SEO és tartalom meghatározás
Duplikált tartalom
Tartalom (vagy szöveg), amelyet másoltak vagy újra felhasználtak más weboldalakról. Az duplikált tartalmat gyakran használják a kulcsszó tömítettség növelésére, azonban egyes keresőmotorok, köztük a Google, szűrik a duplikált szövegeket, és szankcionálhatják az Ön webhelyét, ami alacsonyabb kulcsmondat rangot jelenthet, ha ismétlődő tartalmat használ. A duplikált tartalom nem mindig szándékos másolás. Például az oldalak helyi vagy nyomtatóbarát verziója duplikációt hozhat létre.
Friss tartalom
A friss tartalom minden olyan tartalom, amely új vagy dinamikus jellegű, és indokot ad az embereknek az Ön webhelyének felkeresésére. Számos SEO szakértő úgy gondolja, hogy a weboldalon a friss tartalom használata elősegíti az oldal jobb elhelyezését a keresőmotorok eredményoldalán (SERP). Egyes keresőmotorok gyakrabban hozhatnak fel egy webhelyet, amikor a tartalmat megváltoztatják és frissítik.
Láthatatlan szöveg
A láthatatlan szöveg (vagy rejtett szöveg) jelenti azt, amikor a szöveg színét az oldal hátterének színével egyeztetjük, így a szöveg láthatatlanná válik a felhasználó számára, kivéve, ha a felhasználó kiemeli a szöveget. Ezt láthatatlan kulcsszó halmozásnak is nevezik.
Alt tag
Az IMG-címkében megadott HTML-attribútum, amely alternatív szöveget biztosít, ha egy oldalon lévő kép nem jeleníthető meg.
Spamdexelés
A spamdexelés a nem megfelelő SEO taktika használatának kísérletét jelenti egy weboldal elhelyezésének manipulálására a keresőmotor keresési eredményoldalain. Keresőmotor spamként vagy fekete kalapos SEO néven is ismert, a spamdexing olyan tevékenységeket foglalhat magában, mint például kulcsszó halmozás, hivatkozások spammelése, szerzői joggal védett tartalom másolása, oldal eltérítése és így tovább.
Kapuoldal
Átugrási oldalnak, belépési oldalnak vagy hídoldalnak is hívják, és kifejezetten a keresőmotorok rangsorában magas rangsorolás elérésére lett tervezve.
Szerzői szoftver
A szerzői szoftver egy olyan szoftverkategória, amely lehetővé teszi a felhasználó számára, hogy webhelyet hozzon létre asztali közzétételi formátumban. A szoftver elkészíti a szükséges HTML kódolást a weblap elrendezéséhez, a felhasználó tervezése alapján.
Webspam
A webspam (keresési spamnek is nevezik) egy olyan kifejezés, amely leírja azokat a weboldalakat, amelyeket “a Google keresési eredményeinek spammelésére” szántak, és olyan SEO taktikákat alkalmaznak, amelyek szembemennek a Google kiadói irányelveivel. 2012 áprilisában a Google bejelentette Penguin-kódú algoritmusának frissítését, amely azonosítja az agresszív webspam taktikákat használó webhelyeket.
Meta címke
Egy speciális HTML címke, amely információkat nyújt egy weboldalról. Más HTML-címkékkel ellentétben a meta címkék nem befolyásolják az oldal megjelenítését. Ehelyett információkat szolgáltatnak például arról, hogy ki hozta létre az oldalt, milyen gyakran frissíti azt, és hogy miről szól az oldal. Számos keresőmotor használja ezt az információt indexeinek felépítésekor.
Prémium tartalom
Webhely-tartalom, amely felár ellenében elérhető. A prémium tartalom tartalmazhat e-könyveket, cikkeket vagy tartalmat, amelyet előfizetés ellenében kínálnak az olvasóknak. A prémium tartalom tulajdonképpen egy bevételszerzési stratégia.
Sticky
A Sticky arra utal, hogy egy webhely képes megtartani a látogatókat az oldalon miután oda navigáltak, vagy arra ösztönzi a látogatót, hogy gyakran térjen vissza (azaz a látogatók “ragaszkodjanak” a webhelyhez). A webhely ragadósága (stickiness) a webhely azon tartalmától függ, amely arra ösztönzi a látogatókat, hogy ott maradjanak, de nem feltétlenül azt a tartalmat jelenti, amit a látogatók kerestek a webhely felkutatásakor. Például, az eredeti tartalom mellett, amely a látogatások fő oka lehet, egy webhelyhez funkciókat (például szociális interakciók, fórumok vagy ingyenes letöltések) is hozzáadhat, hogy vonzóbbá tegye a webhelyet.
Video-SEO
A video-SEO kifejezést a videótartalomnak a keresőmotor forgalmával kapcsolatban történő optimalizálására használjuk. A video-SEO-val való munkavégzés során az a cél, hogy az Ön videótartalma jelenjen meg a videókeresőkben, valamint a nagyobb keresők természetes keresési eredményeiben is – ezalatt a forgalom az Ön webhelyére van irányítva a videótárhely-szolgáltatóval ellentétben.
Webjelző
A webjelző egy átlátszó grafikus kép, amelyet egy webhelyre vagy e-mailbe helyeznek, és a felhasználó viselkedésének figyelemmel kísérésére használják.
Tartalomkezelő rendszer (CMS) / webtartalomkezelés (WCM)
A tartalomkezelő rendszer (CMS), más néven webkezelő rendszer (WCM): olyan szoftver, alkalmazáscsoport vagy eszközcsomag, amely lehetővé teszi a szervezet számára az elektronikus szöveg zökkenőmentes létrehozását, szerkesztését, áttekintését és közzétételét. Számos tartalomkezelő rendszer web alapú grafikus felhasználói felületet kínál, amely lehetővé teszi a kiadók számára, hogy a CMS-hez a webböngészőn keresztül hozzáférhessenek.
Eszközök, elemzési és jelentési feltételek, amelyeket tudni kell
Abszolút egyedi látogató
Az abszolút egyedi látogató egy “látogató típusról” szóló jelentés, amely a kiválasztott dátumtartományban a webhely összes látogatóját csak egyszer számolja fejenként.
Átlag oldalmélység
Az átlagos oldalmélység (vagy a látogatás mélysége) a webhelyen található oldalak számának mérése, amelyet a látogató egyetlen böngésző-munkamenet során megtekintett.
Átlag idő az oldalon
A webhelyen töltött átlag idő olyan látogatói jelentéstípus, amely információkat szolgáltat arról, hogy mennyi időt (akár percben vagy másodpercben) töltöttek a látogatók az Ön webhelyén.
Alapvető mutatók
Az alapvető mutatók a webhely fogyasztásának megértéséhez szükséges legalapvetőbb információt jelentik. Az alapvető mutatók a következő adatokból állnak: látogatások, ugrálások, oldalmegtekintések, webhelyen töltött átlag idő és új látogatások.
Konverziós arány
A látogatók százalékos aránya, akik a kívánt műveletet végrehajtják (például vásárolnak, letöltenek egy e-könyvet vagy rákattintanak egy hirdetésre).
Google Analytics
A Google Analytics egy ingyenes szolgáltatás a Google-től, amely lehetővé teszi a webmestereknek és a webhelyek tulajdonosainak, hogy szabadon hozzáférjenek az internetes elemzési adatokhoz. A Google Analytics nyomon követi a látogatókat az Ön webhelyén, és nyomon követi a marketing kampányainak teljesítményét is.
Google Trends
A Google Trends egy ingyenes Google szolgáltatás, amely olyan táblázatokat szolgáltat, amelyek megmutatják, hogy bizonyos szavak, kifejezések és témák milyen gyakran voltak felkeresve. A Google Trends segítségével akár öt témát is összehasonlíthat egyszerre, és azt is megnézheti, hogy ezeket a témákat milyen gyakran említették a hírekben, valamint megtudhatja, mely földrajzi régiókban keresték a témákat a leggyakrabban.
Felső tartalom (top content)
A felső tartalom a webhely legjobban megtekintett oldalairól (azaz a legjobban teljesítő tartalomról) nyújt részleteket. Ezek az oldalak felelősek a weboldalon a legtöbb oldalmegtekintésért.
Forgalmi források
A forgalmi források egy jelentést tesznek ki, amelyek áttekintést nyújtanak a különböző forrásokról, amelyek forgalmat küldenek az Ön webhelyére, ilyen például a közvetlen forgalom (kattintások könyvjelzőkre vagy az Ön URL-jét ismerő látogatók) vagy a keresőmotorok.
Egyedi látogató
A webhely forgalmának nyomon követésekor az egyedi látogató kifejezés olyan személyre vonatkozik, aki egy meghatározott időn belül többször látogat egy webhelyet.
Felhasználói munkamenet
A felhasználói munkamenet az a tevékenységi folyamat, amelyet egy egyedi IP-címmel rendelkező felhasználó egy meghatározott időtartamon belül tölt egy webhelyen. A webhely felhasználói forgalmának méréséhez a webhely felhasználói munkameneteinek számát kell használni.
Webes elemzések
A webes elemzés egy általános kifejezés, amely egy webhelynek a felhasználókra gyakorolt hatásának tanulmányát jelenti. A kiadók gyakran használnak webanalitikai szoftvert olyan konkrét részletek mérésére mint például: hány ember látogatta meg webhelyet, hány látogató volt egyedi látogató, hogyan jöttek a webhelyre (azaz egy linket követtek a webhelyre való belépéshez, vagy közvetlenül jöttek oda), milyen kulcsszavakkal kerestek a webhely keresőjén, mennyi ideig maradtak egy adott oldalon vagy az egész webhelyen, milyen linkekre kattintottak és amikor hagyták el a webhelyet.