Online Sajtó – a legjobb online hirdetési lehetőségek


0111

Találtam egy cikket a kreativ online portálon melynek egy részét megosztom veletek mivel az online sajtó nekem mindennél fontosabb. Ezek 80% -át én is olvasni szoktam…

Online sajtó

Az elérési adatokat az online közönségmérést végző Gemius Audience Rating oldaláról vettük, és az utolsó hozzáférhető hetet, március utolsó hetének elérését – a valós felhasználókat – tartalmaznak, külföldről és belföldről együttesen.

Index.hu
Heti elérés:
1,69 millió
Háttér, finanszírozás: A legnagyobb elérésű nem kormánypárti hírportál. Alapítványi tulajdonosi háttérrel működik, de ezt az alapítványt egy Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cég hozta létre, hogy az Index függetlenségét ezzel bizonyítsák. Az alapítványt képviselő Bodolai László (egyben a lap állandó ügyvédje) kedden változatlan folytatásról biztosította a szerkesztőséget. A reklámbevételek a korábbi tulajdonos, Spéder Zoltán érdekeltségében maradt CEMP Sales House-on keresztül érkeznek.

24.hu
Heti elérés:
1,65 millió
Háttér, finanszírozás: A Central Médiacsoport részeként Varga Zoltán üzletember tulajdona, egy nagyon széles, digitális és nyomtatott lapokat is tartalmazó portfólió része. Varga kedden azt mondta az Indexnek, terjeszkedési és fejlesztési terveik vannak, a kiadónak pedig feladata a magyar nyilvánosságban.

Blikk.hu
Heti elérés:
1,47 millió
Háttér, finanszírozás: A Blikk külföldi tulajdonosé, a Ringier Axel Springer (RAS) az egyik legnagyobb médiacég a piacon. A Ringier-Axel Springer egyesüléskor az AS-portfólióból az újonnan létrejövő Mediaworksnek átadott megyei napilapok korábban sem voltak a [mindenkori] helyi hatalmak szenvedélyes őrkutyái, de a megtisztított profilú RAS-t most függetlennek tekintik.

Hvg.hu
Heti elérés:
1,32 millió
Háttér, finanszírozás: Magyar magánszemélyek tulajdonában van, hirdetési bevételekből működik, illetve ott van mellette a HVG hetilap értékesítési bevétele, illetve a HVG Könyvkiadó is. A választások másnapján jelentették be, hogy elkezdenek támogatást gyűjteni az ingyenes tartalmaik fogyasztóitól.

444.hu
Heti elérés:
907 ezer
Háttér, finanszírozás: Decemberi címlapsztorinkban a lap vezetői azt mondták, hogy fő bevételi forrásuk a reklám, és alapítványi pénz mindössze ötvenezer dollár folyt be a cégbe. Ezen kívül tavaly ők is belefogtak a közösségi finanszírozásba, össze is gyűjtöttek ebből néhány tízmillió forintnyit.

Napi.hu
Heti elérés:
893 ezer
Háttér, finanszírozás: A Napi.hu főleg gazdaságra fókuszál, a CEMP portfóliójának a része, ahová korábban az Index is tartozott.

Zoom.hu
Elérés:
484 ezer
Háttér, finanszírozás: A Zoom.hu tavaly indult, Tarjányi Péter üzletember áll mögötte, ennyit tudni róla, illetve azt, hogy Tarjányi állítása szerint a finanszírozásában „független multik” is részt vesznek, de azt változatlanul nem tudni, hogy mely cégek ezek.

Mno.hu
Heti elérés:
474 ezer
Háttér, finanszírozás: Simicska Lajos közéleti médiabirodalmának a része a Magyar Nemzettel és a Heti Válasszal, valamint a Lánchíd Rádióval együtt. Kedden jelentették be, hogy a portál már csak néhány napig működik. A lapcsomag megvételére és fenntartására azóta több ajánlat is érkezett, sorsuk egyelőre kérdéses.

Portfolio.hu
Heti elérés:
474 ezer
Háttér, finanszírozás: Az üzleti hírportál a CEMP-ből vált ki, van reklámbevétele és előfizetéses szolgáltatásai is.

Atv.hu* (csillaggal jelöljük a látványos kormányzati kampányokat is futtató, így vélhetően témaválasztásukban is befolyásolt médiacégeket)
Heti elérés: 453 ezer
Háttér, finanszírozás: Alapvetően a Hit Gyülekezete egyház, illetve annak alapítója, Németh Sándor áll az ATV és annak hírportálja mögött. Hivatalosan reklámbevételekből működik, de – noha az online felület mentes volt ezektől – a tévécsatornán az utóbbi időszakban kormányzati kampányok is futottak (a migránsozós igen, a sorosozós már oda is sok volt).

Rtl.hu
Heti elérés:
326 ezer
Háttér, finanszírozás: Az RTL Magyarországhoz tartoznak, amely jelenleg a legnagyobb magyar médiacég, a német Bertelsmann csoport lányvállalata. A kormánypártnak régóta fáj a foga az RTL-re, de kedden az RTL luxemburgi központjából azt nyilatkozták, hogy „nem futnak el” és maradnak a magyar piacon.

Nepszava.hu*
Heti elérés:
224 ezer
Háttér, finanszírozás: A Népszava lap online oldala. A lapnak reklám- és értékesítési bevétele is van, illetve növelni tudta előfizetőinek a számát a Népszabadság bezárása után. Puch László korábbi MSZP-s főpénztárnok áll mögötte, és állami vállalatok is hirdetnek benne, illetve propagandakampányok is futottak náluk. A városi nyelvek szerint ezért cserébe személyében nem támadnak kormánypárti politikusokat, például a reklámpénzek felett diszponáló Rogán „A helikoptertúrámba belehalt a Népszabadság” Antalt.

Hirtv.hu
Heti elérés:
221 ezer
Háttér, finanszírozás: Simicska Lajos tévéjének online oldala, a Magyar Nemzettel és a Lánchíd Rádióval ellentétben ezt még nem zárják be, de a tévénél – és így vélhetően annak online lerakatánál – is lesznek létszámleépítések.

168ora.hu
Heti elérés:
181 ezer
Háttér, finanszírozás: A 168 Óra hetilappal együtt tulajdonosa a Brit Media, Megyeri András Jonatán cége.

Infostart.hu
Heti elérés: 119 ezer
Háttér, finanszírozás: Az Inforádió hírportálja, korábban a CEMP portfoliójába tartozott, majd az ügyvezető igazgató, főszerkesztő, Módos Márton cége vásárolta meg, hirdetésértékesítését a Portfolio.hu végzi.

Valasz.hu
Heti elérés:
117 ezer
Háttér, finanszírozás: Simicska Lajos megszűnő (?) közéleti portfóliójának része.

Atlatszo.hu
Heti elérés:
105 ezer
Háttér, finanszírozás: Egy nonprofit kft adja ki, közösségi és alapítványi finanszírozással, egyszázalékos adományokból működik.

Magyarnarancs.hu
Heti elérés:
101 ezer
Háttér, finanszírozás: Tulajdonosa részben Bojtár B. Endre főszerkesztő cége, de a tulajdonosok között van alapítványi finanszírozású amerikai cég is.

A teljes cikket itt olvashatod http://kreativ.hu/cikk/igy_nez_ki_a_maradek_kormanyfuggetlen_sajto

08

hitelesseg

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s