Kell-e adóznia az ügynökségeknek, ha a Google-nél vásárolnak hirdetést vs médiát?


EGY kis REklámadó

– A reklámadóról szóló törvény nem magyarázza túl a reklám közzétételének megrendelőjét, így azt a személyt (szervezetet) kell annak tekinteni, aki (amely) a reklám közzétevőjével szerződést köt a reklám közzétételének megrendelésére.

Amennyiben a reklámügynökség más nevében rendeli meg a reklámokat, akkor nem kell fizetnie.

Igen ám, de legtöbbször az ügynökség (főleg a médiaügynökségek) nem a megbízója, hanem a saját nevében vásárol médiát, hiszen nagyon sok ügyfele van. Azért vásárol így, mert így tudja érvényesíteni a mennyiségi kedvezményeket. Vagyis ennek köszönhetően tud olcsóbban hozzájutni a hirdetési helyekhez. Amennyiben a közzétevők nem nyilatkoznak, és az ügynökség saját nevében rendelte meg a közzétételt, akkor nincs mese, fizetnie kell.

Erre az ügynökségek áremeléssel válaszolhatnak. 2,5 millió forint felett 20 százalékos az adókötelezettségük, az alatt viszont a társasági adóalapot képezi a 2,5 millió 10 százaléka (ugyanis a reklámköltés nem számolható el költségként). Vagyis sok esetben az ügynökségek 20 százalék feletti áremeléssel lesznek csak képesek túlélni, vagy arra biztatják az ügyfeleiket, hogy direkt szerződjenek a Facebookkal vagy a Google-lel, de az ügyfelek számára az is drágább lesz, hiszen akkor megrendelőként ők válnak az adó alanyává. Ráadásul, mivel egyenként nem tudnak olyan mennyiséget megrendelni, fajlagosan sokkal többet kell majd költeniük reklámra.

Ez a kitétel számos ügynökség életét megkeserítheti, és kérdéses, hogy milyen hatással lesz a médiavásárlással foglalkozó cégekre. 

Nem tiszta továbbá a törvény földrajzi hatálya.

Mi van akkor, ha egy hirdető ezen túl úgy dönt, hogy a magyar közvetítőt kihagyja és direktben fog vásárolni?PL:Írországi Googletól és Facebook-tól vesz majd a XBank hirdetést…

Számos cég van, amelyik nemzetközi központján keresztül is bőven 500 millió forint felett tudna reklámozni itthon. Ilyen esetben hogy fogják elérni, hogy a külföldi cég befizesse a reklámadót? És fordítva is igaz: számos magyar vállalat külföldön, külföldi médiumban is reklámoz, ilyen például egy fesztivál, vagy mondjuk egy külföldi leánycégekkel is rendelkező bank. Ebben az esetben hogy lesz az adó számítva?

forrás :kreatívonline

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s