Tanulj a Google -tól: Online marketing stratégiák


Az online üzleti stratégia elősegítheti a digitális sikereket, mivel segítségével meghatározhatók az egyértelmű célok, illetve az online tevékenységre összpontosíthat. Ebben a leckében bemutatjuk, hogy:

  • az online vállalkozás számára milyen előnyökkel jár az üzleti stratégia;
  • milyen bevált módszerek segítik elő az üzleti stratégia összeállítását;
  • milyen általános célokat érdemes kijelölni, illetve milyen széles körben használt stratégiák segíthetik azok elérését.

Szeretne többet tudni az online üzleti stratégiáról, vagy a jelenlegi stratégiáját szeretné javítani?

Ebben a leckében azt tekintjük át, hogy hogyan hozhat létre online stratégiát egy cég számára úgy, hogy annak pozitív hatása legyen, hogy milyen a jó online stratégia, valamint bemutatunk néhány olyan általános dolgot, amelyet megvalósíthat az üzleti céljainak eléréséhez.

Az online üzleti stratégia segít abban, hogy ötleteit gondolatokból felhasználható formátumba alakítsa át. Ez segíthet meghatározni azokat a célokat, amelyeket elérhet a munkája során, és növelheti a tisztánlátást és a fókuszt. Képzelje el, hogy új célként azt tűzi ki maga elé, hogy hajlékonyabb legyen. Egy 16 kilométeres futás jó kardióedzés lehet, de nem segít abban, hogy meg tudja csinálni azt a nehéz jógapozíciót, amely megtetszett Önnek. Ahhoz, hogy sikerüljön, az edzést azok köré a kulcsterületek köré kell szervezni, amelyek segítenek a cél elérésében, vagyis ebben az esetben abban, hogy Ön hajlékonyabbá váljon. A futás is része lehet ennek, de a nyújtás valószínűleg jobban segít a siker elérésében. Ha ehhez hasonlóan meghatározza a céljaihoz szabott tevékenységeket, azzal jobban megértheti, hogyan felelhet meg az üzleti igényeknek.

Mi legyen az első lépés?

Az első lépés az, hogy egyértelműen meghatározza a céljait. Esetleg 20%-kal növelni szeretné az értékesítéseit, vagy 100 potenciális ügyfelet szeretne azonosítani?

A célok kitűzésével meghatározza az irányt, és a célokhoz vezető egyértelmű, követendő utat. A következő lépés annak kifejezése, hogy mit szeretne elérni az Ön cége. Ez lehet egy egyszerű mondat, amelyet általában cégfilozófiának vagy küldetésnyilatkozatnak hívnak. Lehet például az, hogy „egészségesebb életmódra inspiráljon közösségeket”, vagy „szórakoztató helyszínt nyújtson a mindennapi sportoláshoz”. Meg kell határoznia egyedi értékesítési sajátosságát (azaz a USP-t – Unique Selling Point) is – ez az, ami egyedivé teszi Önt az online versenyhelyzetben. Tájékozódjon arról, hogy mi különbözteti meg Önt a hasonló tevékenységeket űző cégektől, és találja ki, mitől különleges az Ön válallkozása. Ha például az ügyfélszolgálat minősége különbözteti meg Önt a versenytársaitól, akkor ez az Ön egyedi értékesítési sajátossága. Ha tisztában van azzal, hogy mit szeretne elérni, az segítségére lehet abban, hogy a megfelelő időben megfelelő döntéseket hozzon.

Íme néhány tipikus cél és a hozzájuk felhasználható stratégiák:

Értékesítés növelése

Ha az a célja, hogy növelje az értékesítéseket, akkor segíthet az, ha több forgalmat vonz a webhelyére. Ezt a fizetett hirdetésektől a tartalommarketingig többféle módon elérheti. Cég- vagy márkaismertség növelése A közösségi média népszerű mód a márkaismertség növelésére az új és a meglévő ügyfelek körében egyaránt. Olyan platformot nyújt, ahol bemutathatja értékrendjét, személyiségét, és kapcsolatba léphet a közönségével.

E-mailes marketinglista növelése Ahhoz, hogy az ügyfeleket arra buzdítsa, hogy iratkozzanak fel az e-mailes marketinglistára, próbálja egyértelműen kommunikálni, hogy mire számítson a közönség, például exkluzív tartalmakat vagy kizárólag tagoknak szóló híreket fognak-e kapni. Tehát hogyan érezheti ezek hatását a gyakorlatban?

Tekintsünk bele a Rachel’s Kitchen tevékenységébe, akik olyan stratégiát használtak, amellyel maximalizálták az online hatásukat. Ha ez a lecke elgondolkodtatta az online üzleti stratégiájával kapcsolatban, akkor a további részletekről a téma végén található kiegészítő forrásokban olvashat bővebben.

1. Célok – Milyen célokat szeretne elérni vállalkozása online jelenlétével? (például megnövekedett értékesítés vagy márkaismeret)

2. Küldetés – Mely értékek fontosak az Ön vállalkozása számára? (például a korrekt kereskedelem vagy a környezetvédelem)

3. USP – Miben különbözik az Ön vállalkozása a versenytársaktól? (például ügyfélszolgálat, árszint vagy minőség) Amikor legközelebb az interneten vagy a közösségi médiában böngészik, nézze meg, és jegyezze fel, hogy más vállalkozások miben különböznek a versenytársaktól. Írjon össze egy listát az Önéhez hasonló márkákról, és nézzen utána, hogy mit tudna esetleg tőlük tanulni.

forrás:Google

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s