
A keresőmotor optimalizálása (SEO) az a gyakorlat, hogy kiigazításokat végezzen webhelyén annak érdekében, hogy növekszik annak valószínűsége, hogy mind a keresőmotorok megtalálják, mind pedig a cél kulcsszavak számára magasabb rangsorolást kapnak.
Mivel a keresőmotorok folyamatosan feltérképezik és indexelik a webhelyeket, a SEO függ a weboldal tartalmának megértésének képességétől. Gondolj a Google-ra mint a világ online tartalmának könyvtárosára. Azt szeretné, ha webhelye hasznos erőforrásként kerülne kiemelésre. Ebben az értelemben a Google keresés 1. oldalán való megjelenés megegyezik a könyvtáros „ajánlott olvasási listájának” felvételével.
A keresési eredmények rangsorolása több száz különböző paraméter alapján történik. Mindegyik két fő tényezőre vezethető vissza: relevancia és tekintély. Ez az alapvető koncepció, amelyet a Google a Page Rank képlet segítségével valósított meg. Néhány kivételtől eltekintve a relevanciát elsősorban az oldali SEO határozza meg, míg a tekintélyt az oldalon kívüli SEO határozza meg.
Mi a video SEO?
A Video SEO a SEO egyik ága, amelynek célja, hogy növelje videóinak népszerűségét azáltal, hogy web-videó tartalomra irányítja az oldalon és az oldalon kívüli taktikákat. A SEO-hoz hasonlóan a video SEO-t a webhely vagy a csatorna érzékelt tekintélye és relevanciája is méri.
Az átiratok és a feliratok segítenek a videó SEO-ban mind az oldali, mind az oldal nélküli taktikában. Az átiratok tovább erősítik a weboldalon a SEO-t azáltal, hogy növelik a célzott kulcsszavak sűrűségét, és ezzel relevánsabbá teszik weboldalát. Az offpage SEO számára az átirat több összekapcsolt weblapot hoz létre, ezzel növelve az oldal jogosultságát. A zárt feliratok és az átiratok növelik a felhasználók elkötelezettségét, ami hosszabb megtekintési időt és jobb megértést eredményez.
Video-webhelytérkép
A video-webhelytérkép az egyetlen igazán megbízható módszer a keresőmotoroknak a webhelyén található videók megismerésére. A video-webhelytérkép hasonló a más típusú webhelytérképekhez, azzal a különbséggel, hogy felsorolja az összes videót a webhelyen, URL-jeikkel, címeikkel, időtartamukkal, kulcsszavaikkal és egyéb adatokkal, hogy a keresőmotorok ellenőrizhessék, hogy a bejegyzések videókat mutatnak. Ez létfontosságú első lépés. Mielőtt bármilyen más video-SEO erőfeszítést megtenne, készítsen egy video-webhelytérképet, töltse fel a Google Webmestereszközökbe, és ellenőrizze újra, hogy minden videó indexelt-e.