Az online marketing az marketing egy fajtája, nem más, mint internetes marketing. Az internet létrejöttének első néhány évében (1995-2000), Közép-Kelet-Európában pedig a legutóbbi időkig sok tévhit kapcsolódott hozzá, mostanában azonban egyre több olyan tiszta, átlátható módszertan létezik, melyet a marketing szakemberek nagy hatékonysággal használhatnak fel online marketing programok kivitelezésére.
Az online marketing legfontosabb eszközei közül érdemes megemlíteni a következőket:
-Keresőoptimalizálás, SEO search engine optimalization
-PPC kattintás alapú hirdetések (Google, Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter) vannak még de azokat nem javaslom
-Vásárolt Banner Hirdetése (index. origo, hvg, femina, stb)
-Remarketing (követő hirdetések – Google Adwords, Facebook) ez is a PPC része de annyira fontos, hogy érdemes külön venni
-RTB marketing (Real Time Buiding perszonalizált követő hirdetések)
-Content Marketing -Szöveges tartalom gyártás
-Landing Page – Érkeztető oldalak
-Inbound Marketing (SEO, Content Marketing, E-Mail marketing)
-E-Mail Marketing
-Analytics – weboldal anlitika ami többnyire Google Analytics
-Social Média