A Follow Me Influencer Marketing Agency és az ArvaliCom első alkalommal készítette el nem reprezentatív, online kutatását több mint 700, zömében Y és Z generációs válaszadó körében.
A kutatásból kiderül, hogy az influencerek hitelessége ma már vetekszik a családéval, és fej-fej mellett van a tanárokhoz képest is. Az influencer világ által leginkább érintett 14-18 éves válaszadók döntően az Instagramon (87 százalék) és a YouTube-on (88 százalék) követik figyelemmel kedvenc influencereiket.
A TikTok videóalkalmazás azonban gyorsan nő, a legfiatalabb korosztály válaszadónak 33 százaléka van itt is jelen. A megkérdezett tizenévesek 12 százaléka figyeli a SnapChaten a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7 százalék. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19 százalék) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

A felmérés szerint a megkérdezettek többnyire minimum három, de akár 10 hazai és külföldi influencert követnek, 47 százalékuk rendszeresen. Sokan akár napi másfél órát, átlagban mintegy 30-45 percet töltenek kedvenc influencerük követésével, és legtöbbjük szerint ez a jövőben sem fog változni, függetlenül attól, hogy melyik közösségi portálon követik az adott személyt.
A kutatást kitöltők körülbelül 90 százaléka egyből észreveszi, ha reklámot lát az általa használt online felületeken, és hasonló arányban el is fogadják, ha influencerek terméket vagy szolgáltatást népszerűsítenek.
A megkérdezettek 61 százaléka viszont egyáltalán nem, vagy csak homályosan emlékszik olyan termékre vagy szolgáltatásra, amelyet az elmúlt 30 napban egy általa követett influencer reklámozott.
A megkérdezettek 40 százaléka szeretne influencer lenni,és a kérdőív megválaszolói szerint az úgynevezett „influencer-láz” még egy jó darabig tényező lesz a közösségi médiában. Több mint 72 százalék azt a választ adta, hogy nagyon sokáig, de minimum 5-10 évig még biztosan jelen lesznek életünkben az influencerek.