Call kampányok a Google Adwords-ben Hívás alapú kampány


Screen-shot-2011-08-09-at-10.10.33-AM

Hívásalapú hirdetési rendszert kezdett tesztelni a Google, amely felismerte, hogy a helyi kisvállalkozások számára a telefonhívás fontosabb üzletszerzési mód az átkattintásnál.

Az új szisztémában – amely az eddig is ismert Adwords hirdetési rendszer egyik opciójaként érhető el – a hirdetők a hívásokra licitálhatnak, és fizetniük is csak akkor kell, ha az érdeklődők a keresőn keresztül telefonhívást kezdeményez.

Cégre szabott telefonszám

A híváshoz használhatják a bolt rendes telefonszámát – amelyet ilyenkor egy mellékhez hasonló kiterjesztéssel egészítenek ki, hogy a hívás eredete igazolható legyen – illetve igénybe vehetnek a Google által biztosított, egyedi telefonszámot is.

Felesleges a landoló oldal

Ez az opció lehetőséget ad a kisvállalkozásoknak arra, hogy az eddigi “landoló oldalt” megspórolva, az érdeklődőkből közvetlenül, telefonos illetve személyes kapcsolatfelvételt, azon keresztül pedig eladást generáljanak.

Az új hirdetési forma jól illeszkedik abba a trendbe, ahol a mobilhasználat és a mobilkeresés folyamatosan átveszi az asztali gépek illetve a laptopok eddigi dominanciáját. Jellemzően ugyanis egy mobiltelefon képernyője az, ahol az átkattintásnál felhasználóbarátabb és egyszerűbb megoldás ugyanazzal a mozdulattal rögtön telefonhívást kezdeményezni.

Mennyit ér egy hívás?

A “pay per call” opció célcsoportját értelemszerűen azok a kisvállalkozások adják, amelyek számára a bejövő hívások nagyobb értéket képviselnek a weboldaluk látogatóinál. Az árazást az Adwords rendszere – az átkattintás-alapú hirdetésekhez hasonlóan – itt is a piacra bízza, ám feltehetőleg a hívásokra célzott licitek lényegesen magasabbak lesznek az átkattintásokra irányulóknál.

Paradigmaváltás

Az innovációval kapcsolatban érdemes megjegyezni, hogy mintegy 15 évvel ezelőtt, 2000 októberében ugyanígy a Google volt az első, aki a korábbi megjelenítés illetve időtartam alapú számlázás helyett az Adwords rendszerét az átkattintás-alapú számlázásra állította át.

Mára a CT (click through vagyis átkattintásalapú) számlázás az online hirdetések alapértelmezett sztenderdjévé vált – ezt használja a Google közvetlen konkurensein kívül többek között a Facebook és számos hírportál is.

Az új hirdetési forma jól illeszkedik abba a trendbe, ahol a mobilhasználat és a mobilkeresés folyamatosan átveszi az asztali gépek illetve a laptopok eddigi dominanciáját. Jellemzően ugyanis egy mobiltelefon képernyője az, ahol az átkattintásnál felhasználóbarátabb és egyszerűbb megoldás ugyanazzal a mozdulattal rögtön telefonhívást kezdeményezni.

call

De szerintem egy landing page mindig jobb mert ott legalább le van írva mi a deal.

Meglátjuk mi lesz ebből és hogyan fog működni mert ez biztosan nem lesz jó mindenkinek!

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s