Google SEO újdonság – Rich answers


Rich answer számának növekedése

Google SEO rich answers

Az utóbbi időben megfigyelhető, hogy növekszik a száma a Google „rich answer”-einek (olyan Google találat, amely esetében nincs szükség arra, hogy kattintsunk, mert a válasz megjelenik a találati oldalon). A Stone Temple Consulting kutatása szerint napjainkban a Google a keresések 35 százalékában eredményez ilyet, és ebben további növekedés várható.

Elég gyakran, ezek a „Rich answer”-ek nyilvános adatokon alapulnak (például a keresési kifejezés: „USA elnöke”) vagy az adatokhoz engedélye van a Google-nek (például: zeneszövegek). Így, ha a mostani SEO stratégiánk olyan tartalmakra/kulcsszavakra épül, amelyekkel kapcsolatban a Google „Rich answer”-t jelenít meg, érdemes megfontolni, hogy más irányba alakítsuk át a keresőoptimalizálási stratégiánkat, ugyanis ilyen kifejezések esetén sokkal kevesebb lesz az átkattintási arány.

De mi a helyzet akkor, ha van egy magas minőséget képviselő, egyedi és védett tartalmunk, ami segít a Google-nek megválaszolni egy gyakran keresett kérdést?

Google SEO gazdag válasz

Látszik, hogy a „Rich answer” egy lehetőség is számunkra, ugyanis az ilyen instant válaszok megjelenítéséhez 75 százalékában a Google külső adatokat használ és megjeleníti a forrás linkjét is.

Bizonyított, hogy az átkattintási arány a kattintható „Rich answer”-ek esetében kétszer jobb, mint az olyan első helyen rangsorolt oldalak esetében, ahol nincs „Rich answer”. A legjobb dolog az egészben továbbá, hogy ilyen találatokat akkor is elérhetünk, ha a webáruház Page Authority-je még nem túl magas. Hogyan hozhatunk létre „Rich answer”-eket az oldalunkon?

  1. Kezdjünk el kutatni long tail kulcsszavak után. Ehhez szükséges lesz azonosítanunk a gyakran keresett kérdéseket a réspiacunkon.
  2. Például ha Kozmetikus szeretne egy hasonlót akkor írjon olyan bőr problémákról amik általában keresnek de nem sok válasz van leírva a neten. Ehhez hozzon létre egy külön menüpontot ami lehet GYIK vagy Tudástár vagy Kozmetikus kisokos.Gyártsunk tartalmat vagy ha nem megy, bízzuk szakértőkre! Kire?újságíróra vagy egy profi content marketinges cégre!
  3. Biztosítsuk, hogy az oldalunk igazán hasznos és további információkat nyújt az adott témával kapcsolatban. Ez nem csak megnöveli az esélyét, hogy „Rich answer”-ként szerepeljünk a találati listán, de segít több kattintást is elérni.
  4. A tartalom legyen könnyen hozzáférhetővé az emberek és a keresőmotorok számára. (Biztosítsuk, hogy az adott tartalom elérhető a legyen Google robot számára, és könnyen megtalálható legyen az oldalon történő navigáció során. Osszuk meg a közösségi médiában, küldjük be azokat a Google Webmester eszközökben cikk-ként(Search Console), stb.)

overall-growth-in-rich-answers-800x580

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s