Online Sajtó – a legjobb online hirdetési lehetőségek

0111

Találtam egy cikket a kreativ online portálon melynek egy részét megosztom veletek mivel az online sajtó nekem mindennél fontosabb. Ezek 80% -át én is olvasni szoktam…

Online sajtó

Az elérési adatokat az online közönségmérést végző Gemius Audience Rating oldaláról vettük, és az utolsó hozzáférhető hetet, március utolsó hetének elérését – a valós felhasználókat – tartalmaznak, külföldről és belföldről együttesen.

Index.hu
Heti elérés:
1,69 millió
Háttér, finanszírozás: A legnagyobb elérésű nem kormánypárti hírportál. Alapítványi tulajdonosi háttérrel működik, de ezt az alapítványt egy Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó cég hozta létre, hogy az Index függetlenségét ezzel bizonyítsák. Az alapítványt képviselő Bodolai László (egyben a lap állandó ügyvédje) kedden változatlan folytatásról biztosította a szerkesztőséget. A reklámbevételek a korábbi tulajdonos, Spéder Zoltán érdekeltségében maradt CEMP Sales House-on keresztül érkeznek.

24.hu
Heti elérés:
1,65 millió
Háttér, finanszírozás: A Central Médiacsoport részeként Varga Zoltán üzletember tulajdona, egy nagyon széles, digitális és nyomtatott lapokat is tartalmazó portfólió része. Varga kedden azt mondta az Indexnek, terjeszkedési és fejlesztési terveik vannak, a kiadónak pedig feladata a magyar nyilvánosságban.

Blikk.hu
Heti elérés:
1,47 millió
Háttér, finanszírozás: A Blikk külföldi tulajdonosé, a Ringier Axel Springer (RAS) az egyik legnagyobb médiacég a piacon. A Ringier-Axel Springer egyesüléskor az AS-portfólióból az újonnan létrejövő Mediaworksnek átadott megyei napilapok korábban sem voltak a [mindenkori] helyi hatalmak szenvedélyes őrkutyái, de a megtisztított profilú RAS-t most függetlennek tekintik.

Hvg.hu
Heti elérés:
1,32 millió
Háttér, finanszírozás: Magyar magánszemélyek tulajdonában van, hirdetési bevételekből működik, illetve ott van mellette a HVG hetilap értékesítési bevétele, illetve a HVG Könyvkiadó is. A választások másnapján jelentették be, hogy elkezdenek támogatást gyűjteni az ingyenes tartalmaik fogyasztóitól.

444.hu
Heti elérés:
907 ezer
Háttér, finanszírozás: Decemberi címlapsztorinkban a lap vezetői azt mondták, hogy fő bevételi forrásuk a reklám, és alapítványi pénz mindössze ötvenezer dollár folyt be a cégbe. Ezen kívül tavaly ők is belefogtak a közösségi finanszírozásba, össze is gyűjtöttek ebből néhány tízmillió forintnyit.

Napi.hu
Heti elérés:
893 ezer
Háttér, finanszírozás: A Napi.hu főleg gazdaságra fókuszál, a CEMP portfóliójának a része, ahová korábban az Index is tartozott.

Zoom.hu
Elérés:
484 ezer
Háttér, finanszírozás: A Zoom.hu tavaly indult, Tarjányi Péter üzletember áll mögötte, ennyit tudni róla, illetve azt, hogy Tarjányi állítása szerint a finanszírozásában „független multik” is részt vesznek, de azt változatlanul nem tudni, hogy mely cégek ezek.

Mno.hu
Heti elérés:
474 ezer
Háttér, finanszírozás: Simicska Lajos közéleti médiabirodalmának a része a Magyar Nemzettel és a Heti Válasszal, valamint a Lánchíd Rádióval együtt. Kedden jelentették be, hogy a portál már csak néhány napig működik. A lapcsomag megvételére és fenntartására azóta több ajánlat is érkezett, sorsuk egyelőre kérdéses.

Portfolio.hu
Heti elérés:
474 ezer
Háttér, finanszírozás: Az üzleti hírportál a CEMP-ből vált ki, van reklámbevétele és előfizetéses szolgáltatásai is.

Atv.hu* (csillaggal jelöljük a látványos kormányzati kampányokat is futtató, így vélhetően témaválasztásukban is befolyásolt médiacégeket)
Heti elérés: 453 ezer
Háttér, finanszírozás: Alapvetően a Hit Gyülekezete egyház, illetve annak alapítója, Németh Sándor áll az ATV és annak hírportálja mögött. Hivatalosan reklámbevételekből működik, de – noha az online felület mentes volt ezektől – a tévécsatornán az utóbbi időszakban kormányzati kampányok is futottak (a migránsozós igen, a sorosozós már oda is sok volt).

Rtl.hu
Heti elérés:
326 ezer
Háttér, finanszírozás: Az RTL Magyarországhoz tartoznak, amely jelenleg a legnagyobb magyar médiacég, a német Bertelsmann csoport lányvállalata. A kormánypártnak régóta fáj a foga az RTL-re, de kedden az RTL luxemburgi központjából azt nyilatkozták, hogy „nem futnak el” és maradnak a magyar piacon.

Nepszava.hu*
Heti elérés:
224 ezer
Háttér, finanszírozás: A Népszava lap online oldala. A lapnak reklám- és értékesítési bevétele is van, illetve növelni tudta előfizetőinek a számát a Népszabadság bezárása után. Puch László korábbi MSZP-s főpénztárnok áll mögötte, és állami vállalatok is hirdetnek benne, illetve propagandakampányok is futottak náluk. A városi nyelvek szerint ezért cserébe személyében nem támadnak kormánypárti politikusokat, például a reklámpénzek felett diszponáló Rogán „A helikoptertúrámba belehalt a Népszabadság” Antalt.

Hirtv.hu
Heti elérés:
221 ezer
Háttér, finanszírozás: Simicska Lajos tévéjének online oldala, a Magyar Nemzettel és a Lánchíd Rádióval ellentétben ezt még nem zárják be, de a tévénél – és így vélhetően annak online lerakatánál – is lesznek létszámleépítések.

168ora.hu
Heti elérés:
181 ezer
Háttér, finanszírozás: A 168 Óra hetilappal együtt tulajdonosa a Brit Media, Megyeri András Jonatán cége.

Infostart.hu
Heti elérés: 119 ezer
Háttér, finanszírozás: Az Inforádió hírportálja, korábban a CEMP portfoliójába tartozott, majd az ügyvezető igazgató, főszerkesztő, Módos Márton cége vásárolta meg, hirdetésértékesítését a Portfolio.hu végzi.

Valasz.hu
Heti elérés:
117 ezer
Háttér, finanszírozás: Simicska Lajos megszűnő (?) közéleti portfóliójának része.

Atlatszo.hu
Heti elérés:
105 ezer
Háttér, finanszírozás: Egy nonprofit kft adja ki, közösségi és alapítványi finanszírozással, egyszázalékos adományokból működik.

Magyarnarancs.hu
Heti elérés:
101 ezer
Háttér, finanszírozás: Tulajdonosa részben Bojtár B. Endre főszerkesztő cége, de a tulajdonosok között van alapítványi finanszírozású amerikai cég is.

A teljes cikket itt olvashatod http://kreativ.hu/cikk/igy_nez_ki_a_maradek_kormanyfuggetlen_sajto

08

hitelesseg

 

Online hirdetés Alapok

Egy galériatulajdonos Példa kampánya

Vállalkozás típusa: Kiskereskedelem
Cél: Az üzletbe betérő ügyfelek növelése 100 fővel
Ügyfelek: Kapuváron és Csornán élő tehetős, mobileszközöket használó emberek
Termékek: Műalkotások és egyedi képkeretezés
Értékesítési érvek: Minőségi egyedi képkeretezés, ingyenes kiszállítás

Andrea online kampánya

  • Kampánycél: Üzletbe betérő ügyfelek
  • Célzás:
    • Hely: Kapuvár és Csorna
    • Időzítés: rendes nyitvatartási idő alatt
  • 1. sz. hirdetéscsoport: Galéria
  • Andrea néhány kulcsszava: galériák Kapuvár, galériák Csorna, műalkotások értékesítése
  • Andrea néhány negatív kulcsszava: képzés, könyvek

 

Helyi galéria
http://www.webhely.com
Vásároljon helyi műalkotásokat és nyomatokat
Tájképek és tóparti panorámák kaphatók
Helyi műalkotások eladók
http://www.webhely.com
Vásároljon modern, absztrakt műalkotásokat.
Helyi galéria. Ingyenes kiszállítás!

 

  • 2. sz. hirdetéscsoport: Egyedi képkeretezés
  • Andrea néhány kulcsszava: képkeretezés, egyedi képkeretek
  • Andrea néhány negatív kulcsszava: szemüvegkeret, szemüvegek

 

Helyi egyedi képkeretezés
http://www.webhely.com
Vásároljon minőségi, tartós képkereteket
Egyedi képkeretek. Ingyenes kiszállítás!
Minőségi egyedi képkeretezés
http://www.webhely.com
Kérjen ingyenes ajánlatot. Minden méretben.
Minőségi anyagok. Ingyenes szállítás!

 

Egy vízvezeték-szerelő példa kampánya

Vállalkozás típusa: Szolgáltatás
Cél: Telefonhívások
Ügyfelek: Pécsen élő emberek
Szolgáltatások: Vízvezeték-szerelés és konyhai javítások
Értékesítési érvek: Napi 24 órás rendelkezésre állás, méltányos díjak

Róbert online kampánya

  • Kampánycél: Telefonhívások
  • Célzás: Pécsen élő emberek
  • 1. sz. hirdetéscsoport: Vízvezeték-szerelés
  • Róbert néhány kulcsszava: csőtörés, csőtörések javítása, eldugult vécék javítása
  • Róbert néhány negatív kulcsszava: vásárlás, könyvek

 

Méltányos árak
http://www.webhely.com
1 (800) 123 4567
Fürdőszobai és konyhai vízvezetékek szerelése
Ingyenes ajánlat. Hívjon most!
Napi 24 órás szolgáltatás
http://www.webhely.com
1 (800) 123 4567
Hívjon bármikor. Bármilyen vízvezeték-szerelés.
Javítási szolgáltatások. Ingyenes ajánlat.

 

  • 2. sz. hirdetéscsoport: Konyhai javítások
  • Róbert néhány kulcsszava: szivárgó csaptelep, tűzhely javítása, mosogatótálca javítása
  • Róbert néhány negatív kulcsszava: tervezés, kiegészítők

Öngólt rúgott a Magyar Hírlap

Bayer cikke miatt nem hirdet több cég a Magyar Hírlapban – íme a lista

Bayer Zsolt cigányozós cikke miatt a civilek által megkeresett tizenöt cégből öten is azt válaszolták, a jövőben nem kívánnak hirdetni a Magyar Hírlapban – írta közleményében az akciót kezdeményező 24 szervezet, amelyek szerint az állami cégek közül viszont egy sem reagált a felhívásra megnyugtatóan.

A cégek internetes hirdetéseiket többnyire csomagban és valamelyik reklámközvetítő cégen keresztül helyezik el; így történhetett, hogy több cég eleinte értetlenkedett, mondván, nem állnak üzleti kapcsolatban a Magyar Hírlappal és nem hirdetnek a lapnál. Miután a civilek szembesítették őket online hirdetésük bizonyítékaival, az IKEA, a FedEx, a GDF Suez elhatárolódott a cikktől. A jövőben nem fognak a lap online verziójában sem hirdetni.

Azért még vannak akik hirdetnek az oldalon: Skoda és a Nissan

magyarhirlap1

 

Az Erste Bank is egyértelművé tette, hogy a civil szervezetek felhívására és kifejezetten tiltólistára tették a Magyar Hírlapot elhívták médiaügynökségük figyelmét, hogy máskor „körültekintően járjon el” hirdetéseik megjelenítésével. Hangsúlyozták, hogy a bank ezentúl sem fog olyan médiumban megjelenni, „amelynek tartalma bárkinek az emberi méltóságát sérti, illetve bármilyen kisebbség, vallási közösség, etnikum ellen uszító hangvételt használ”.

A Teljes Cikk 

A CIB Bank vezetői sajnálattal tapasztalják, hogy egyesek az emberi jogokkal össze nem egyeztethető eszmék propagálására használják a sajtót, és kijelentették, hogy a CIB csoport mindaddig tartózkodni fog a Magyar Hírlapban és annak portálján való hirdetéstől, „amíg a szerkesztőség a leghatározottabban el nem ítéli Bayer Zsolt írását, és nem biztosítja mindkét kiadvány gyűlöletkeltésre alkalmas írásoktól való mentességét”.