
Növekvő brand, növekvő terhelés
A Rituals márka hitvallása, hogy hozzásegítse vásárolóit ahhoz, hogya a mindennapi szépségápolás több legyen a megszokottnál és elégedettséggel töltse el őket.
A 2000-ben alapított amszterdami kiskereskedelmi üzlet évente 50-60% -kal nőtt, és mára Európa egyik legszélesebb körben használt luxusfürdő- és testápolási cége.
Martijin van der Zee digitális igazgató megértette, mennyire fontos, hogy marketingcsapata lépést tartson a márka gyors növekedésével. Biztos akart lenni abban, hogy a Rituals továbbra is a megfelelő emberekhez jut el a megfelelő időben, számukra releváns üzenetküldéssel – még nagyobb léptékben is.
“Hűséges ügyfélkörrel rendelkezünk, de az a kihívásunk, hogy új közönséget érjünk el a különböző országokban” – mondja Martijn. “Úgy, hogy a folyamat skálázható és megfizethető legyen.”

A Rituals csapata manuálisan építette a közönséget az ügyfél webhelyének viselkedése alapján, majd személyre szabott marketing kampányokkal érte el ezeket a közönségeket. De ahogy a Rituals márka népszerűsége nőtt az egész világon, és egyre több terméket kínált, a manuális munka mennyisége már túl sok volt, nem volt tartható.
“Hetekbe telhet, mire valamennyi kampányunkhoz közönséget építünk” – mondja Martijn. Megoldásként a Rituals csapata azt akarta megtudni, hogy képesek-e automatizálni a közönség létrehozásának folyamatát – olyan megközelítést adva számukra, amely összeegyeztethető az üzletükkel.
A közönség létrehozásának automatizálása
A Rituals új megoldásokat akart találni, amelyek elősegíthetik a közönségépítés folyamatának felgyorsítását és optimalizálhatják kampányaikat, hogy személyre szabottabbak és relevánsabbak legyenek ügyfeleik számára. Arra is ügyelni akartak, hogy ezek a közönségek magukban foglalják azokat az ügyfeleket is, akik nagyobb valószínűséggel vásárolnak majd.
“Olyan embereket szerettünk volna elérni, akiket igazán érdekelt a termékeink megvásárlása” – mondja Mattanja de Vries, a Rituals reklám szakembere. “Csapatunk már a Google Marketing Platformot használta marketingünk kezeléséhez és optimalizálásához, így az Analytics 360 konverziós lehetősége tökéletesen megfelelt.”
A konverzió alapú machine learning több tucat szignált vesz figyelembe, mint elhelyezkedés, eszköz és sok mást, amivel előre tudja jelezni, hogy ki fog később konvertálni.
A manuális közönség kialakítás helyett a rendszer különböző termék ID-kat és kategóriákat használ fel múltbéli teljesítméynük alapján. Mattanja és a csapata most már olyan közönségeket építhet fel, amelyek a legnagyobb eséllyel válnak majd konvezióvá az Analytics 360 kalkulációja alapján.
A Rituals csapata megosztotta ezeket a közönségeket a DV360-vel és kampányokat építettek rájuk, hogy elérjék őket.

Üzlet átalakítás
Ez az automata közönség stratégia segített abban, hogy a csapat azonnali eredményeket lásson. A kampány indítást követően ezek az új közönségek 85%-kal több konverziót hoztak és a CPA 15%-kal csökkent.
Az eredmények elképesztőek, segítettek nekünk egy teljesen új látásmód kialakításában. Globális brand akarunk lenni. A Google Marketing Platform segített hozzá ehhez a növekedéshez”
Mondja Martijin van der Zee, Digitális igazgató, Rituals

De a Rituals nem állt meg itt, a csapat következő célja ennek a stratégiának a további skálázása. Elkezdték az összes first-party adat feldolgozását Google Marketing Platform-ból, CRM rendszerből, emal-ből és eladásokból a Google Cloud-ba, hogy további elemzéseket végezhessenek. A Google Cloud haladó machine learning lehetőségeivel, olyan közönségeket tudnak építeni, amelyeket online és offline eladási adatokhoz tudnak használni.
Aztán, tervezik, hogy ezeket a közönségeket beviszik a Google Marketing Platform-ba, hogy tovább tudják javítani a marketing kampányaik teljesítményét.
“Most már mindent közönség alapon csinálunk és nem csak a marketing csatornákkal, hanem a weboldalon és a jövöben az app-ban is” mondja Martijn.