12 kritikus elem, mellyel minden főoldalnak rendelkeznie kell
A főoldal az egyik legfontosabb, ha nem is a legfontosabb oldal a weboldalon általában ez az oldal tömeges mennyiségű forgalmat bonyolít, ezért is kritikusan fontos, hogy a főoldal annyi forgalmat konvertáljon eladássá vagy lead-é, amennyit csak lehet. Csekkold le a következő 12 kritikus elemet, amelyekre egy főoldalnak szüksége van ahhoz, hogy frenetikus konverziós arányt érjen el.
1. Címsor
Egy weboldalnak 3 másodpercen belül meg kell válaszolnia a következőt, „Mit ajánl ez az oldal?”. Legyen egyszerű és érthető a címsor. Semmi flancolás kreatív szövegezés tilos
2. Alcím
Az alcímnek le kell írnia, hogy mit csinálsz, mit ajánlasz. Kerüld az értelmetlen nyelvet. Légy különböző és mutass fel értékeket. Ne csak magadról beszélj.
3. Előnyök
Nem csak annak a leírása a fontos, hogy mit csinálsz, hanem az is, hogy ez miért számít. Látni kell az előnyöket.
4. Elsődleges call-to-action Figyelem felhívás
A hajtás feletti többszörös call-to-action-ök (CTA) fontos, hogy konverzióhoz vezessenek. Ajánlj 2-3 CTA-t (max), amelyek a vásárlás különböző szakaszaihoz vezetnek.
5. Funkciók
Az előnyök mellett listázd ki a legfontosabb funkciókat is. Ez a felhasználóknak plusz információval szolgál arról, mivel is foglalkozol, mit ajánlasz. PL: Termék leírása, mérete, stb
6. Fogyasztói vélemények
A fogyasztói vélemények egy nagyon erős indikátora a bizalomnak. A főoldalnak elég csak pár véleményt tartalmaznia (röviden) a legjobbakból. Egy név és fotó még valóságosabbnak tünteti fel az ajánlólevelet.
7. Siker indikátorok
A jó első benyomás eléréséhez élj minden olyan lehetőséggel, mely adott a számodra, mint díjak, fogyasztói sikerek, elismerések és más kulcsfontosságú dolgok.
8. Navigáció
Ahhoz, hogy csökkentsd a visszafordulási arányt, a felhasználóknak egyértelmű útvonalra van szükségük a főoldalról. Bizonyosodj meg, hogy a navigáció megfelelően látható az oldal tetején. És maradj egyszerű.
9. Támogató képek
Szép képek nagyon fontos!
A legtöbb ember vizuális alkat. Bizonyosodj meg arról, hogy olyan képet használsz, mely egyszerűen megmutatja mivel is foglalkozol. A rövid videók is nagyszerűek ám. Csak stock fotókat ne használj, fake emberekkel.
10. Tartalmi ajánlat
Hogy még több lead-et generálhass a főoldalról, használj ténylegesen nagyszerű tartalmat, mint ebook, kézikönyv vagy útmutató.
11. Erőforrások egyéb kommunikációs csatornák PL: telefonszám
Hozzávetőlegesen a felhasználóid 96%-a még nem áll készen a vásárlásra. Légy biztos benne, hogy ajánlasz linket erőforrás központhoz, ügyfélszolgálathoz, ahol még tovább tudnak a felhasználók tájékozódni.
12. Másodlagos call-to-action
Amikor a felhasználók végeztek a főoldalad tetejével, ne felejts el call-to-action-t mutatni továbbra is, hogy lead-eket generálhass. CTA ne csak az oldalak tetején legyen.