Az ügyfelek e-mail címeiből álló lista létrehozása
Hozzon létre egy, az ügyfelek e-mail címeiből álló listát, és jelenítse meg hirdetéseit a Google Keresésben, a Gmail vagy a YouTube szolgáltatásban azon ügyfelek számára, akik megadták az e-mail címeiket. A cikk ismerteti a listák létrehozásához és kezeléséhez szükséges lépéseket, valamint a követelményeket.
Így működik
Mondjuk egy kiskereskedő a Google Keresésben megjelenő hirdetésekkel szeretné népszerűsíteni új hűségprogramját ügyfelei felé. A szolgáltatás a következőképpen működik:
A kiskereskedő létrehoz egy listát azokból az e-mail címekből, amelyeket az ügyfelek adtak meg neki. | A kiskereskedő létrehoz egy „Csak Keresési hálózat” típusú kampányt, amely ezt a listát célozza meg. | A kiskereskedő ügyfelei – akik bejelentkeztek a saját Google-fiókjukba – számára a Google Keresés használata közben megjelennek a kiskereskedő hirdetései. |
Az e-mail címek feltöltött listáját a rendszer csak a Google azonosítókkal való egyeztetésre és az irányelvnek való megfelelés céljából használja fel. Nem osztja meg senkivel, és az egyeztetést és a megfelelőség ellenőrzését követően 7 nap után törli.
Az ügyfelek e-mail címeiből álló lista létrehozása
- Jelentkezzen be az AdWords szolgáltatásba.
- Kattintson a Megosztott könyvtár elemre.
- Kattintson a Közönségek lehetőségre.
- Kattintson a +Remarketinglista elemre és válassza ki az „Ügyfelek e-mail címei” lehetőséget a legördülő menüből.
- Adjon meg egy nevet.
- Válassza „Az ügyfelek e-mail címeinek feltöltése” lehetőséget.
- Válasszon egy fájlt (a követelményeket lásd alább).
- Adjon meg egy e-mailes leiratkozási linket. Adja meg annak az oldalnak a linkjét, ahol az emberek kezelhetik az Öntől érkező üzenetek beállításait (így többek között le is iratkozhatnak azokról az e-mail listákról, amelyekre feliratkoztak).
- Állítsa be a tagság időtartamát.
- Jelölje be „Az adatok gyűjtése és Google-lal történő megosztása a Google irányelveinek megfelelően történik.” négyzetet.
- Kattintson a Lista feltöltése és mentése lehetőségre. A feltöltés alatt álló fájl állapotát a „Közönségek” alatt ellenőrizheti – a feltöltés akár 3 óráig is eltarthat.
- Adja hozzá az ügyfelek e-mail címeiből álló listát a kampányhoz.
- Ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek a Gmail szolgáltatásban, adja hozzá a listát egy olyan „Csak Display Hálózat” típusú kampányhoz, amely a „Hirdetésgaléria” „Gmail-hirdetések” elemét használja. Ehhez nyissa meg a kampányt, kattintson a Display Hálózat lapra, kattintson a + Célzás elemre, válassza ki a kampányt és a hirdetéscsoportot, kattintson a „Célzás hozzáadása” elemre és válassza az „Érdeklődési körök és remarketing” lehetőséget, majd kattintson a „Remarketinglisták” elemre, és válasszon ki egy listát.
- Ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek a Google Keresésben, adja hozzá a listát egy „Csak Keresési Hálózat” vagy „Keresési Hálózat és választott Display” típusú kampányhoz.
- Ahhoz, hogy a hirdetések megjelenjenek a YouTube szolgáltatásban, adja hozzá a listát egy „Online videó” típusú kampányhoz.
Követelmények
- A fájl a .csv formátumot használja, és nem lehet 17 MB-nál nagyobb.
- A fájlban az e-mail címek kivonatolva vannak (ha szükséges), és vesszővel vagy sortöréssel vannak elválasztva.
- A tagság időtartama a listában nem több mint 180 nap.
- Azokat az e-mail címeket, amelyek nem felelnek meg az ügyfélegyezésre vonatkozó irányelvnek, a rendszer eltávolította.
A listák biztonságos feltöltése kivonatolt e-mail címek használatával
- Készítse elő az ügyfelek e-mail címeit: az összes karakter kisbetűs legyen, és távolítsa el az e-mail címek előtti vagy utáni extra szóközöket. A kivonatolás figyelembe veszi a nagybetűs írásmódot és a szóközöket is, ezért az egyezés csak akkor fog működni, ha előbb előkészíti az e-mail címeket.
- Az e-mail címekre alkalmazza az SHA256 algoritmust, amely az egyirányú kivonatolás egy iparági szabványa.
Példa
Az
example@gmail.com
e-mail cím kivonatolt verziója:264e53d93759bde067fd01ef2698f98d1253c730d12f021116f02eebcfa9ace6
. - Másolja a kivonatolt e-mail címeket egy .csv fájlba, ügyelve arra, hogy a fájl megfeleljen a fenti „Az ügyfelek e-mail címeiből álló lista létrehozása” című fejezetben olvasható követelményeknek.
- Biztonságosan töltse fel a fájlt a fenti, ugyanebben a fejezetben található lépéseket követve.
További e-mail címek hozzáadása egy listához
- Kattintson a Megosztott könyvtár elemre.
- Kattintson a Közönségek lehetőségre.
- A Remarketinglisták táblázatában kattintson az ügyfelek e-mail címeiből álló listára.
- Kattintson a ceruza ikonra.
- Válassza a „További e-mail címek hozzáadása” lehetőséget.
- Válassza ki azt a fájlt, amely tartalmazza a hozzáadni kívánt e-mail címeket.
- Kattintson a Lista feltöltése és mentése lehetőségre.
Tipp
Frissítse a listákat rendszeresen, így az a fontos ügyfelek e-mail címeit mindig tartalmazni fogja.
E-mail címek eltávolítása egy listáról
- Kattintson a Megosztott könyvtár elemre.
- Kattintson a Közönségek lehetőségre.
- A Remarketinglisták táblázatában kattintson az ügyfelek e-mail címeiből álló listára.
- Kattintson a ceruza ikonra.
- Válassza az „E-mail címek eltávolítása” lehetőséget.
- Válassza ki azt a fájlt, amely tartalmazza az eltávolítani kívánt e-mail címeket.
- Kattintson a Lista feltöltése és mentése lehetőségre.
Hasonló közönségek a YouTube és a Gmail szolgáltatásokhoz
Az ügyfelek e-mail címeiből álló listákon alapuló hasonló közönségek a YouTube és a Gmail szolgáltatásban érhetők el. Ezeket a hasonló közönségeket a rendszer automatikusan létrehozza, amennyiben a listák megfelelnek a minimális jogosultsági feltételeknek. Ugyanúgy megcélozhat egy hasonló közönséget, mintha egy remarketinglistát célozna meg, ehhez adja azt hozzá a kampány egyik hirdetéscsoportjához. A részletes utasításokat lásd itt: Remarketing a YouTube nézői körében az AdWords szolgáltatás segítségével.