Weboldal Tartalom legfontosabb elemei
URL
A legelterjedtebb CMS rendszerek képesek az összes URL kiexportálására, ami az adott weboldalon található. Ha a kevésbé szerencsések közé tartozunk, valamilyen crawling eszközre van szükség – mint például a Screaming frog – , ami képes egy listát készíteni az összes megtalálható oldalról.
Itt kiemelném a szép URL szerepét is és a kulcsszavas domain jelentőségét.
Weboldal típusa
Az weboldalak szeparálásának mértéke annak függvénye, hogy milyen mélyen kívánjuk kiértékelni a weboldal egyes részeit. Az weboldal típus szerinti bontásban lehetőségünk van elkülöníteni a bemutató jellegű oldalakat, a termék oldalakat, illetve a blog bejegyzéseket.
Weboldal Tartalom típusok
A felhasználók különböző tevékenységek végrehajtása során különböző tartalamakkal fognak találkozni, mielőtt a konverzióig, vagy egy vásárlásig eljutnak. Ha egy e-kereskedelmi oldalt nézünk, akkor az alábbi 6 szakaszból álló csatornán keresztül vezethető le a vásárlás:
1.Ismertség
Az ismertség kategóriába tartozik minden brand jellegű tartalom:
- Rólunk
- Aktuális információk a cégről, sajtószoba
- Kreatív tartalmak, amelyek a célközönségnek szólnak, de nem magát a terméket ismertetik
2.Trigger kategória
Ebben a szakaszban a tartalom “kiváltja” a látogatásokat, akikből vásárló lehet. Ezek gyakran szórakoztató tartalmak:
- Sztorik emberekről, akik használják a terméket, és elmesélik, hogyan segített nekik
- Olyan, a termékhez szorosan kapcsolódó tartalom, amely segít az embereknek bizonyos problémák megoldásában. (Jó példa a REI egyik szekciója, ahol kemping / kajakozás / sziklamászás témakörben találnak hasznos tartalmakat a látogatók).
3.Oldalon belüli keresés
Keresési fázisban a felhasználókban már megfogalmazódott ugyan a vásárlási szándék, de még mélyebben meg szeretnék ismerni az adott terméket. Ennek megfelelően az ide sorolható tartalmak gyakran feltett kérdésekre válaszolnak, vagy a termék előnyeit ismertetik (például az átlagára egy adott termék típusnak, vagy két termék összehasonlítása).
4.Megfontolás
Ez a szakasz akkor érkezik el, ha az ügyfél úgy döntött megvásárolja a terméket, de nem tudja melyik márkát válassza. Ezért az ilyen tartalmaknak márka szintű összehasonlításokat célszerű tálalnia:
- Vélemények: Nagyon fontos, hogy a keresőmotorok is tudják értelmezni a vásárlói véleményeket, minden esetben győződjünk meg róla, a “cache:www.valami.hu/page” segítségével, hogy megjelennek-e ezek a tartalmak az indexben.
- Legjobb termékek oldal
5.Konvertálás
Ezeknek az oldalaknak a funkciója, hogy segítsenek a vásárlás befejezésében. Az ilyen tartalmaknál csekély jelentősége van a SEO-nak , viszont a konverziós arányok jelentős arányban itt dőlnek el, ezért ez a konverzió optimalizálás terepe.Ezeket az oldalakat érdemes webergonómussal megterveztetni.
6.Maradás :legyen törzsvásárlód
Miután a látogató vásárló lett, az üzleti érdekünk, hogy mindig az is maradjon. Így ebbe a kategóriába tartozik minden, amit az ügyfeleinknek kínálunk, ügyfélszolgálat, juttatások a tagoknak, stb.
Legmagasabb napi látogatások
A tartalmakra lebontott forgalmi auditnak annál is inkább van értelme, mert egészen más forgalmat remélhetünk egy termék oldaltól, mint egy trigger tartalomtól, aminek az a célja, hogy becsalogassa a látogatókat. Ugyanígy a szezonalitásokkal is érdemes számolni, melyek a forgalmi bontásnál könnyebben szeparálhatóak.
Konveziók
A konverzió tág fogalom, ennél fogva többféle módon számítható:
- Egy e-kereskedelmi oldalnál egyértelmű a helyzet, mert az üzleti cél a profit, ez alapján tudjuk összehasonlítani a termékeket.
- A B2B oldalaknál többnyire nincs közvetlen vásárlás, így inkább leadeket számolhatunk
- Ha egy tartalmi websiteról beszélünk, ott az oldalak száma/látogatása, vagy az oldalon eltöltött idő lehet a legértékesebb konverziós cél.
- Vegyük figyelembe a PI értéket ami nagyon fontos hogy 3 fölött legyen !
Link és social média népszerűség, SOCIAL SEO: Page Authority megosztások
Még ha egy oldal nem is vezet közvetlenül konverzióhoz, lehet, hogy bevonz néhány későbbi vásárlót, illetve linket (amelyeknek a SEO-ban még mindig van jelentősége). A Social linkek és a közösségi média megosztások növelik az ismertséget, és segítik a rangsorolást a keresőkben. Kiemelném a Google + -t mivel ez már alap követelmény .
A linkek kapcsán a linkelő domainek száma a legfontosabb (mint mennyiségi szám), de a Moz.com által megalkotott Page Authority koncepció a mennyiségi értéket összeköti az autoritással, így az egyes oldalak SEO potenciáljáról egy jól használható számot kapunk (0 és 100 közötti logaritmikus skálán mozgó szám).
Weboldal Minősége
A minőség meghatározása már önmagában is elég komoly kihívás, pláne ha számot kell társítani hozzá. Azonban, ha nem rendelünk hozzá számot, még nehezebb érvelni az egyes tartalmak minőségéről az ügyfeleinknek. Az 1-től 5-ig terjedő skálán történő értékelés jó kiindulási alap, mert egyszerű, de mégis kellően tág tartomány. A Google sok éves fejlesztés és jónéhány szabadalom után jutott el a mai fejlettségi szintre.
A tartalom minőségét, a tartalmi audit során az értékelésnél többek között azokat a kérdéseket célszerű feltenni, amelyeket a Google is javasol:
- Cikk esetén olyan szakértő írta a tartalmat, aki jól ismeri a témát?
- Vannak a weboldalon ismétlődő tartalmak, némileg eltérő kulcsszavakkal?
- Megadnád bankkártyád adatait ezen a websiteon?
- A cikk hemzseg a helyesírási, stilisztikai vagy ténybeli hibáktól?
- A témák a látogatók tényleges érdeklődését tükrözik, vagy egyértelműen a keresőmotoroknak szólnak?
- A cikk eredeti tartalmat mutat be?
- A weboldal elismert forrás az adott témakörben?
- A cikk teljes és átfogó leírást ad a témáról, vagy felületes, összecsapott munka?
- Az oldalon túl sok olyan hirdetés van, amelyek zavarják a tartalom olvasását?
- Véleményed szerint a tartalom akár megjelenhetne offline enciklopédiában vagy könyvben?
Google minőségi kockázat: 150 szó
A duplikált tartalom az oldalon belül konkrét Google büntetést ugyan nem fog okozni, de bizonyos arányok között eléggé rontja a rangsorolási potenciált. A 150 szó minimum tartalomra pedig azért érdemes törekedni, mert más esetben a Google-nek nehéz értelmeznie, hogy miről szól az adott oldal.
forrás:https://www.distilled.net/blog/seo/how-to-perform-a-content-audit/