Google Passage rangsor
2020 Októberben a Google új keresési technológiát jelentett be „Passages” néven.
Ez a funkció lehetővé teszi a Google számára, hogy az oldal egyes szakaszait („átjáró”) egymástól függetlenül rangsorolja.
Ez a szolgáltatás az összes keresés 7% -át fogja érinteni, ami hatalmas szám.
(Ennek kontextusba helyezése érdekében a Google Penguin csak az összes lekérdezés 3,1% -át érintette.)
Nézzük meg, hogyan lehet optimalizálni ezt az új Google rangsorolási tényezőt.
Hogyan működik a Google Passage rangsor
A passzusok lehetővé teszik a Google számára, hogy egy adott oldal adott, releváns szakaszait rangsorolja. Nem csak maga az oldal.
(Olyan, mint a Featured Snippets leves verziója.)
Íme egy példa a Google szolgáltatásainak bejelentéséből:
Google – A szövegrészek megértése
Tehát ahelyett, hogy a Google CSAK egy teljes oldal relevanciáját venné figyelembe.
Mostantól az oldal egy adott szakaszának relevanciáját is növelni fogják.
Tehát a visszahivatkozások, az oldalon történő SEO, az UX jelek és a Google egyéb oldalszintű rangsorolási tényezői továbbra is érvényesek.
Az egyetlen különbség az, hogy egy oldalon most több esélye van a rangsorolásra. Vagyis feltételezve, hogy az oldal optimalizált és rendszerezett.