Rich answer számának növekedése
Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy növekszik a száma a Google „rich answer”-einek (olyan Google találat, amely esetében nincs szükség arra, hogy kattintsunk, mert a válasz megjelenik a találati oldalon). A Stone Temple Consulting kutatása szerint napjainkban a Google a keresések 35 százalékában eredményez ilyet, és ebben további növekedés várható.
Elég gyakran, ezek a „Rich answer”-ek nyilvános adatokon alapulnak (például a keresési kifejezés: „USA elnöke”) vagy az adatokhoz engedélye van a Google-nek (például: zeneszövegek). Így, ha a mostani SEO stratégiánk olyan tartalmakra/kulcsszavakra épül, amelyekkel kapcsolatban a Google „Rich answer”-t jelenít meg, érdemes megfontolni, hogy más irányba alakítsuk át a keresőoptimalizálási stratégiánkat, ugyanis ilyen kifejezések esetén sokkal kevesebb lesz az átkattintási arány.
De mi a helyzet akkor, ha van egy magas minőséget képviselő, egyedi és védett tartalmunk, ami segít a Google-nek megválaszolni egy gyakran keresett kérdést?
Látszik, hogy a „Rich answer” egy lehetőség is számunkra, ugyanis az ilyen instant válaszok megjelenítéséhez 75 százalékában a Google külső adatokat használ és megjeleníti a forrás linkjét is.
Bizonyított, hogy az átkattintási arány a kattintható „Rich answer”-ek esetében kétszer jobb, mint az olyan első helyen rangsorolt oldalak esetében, ahol nincs „Rich answer”. A legjobb dolog az egészben továbbá, hogy ilyen találatokat akkor is elérhetünk, ha a webáruház Page Authority-je még nem túl magas. Hogyan hozhatunk létre „Rich answer”-eket az oldalunkon?
- Kezdjünk el kutatni long tail kulcsszavak után. Ehhez szükséges lesz azonosítanunk a gyakran keresett kérdéseket a réspiacunkon.
- Például ha Kozmetikus szeretne egy hasonlót akkor írjon olyan bőr problémákról amik általában keresnek de nem sok válasz van leírva a neten. Ehhez hozzon létre egy külön menüpontot ami lehet GYIK vagy Tudástár vagy Kozmetikus kisokos.Gyártsunk tartalmat vagy ha nem megy, bízzuk szakértőkre! Kire?újságíróra vagy egy profi content marketinges cégre!
- Biztosítsuk, hogy az oldalunk igazán hasznos és további információkat nyújt az adott témával kapcsolatban. Ez nem csak megnöveli az esélyét, hogy „Rich answer”-ként szerepeljünk a találati listán, de segít több kattintást is elérni.
- A tartalom legyen könnyen hozzáférhetővé az emberek és a keresőmotorok számára. (Biztosítsuk, hogy az adott tartalom elérhető a legyen Google robot számára, és könnyen megtalálható legyen az oldalon történő navigáció során. Osszuk meg a közösségi médiában, küldjük be azokat a Google Webmester eszközökben cikk-ként(Search Console), stb.)