A kulcsszóegyezési beállításokról
A kulcsszóegyezési típusok szabályozzák azt, hogy milyen keresések fogják aktiválni a hirdetést. Ha például az általános egyezést választja, a hirdetés nagyobb közönség számára jelenik meg, ha pedig a pontos egyezést, akkor csak konkrét csoportok vagy ügyfelek számára.
Hogyan működnek
Általánosságban elmondható, hogy minél átfogóbb kulcsszóegyezési beállítást választ, annál nagyobb forgalmat képes generálni az adott kulcsszó. A szűkebb érvényű kulcsszóegyezési beállítások használatakor viszont az adott kulcsszó relevánsabb lesz a keresések szempontjából.
E különbségek ismeretében kiválaszthatja a megfelelő beállításokat, és növelheti a befektetésarányos megtérülést.
A kulcsszavak leginkább megfelelő egyezési típusának kiválasztásához azt javasoljuk, hogy kezdje az általános egyezéssel, amivel maximalizálhatja a hirdetés megjelenési esélyét a kapcsolódó keresések esetén. A keresőkifejezés-jelentések révén pedig figyelemmel kísérheti, mely kulcsszó-variációk aktiválták a hirdetéseket.
A különféle egyezési típusok
Az egyes egyezési típusok más és más módon jelenítik meg a hirdetést az ügyfél által végzett keresésre reagálva. Az alábbiakban az egyes típusok bővebb ismertetése olvasható.
Hasznos tudnivalók
A kulcsszavaknál a rendszer nem tesz különbséget a kis- és nagybetűk között, mindkét esetben ugyanolyan módon egyezteti őket. Nem kell például külön megadnia a „női kalapok” és a „Női kalapok” kulcsszavakat – elegendő a „női kalapok” kifejezést használni.
Mint a következő szakaszokban ismertetjük, a szimbólumoknak az AdWords rendszerben különleges jelentésük van, ezért általában célszerű kerülni használatukat. A kulcsszavak továbbá nem tartalmazhatnak különleges karaktereket, egyebek mellett a következőket: ! @ % , *
A kulcsszóegyezés különböző típusai a hirdetéseket a Keresési Hálózaton megjelenítő kampányokhoz használhatók. A Display Hálózat a kulcsszavakat általános egyezésűként kezeli.
Általános egyezés (példa)
Az általános egyezés az alapértelmezett beállítás minden kulcsszónál. A hirdetések megjelenhetnek azoknál a kereséseknél is, amelyek elgépeléseket, szinonimákat, kapcsolódó kereséseket és más releváns változatokat tartalmaznak.
- Példa kulcsszóra: női kalapok
- Példa keresésre: női kalapok vásárlása
Általánosegyezés-módosító (példa)
A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek tartalmazzák a módosított kifejezést (vagy annak közeli változatait, de szinonimákat nem), bármilyen sorrendben.
- Szimbólum: +kulcsszó
- Példa kulcsszóra: +női +kalapok
- Példa keresésre: kalapok nők számára
Kifejezésegyezés (példa)
A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek egy kifejezésből, illetve a kifejezés közeli változataiból állnak.
- Szimbólum: “kulcsszó“
- Példa kulcsszóra: “női kalapok“
- Példa keresésre: női kalapok vásárlása
Tökéletes egyezés (példa)
A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek egy pontos kifejezésből, illetve annak közeli változataiból állnak.
- Szimbólum: [kulcsszó]
- Példa kulcsszóra: [női kalapok]
- Példa keresésre: női kalapok
Kizáró egyezés (példa)
A hirdetések azoknál a kereséseknél jelenhetnek meg, amelyek nem tartalmazzák a kifejezést.
- Szimbólum: –kulcsszó
- Példa kulcsszóra: –női
- Példa keresésre: szalagos kalap
Közeli kulcsszóváltozatok
Annak érdekében, hogy ne szalassza el a potenciális ügyfeleket, a hirdetéseket a kifejezésegyezést és tökéletes egyezést használó kulcsszavak változatainál is megjelenítjük, hogy a hirdetések minél többször jelenhessenek meg a releváns kereséseknél. A közeli változatok közé tartozhatnak az elgépelések, az egyes és többes számú alakok, a mozaikszók, a toldalékolt alakok (például szerelő és szerelés), a rövidítések és az ékezetes alakok is. Így nem szükséges egyenként beállítani kulcsszóként a közeli változatokat.
Így például a „gyerek robogó” kifejezésegyezést használó kulcsszó esetén hirdetéseit akkor is érdemes megjeleníteni, ha valaki a „gyerekrobogó” vagy a „gyerek robogo” kulcsszóra keres.
Ne feledje, hogy még ha a kifejezésegyezést és a tökéletes egyezést használó kulcsszavak esetében a közeli változatokat is megjelenítjük, ezek az egyezési típusok még így is jóval pontosabb szabályozást biztosítanak, mint az általános egyezés. Ennek az az oka, hogy az általános egyezésű kulcsszavak a szinonimák és a kapcsolódó keresések esetében is megjelennek, ezeket viszont rendszerünk nem tekinti közeli változatnak.
Alkalmazástelepítési kampányok esetén csak az alkalmazásokra jellemző módon is kibővíthetjük a kulcsszóegyezési típusok egy részének a hatókörét. Ez a következőképpen történhet:
- Tökéletes és kifejezésegyezésű kulcsszavak esetén: apró változtatásokat végezhetünk a keresési kifejezéseken (például hozzájuk fűzhetjük vagy eltávolíthatjuk az „alkalmazás” szót), hogy azok jobban illeszkedjenek a célzott kulcsszavakhoz.
- Általános egyezésű kulcsszavak esetén: az alkalmazáskategória adatai alapján javíthatjuk a célzás pontosságát és az elérést.