embert kérdeztünk meg a jó és rossz magánéleti tapasztalatok következményeiről.
Azt találtuk, hogy az adatvédelmi tapasztalatok hatással vannak a felhasználók bizalmára. De meglepődtünk, amikor megtudtuk, milyen káros lehet egy rossz adatvédelmi élmény az interneten. A fogyasztók a rossz adatvédelmi tapasztalatokat majdnem olyan károsnak tartják, mint adataik ellopását. Elég 43%-uk más márkára váltana.
Az online élményeket az emberek megérdemelt adatvédelmével kell biztosítani, olyan márkák által, amelyekben megbízhatnak. 2023-ban gondoskodjon arról, hogy ügyfelei számára mindent megadjon ahhoz, hogy kézben tartsák adataikat – és úgy érezzék –. Amikor az emberek nem tudják ellenőrizni adataikat, szkeptikusakká válnak.
5 kiskereskedelmi trend, amelyet minden marketingszakembernek tudnia kell az előttünk álló évre Lucy Sinclair:
Mivel a világjárvány mélyreható társadalmi, gazdasági és technológiai változásokat idéz elő, a kiskereskedelmi előrejelzések elkészítése a következő hónapokra szinte lehetetlen feladatnak tűnhet. A tavalyi évben bekövetkezett változások közül azonban sok nem volt alapvetően új. Míg egyes felbukkanó trendek rövid életűek voltak, a bezárások és a társadalmi távolságtartás katalizátorként hatott a már folyamatban lévő magatartások felgyorsítására. Ezek a változások a tervek szerint megmaradnak. Sok vállalkozás számára az elmúlt 12 hónap a túlélésre összpontosított, bár egyes kiskereskedők hatalmas növekedést tapasztaltak, amikor új és váratlan területeken reagáltak a soha nem látott keresletre.
Ahhoz, hogy 2021-ben és azután is sikeresek lehessenek, a marketingszakembereknek dinamikusan kell reagálniuk a változó keresletre, meg kell találniuk a módját, hogy az ügyfelek online kirakatban vásárolhassanak, és egyensúlyba kell hozniuk a versengő igényeket mind az érték, mind az etikus vásárlási lehetőségek tekintetében. Ráadásul mindezt úgy kell megtenniük, hogy közben megfeleljenek a fogyasztói elvárásoknak, amelyek a kategóriák között gördülékenynek bizonyultak. Ma már szinte minden vállalkozástól elvárják, hogy megfeleljen a legmegbízhatóbb márkák által kínált szállítási és ügyfélszolgálati lehetőségeknek.
Európa, a Közel-Kelet és Afrika 23 piacáról több ezer kiskereskedelmi keresési trendet és betekintést elemeztünk a Google Trends szolgáltatásban, hogy azonosítsunk öt kulcsfontosságú fogyasztói trendet, amelyek várhatóan 2021-ben – vagy még tovább – fennmaradnak:
A fogyasztók az interneten vásárolnak kirakatokat
A fogyasztók alaposan megfontolják, hogy kitől vásárolnak
A fogyasztók minden eddiginél jobb értéket várnak el
A fogyasztók mindenre kiterjedt szállítási lehetőségeket várnak el
A fogyasztói kereslet továbbra is dinamikus marad
Készítettünk egy jelentést, amely a tartós trendek mögött rejlő adatokat kutatja, hogy segítse a kiskereskedőket felkészülni az egyébként kiszámíthatatlan 2021-re. Ezenkívül hasznos ellenőrzőlistát adtunk azokról a konkrét intézkedésekről, amelyeket minden márka megtehet – a legjobb helyekről, ahol nyomon követheti a keresési trendek megváltoztatását olyan eszközökre, amelyek lehetővé teszik ezek előnyeinek kihasználását.