Pénzkeresés Social Média manager munkával


A szabadúszó közösségi média menedzserként végzett munka sok szabadságot biztosíthat. Szerencsére a közösségi média kezelése bárhonnan elvégezhető, amennyiben megbízható Wi-Fi kapcsolathoz van hozzáférése.

Ha már van némi tapasztalata, akkor gyorsan és egyszerűen szabadúszóként kezdhet. ( ez azt jelenti hogy már kezelt kampányokat és fiókokat és legalább 1-2 éve csinálja napi szinten) ha nincs tapasztalat nem is lesz sikeres munka vagy ügyfél.

Függetlenül attól, hogy a közösségi média vezetője, aki szabadúszóként szeretne tevékenykedni, vagy vállalkozni szeretne, az alábbiakban felvázoltuk a szerep arányait, bevált gyakorlatait és legfontosabb követelményeit.


Mi az a szabadúszó közösségi média menedzser?
7 készség, amellyel egy jó szabadúszó közösségi média menedzsernek rendelkeznie kell
Hogyan lesz szabadúszó közösségi média menedzser 2021 -ben
6 tipp és bevált gyakorlat szabadúszó közösségi média menedzserek számára

Mi az a szabadúszó közösségi média menedzser?
A szabadúszó közösségi média menedzser egy közösségi média marketing szakértő, aki igény szerinti szolgáltatásokat nyújt.

Általában egy csapatból állnak, be vannak jegyezve a helyi kereskedelmi kamarába(KATÁS vállalkozó), és több céggel és ügyféllel dolgoznak együtt.

Míg a szabadúszó közösségi média menedzserek általában kezelik ügyfeleik közösségi média jelenlétét, néhány szabadúszó fellépés konkrétabb.

Itt található a szabadúszó közösségi média menedzserek által gyakran kínált szolgáltatások listája:

  • A közösségi média stratégiája
    – Tartalmi naptárak létrehozása és kezelése
    – Tartalomkészítés (fotózás, dizájn)
    – Szövegírás, posztok megírása, kreatív szövegírás
    – Bejegyzések ütemezése és közzététele
    – Közösségi menedzsment (követők bevonása, DM -ek és megjegyzések megválaszolása)
    – Elemzés és jelentéskészítés
  • 7 készség, amellyel egy jó szabadúszó közösségi média menedzsernek rendelkeznie kell
    A jó szabadúszó közösségi média menedzsereknek szükségük van egy normális közösségi média menedzser minden készségére, valamint a saját vállalkozásuk működtetéséhez szükséges készségekre (mintha az első rész nem lenne elég nehéz!).

Íme hét készség, amelyek segítenek abban, hogy sikeres szabadúszó közösségi média menedzserré váljon.

  1. Szövegírás
    A közösségi média kezeléséhez sok feliratot kell létrehozni, ezért a szövegírás kulcsfontosságú. A szabadúszó közösségi média menedzsereknek jónak kell lenniük a szövegírásban és a szerkesztésben, mivel a leghatékonyabb közösségi médiabejegyzések rövidek, frappánsak és szellemesek.

Ezenkívül a szabadúszó projektek gyakran magasabb elvárásokkal járnak, mint egy normál munka: az ügyfelek elvárják, hogy a szabadúszók szabad másolatot hozzanak el helyesírási és nyelvtani hibák nélkül. Szabadúszóként alvállalkozói szerződést köthet egy szerkesztővel, hogy ellenőrizze a munkáját, mielőtt kézbesíti azt az ügyfeleknek.

  1. Fényképészet és design
    Egy szabadúszó közösségi média profinak gyakran kell tartalmat rögzítenie és létrehoznia az ügyfelek számára. Itt jól jöhet a fotózás és a dizájn ismerete.

Még ha nem is vagy Photoshop -szakértő, a Canva -hoz hasonló eszközök rendkívül egyszerűvé teszik a tervezést a közösségi média bejegyzéseire szabott sablonokkal.

Fényképezés szempontjából a legjobb kamera az, ami mindig nálad van (más néven a telefonod). Akár TikTok és Reels videókat rögzít, akár fotókat készít Instagramhoz és blogbejegyzésekhez, a mai okostelefonok teljes mértékben képesek olyan tartalmak rögzítésére, amelyek megfelelnek az egyes közösségi médiaplatformok képi és videóspecifikációinak.

  1. Közösségi irányítás
    Sok vállalkozás felveszi a közösségi média szabadúszókat, hogy kiszervezzék a közösségi média időigényesebb aspektusait, például a közösségkezelést.

A közösségi kezelés általában magában foglalja a postaládák figyelését és a DM -ekre való válaszolást, a hozzászólásokkal kapcsolatos megjegyzéseket és említéseket, a többi felhasználóval való interakciót és a viták moderálását.

A jó közösségirányítás megköveteli a szervezettséget és az aprólékosságot (biztosítva, hogy az ügyfélszolgálattal kapcsolatos problémák ne maradjanak ki), a márka hangszínre vonatkozó irányelveinek követését és a közösséggel való valódi interakciót.

  1. Elemzés és jelentéstétel
    Egytagú csapatként a szabadúszóknak gyakran elemzést és jelentést kell készíteniük az ügyfél közösségi csatornáin. Egy jó szabadúszó közösségi média menedzsernek havi jelentést kell készítenie (itt egy ingyenes sablon), amely felvázolja munkája eredményeit, például a közönség növekedését, az elköteleződési arányokat, az elérést és a közvetlen értékesítést/konverziót, ha van ilyen.
  2. Bemutatás és értékesítés
    A szabadúszóknak általában létre kell hozniuk egy ajánlatot minden leendő ügyfélnek, és ténylegesen el kell adniuk a szolgáltatást a kívánt áron (bővebben az árak meghatározásáról hamarosan).

A szabadúszó lét egyik legnehezebb mentális aspektusa, hogy az ügyfelek bármikor befejezhetik a projekteket, így Ön mindig a következő ügyfelet keresi. Minél több munkát megcsinál, annál kényelmesebb lesz a szolgáltatások értékesítése (és saját sablont és stílust is kialakít).

  1. Ügyfélkapcsolat -kezelés
    A szabadúszó közösségi média menedzser egyik legfontosabb üzleti aspektusa az ügyfélkapcsolatok kiépítése és fenntartása.

A szabadúszók mindig válaszolnak az ügyfélnek, ami azt jelenti, hogy tiszteletben kell tartaniuk az ügyfelek költségvetéssel, kampányüzenetekkel, vizuális eszközökkel és egyebekkel kapcsolatos döntéseit (ami frusztráló lehet).

  1. Rugalmasság
    A közösségi média szabadúszóként sok ügyfelet kell tudni kezelni.

Amikor korlátozott erőforrásokkal rendelkező kisvállalkozásokkal dolgozik, elvárható, hogy kilépjen a szokásos közösségi média feladataiból. Az ügyfél megkérheti Önt, hogy segítsen más digitális marketing feladatokban, például blogbejegyzések írásban, vagy akár a logisztikában, például az ügyfélszállítmányok csomagolásában. Egyszer segítettem egy ügyfelet azzal, hogy az értékesítési standjánál dolgoztam egy közösségi eseményen (és egyszerre rögzítettem közösségi tartalmat).


Hogyan lesz szabadúszó közösségi média menedzser 2021 -ben

  1. lépés: Állítsa be vállalkozását KATA a legjobb
    Mielőtt elkezdené az ügyfelekkel való együttműködést, hivatalosan be kell állítania vállalkozását. A vállalkozás alapítására vonatkozó követelmények országonként eltérőek, de általában a következők:

Döntse el, hogy milyen típusú vállalkozást kell regisztrálnia (például egyéni vállalkozást vagy korlátolt felelősségű társaságot).
A vállalkozás nevének regisztrálása (amelynek egyedinek kell lennie); ellenőrizze a védjegyadatbázisokat, ha azt szeretné, hogy a jövőben a márka védjegye legyen.
Adószám regisztrálása (nem minden szabadúszónak van szüksége ilyesmire, ezért feltétlenül tanulmányozza, hogy milyen kritériumok vonatkoznak az Ön helyzetére).
Az üzleti engedély megszerzése.
Üzleti bankszámla létrehozása (opcionális, érdeklődjön könyvelőnél).
Miután regisztrálta szabadúszó vállalkozását, néhány opcionális lépés lehet egy üzleti e -mail, webhely és közösségi médiafiók létrehozása (vagy legalább a foglalat fenntartása a vállalkozás nevére, ha úgy dönt, hogy később felépíti).

  1. lépés: Készítsen portfóliót
    Az első ügyfelek megszerzéséhez portfólióra lesz szüksége, amely bemutatja korábbi munkáját és készségeit. Mindenképp legyen egy blogja és egy weboldala- egy sima PDF -t bemutatkozó már kevés.

Ha csak teljes munkaidős vállalati szerepeket dolgozott, akkor használhat projekteket és példákat ezekből a szerepekből, amíg a közösségi média marketing stratégiáira összpontosít, amelyekhez hozzájárult, és azokért az eredményekért, amelyekért Ön felelős volt.

  1. lépés: Árulja a szolgáltatásait
    A szabadúszó lét szépsége abban rejlik, hogy teljes mértékben kézben tarthatja a szolgáltatások árazását.

Mielőtt ügyfelek keresésére indulna, némi kutatást kell végeznie, hogy megtudja, mennyit ér az idő és a szakértelem. Mindazonáltal mindig felfedezőbeszélgetéseket folytatok az ügyfelekkel, mielőtt ténylegesen megosztanám velük az áraimat.

  1. lépés: Tedd ki magad a világhálóra
    Most kezdődik a kemény munka: ügyfeleket találni. Nem számít, mennyire tehetséges közösségi média menedzserként, ki kell tennie magát, hogy az ügyfelek tudják, hogy szabadúszóként elérhető.

Íme, ami nekem működik:

Helyi közösségi alapú csoportok (Facebook, Slack): Sok Slack és Facebook csoport gyakran rendelkezik olyan csatornákkal, ahol a tagok szabadúszó lehetőségeket tehetnek közzé. Szinte minden szabadúszó projektemet az ilyen típusú csoportokon keresztül sikerült elérnem.


LinkedIn: A LinkedIn a közelmúltban olyan funkciókat adott hozzá a szabadúszók számára, mint például a szabadúszó munkavégzéshez való hozzáférés jelzése és a szolgáltatások listázása a profiljában. Miután elindította vállalkozását, közzé kell tennie, hogy tudassa hálózatával, hogy szabadúszó szolgáltatásokat kínál.


Tartalommarketing: Ha hosszabb távú, stabil ügyfélforrás-forrást szeretne kiépíteni, fontolja meg hírlevél, blog vagy YouTube-csatorna létrehozását, amely olyan témákat ölel fel, amelyek potenciális ügyfeleit érdekelhetik (például „közösségi média tippek ingatlanügynököknek” ”, Vagy bármi legyen is a célágazat), és hozzáad egy CTA -t, amely megemlíti a szabadúszó közösségi médiaszolgáltatásait.


Szájról szájra: A korábbi és a jelenlegi ügyfelek kiváló hivatkozási forrásokká válhatnak. Miután egy boldog ügyféllel dolgozott, tudassa velük, hogy nyitott az ajánlásokra, mivel gyakran ismernek más barátokat/ismerősöket, mint ők.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s