A Universal Analytics bemutatása
Több szolgáltatás, alaposabb betekintés
A Universal Analytics olyan szolgáltatások gyűjteményét vezeti be, amelyek megváltoztatják az adatok gyűjtésének és rendezésének módját a Google Analytics-fiókban, így jobban megismerheti, hogy a látogatók hogyan kerülnek kapcsolatba az online tartalmakkal.
A Universal Analytics előnyei
Új és rugalmasabb követőkód, amely lehetővé teszi az adatgyűjtést bármilyen digitális eszközről.
A Universal Analytics a követőkód három új változatát vezeti be, amelyek a specifikus technikai igényeknek megfelelően alkalmazhatók. Az analytics.js JavaScript könyvtár webhelyekhez, a Google Analytics SDK-k (v2.x vagy újabb ) mobilalkalmazások követéséhez, a Measurement Protocol pedig más digitális eszközökhöz, például játékkonzolokhoz és információs oszlopokhoz.
Az összes új gyűjtési módszer fejlesztőbarát, így a követőkód beállítása és testreszabása egyszerűbb lehet. A domainek közötti követés, különösen webhelyek esetén jelentősen egyszerűbb és pontosabb.
Egyszerűsített és elérhetőbb konfigurációs lehetőségek.
A Universal Analytics több konfigurációs beállítást biztosít, amelyeket fiókjának Adminisztrációs oldaláról vezérelhet:
- Organikus keresés forrásai
- Munkamenet és kampány időkorlátjának kezelése
- Hivatkozók kizárása
- Keresési kifejezések kizárása
Egyéni dimenziók és egyéni mutatók létrehozása a vállalkozásra egyedileg jellemző adatok összegyűjtéséhez.
Az egyéni dimenziók és az egyéni mutatók olyanok, mint az alapértelmezett dimenziók és mutatók, de a felhasználó saját maga hozhatja létre őket. Olyan adatok gyűjtésére használhatók, amelyeket a Google Analytics nem követ automatikusan. További információk az egyéni dimenziókról és mutatókról.
Naprakészséget biztosító új funkciók és frissítések.
A Universal Analytics rendszerrel az összes normál Google Analytics jelentés és eszköz használható, de új funkciók is elérhetők.
Az új funkciók és termékfrissítések csak a Universal Analytics tulajdonokhoz érhetők el. A klasszikus Google Analytics tulajdonok, illetve a korábbi gyűjtési módszert, például a ga.js JavaScript könyvtárat használó Universal Analytics tulajdonok nem kapnak hozzáférést az összes jövőbeli termékmódosításhoz.
Kezdő lépések – Universal Analytics
A Universal Analytics a Google Analytics új működtetési szabványa.
Rövidesen minden fióknak kötelező lesz használnia a Universal Analytics rendszert.
A Google Analytics, azon belül a Universal Analytics beállítása számos lépést igényel.
Mielőtt elkezdené, a folyamattal való megismerkedéshez olvassa el a Universal Analytics beállításának módjáról szóló áttekintést, vagy kezdje egy tulajdon létrehozásával saját fiókjában.
Ha már használja a Google Analytics rendszert, akkor a klasszikus Analytics rendszerről való frissítéshez végezze el a Universal Analytics-frissítés két lépésből álló folyamatát. Szerezzen további információt a Universal Analytics-frissítésrőlvagy a folyamat kezdő lépéseinek megismeréséhez keresse fel a Universal Analytics frissítési központot.
Google Analytics fiókhoz csak a szerkesztési engedéllyel rendelkező felhasználók adhatnak hozzá tulajdont.
További információ a tulajdonokkal kapcsolatban.
Analytics Tulajdon beállítása:
- Jelentkezzen be Google Analytics-fiókjába. Kattintson bármely oldal tetején a menüsávban az Adminisztráció elemre.
- A Fiók oszlopban a legördülő menüből válassza ki azt a fiókot, amelyhez hozzá kívánja adni a tulajdont.
Ha számos fiókkal rendelkezik, akkor a megfelelő megkereséséhez használja a keresőmezőt. - A Tulajdon oszlopban, a legördülő menüben kattintson az Új tulajdon létrehozása lehetőségre.
- Válassza a Webhely vagy a Mobilalkalmazás lehetőséget.
- (Csak web esetén) Válasszon követési módot. Kattintson a Universal Analytics vagy a Classic Analyticslehetőségre.
- Adja meg a Webhelyet vagy az Alkalmazás nevét.
Ha fiókjában egynél több alkalmazást kíván követni, akkor használjon egy nagyon egyedi és leíró jellegű nevet, amely tartalmazza a kiadás vagy a verzió számát. Ez segítséget ad az alkalmazás tulajdonainak rendben tartásához. - (Csak web esetén) Adja meg a Webhely URL-t.
Ha az URL nem megfelelően formázott, akkor nem hozható létre tulajdon. - Válasszon ki egy Iparági besorolást
- Válassza ki a Jelentés időzónáját.
Ez a jelentéseknél a napok elválasztására szolgál majd, az adatok származási helyétől függetlenül. - Kattintson a Követési azonosító beszerzése lehetőségre.
Miután erre a gombra kattint, létrejön a tulajdona, de adatgyűjtéshez be kell állítania a követőkódot. Internetes tulajdonok esetén az e gombra történő kattintás előállítja a követőkód kódrészletét. Ezt a kódrészletet ki kell másolnia és be kell illesztenie a Google Analytics rendszerrel követni kívánt összes weboldalra.
További lépések
A tulajdon beállítása a Google Analytics beállításának csak az első lépése. Végezze el a további lépéseket a folyamat befejezéséhez és az adatok teljes körű kihasználásához.
Követőkód beállítása
A követőkódnak különböző változatai vannak. Használja az Ön környezetéhez megfelelőt.
- Webtartalom: Tekintse meg az internetes követőkód beállításának módját. A HTML-ismeretekkel rendelkezők el tudják végezni ezt a lépést, de a fejlesztőknek érdemes további részletekért tanulmányozniuk az analytics.js JavaScript fejlesztői útmutatót.
- Mobilalkalmazások: Töltse le az Önnek megfelelő SDK-t, majd a Fejlesztői útmutató használatával ismerkedjen meg az SDK-nak az alkalmazásába történő integrálásával. Az SDK-k letölthetők a fiókja tulajdonában találhatóKövetési adatok oldalról, vagy a Fejlesztői útmutatónkból.
- Más digitális eszközök: A digitális eszközökből, például információs oszlopokból, játékkonzolokból vagy készülékekből származó adatok gyűjtéséhez használja a Measurement Protocol megoldást.
Miután elvégezte ezt az alapszintű beállítást, testre szabhatja a követőkódot az automatikusan nem követett adatok gyűjtéséhez. Javasoljuk a multimédia, például videók követését lehetővé tevő Esemény követés, illetve a termék- vagy értékesítési adatoknak más adatokkal való integrálását biztosító Ecommerce követés beállítását.
Olvassa el a nem technikai jellegű áttekintést a Google Analytics működéséről.
Jelentési nézetek beállítása és testreszabása
A nézetek jelenítik meg az adatokat az Ön számára. Részei a jelentéseket tartalmazó és szűrőkkel testre szabható Google Analytics-fióknak.
Minden tulajdonhoz automatikusan létrejön egy nézet, de az összegyűjtött nyers adatok állandó elérésének biztosítása érdekében erősen ajánljuk a nézetek másolatának létrehozását.
További felhasználható adatokhoz juthat, ha további jelentési funkciókat, például Célokat és Szegmenseket állít be.
További információ a nézetekről, a nézet létrehozásáról, illetve arról, hogy miért hasznos a másolat létrehozása az eredeti nézetről.
Frissítés Universal Analytics technológiára
A Universal Analytics frissítés egy 2 lépésből álló folyamat, amelyet követve az összes klasszikus Google Analytics tulajdonát Universal Analytics tulajdonokká alakíthatja.
Bármely jelenlegi tulajdonát frissítheti a Universal Analytics rendszerre. A Universal Analytics frissítési központhasználata a teljes folyamaton keresztülvezeti Önt. A frissítési központ a frissítési folyamat elvégzéséhez szükséges összes információt tartalmazza.
A frissítési központ tartalma:
- Áttekintés a két lépésből álló frissítési folyamatról
- Lista a frissítéssel járó előnyökről
- Közelítő vázlat az egyes frissítési fázisokról
- Technikai referenciák fejlesztők számára
- Gyakran Ismételt Kérdések a frissítési folyamattal kapcsolatban
Munkamenet és kampány időkorlátjának kezelése
Állítsa be a munkamenetek és a kampányok maximális időtartamát.
A munkamenetek és a kampányok bizonyos idő elteltével befejeződnek. Alapértelmezés szerint a munkamenetek 30 perc, a kampányok pedig 6 hónap elteltével érnek véget. A beállítások módosításával meghatározhatja, hogy a munkamenetek és kampányok ettől eltérő időtartam után érjenek véget.
A munkamenet és a kampány hossza az Ön webhelyétől és vállalkozásától függ. Az alábbiakban néhány ötletet olvashat a munkamenetek és a kampányok időkorlátjának beállításával kapcsolatban:
- Ha webhelye egy bizonyos ideig tartó tétlenség után automatikusan kijelentkezteti a látogatókat, akkor a munkamenet hosszát erre az időtartamra állítsa be.
- Ha nagy mennyiségű tartalmat kínál, és a látogatók várhatóan sok időt töltenek a tartalom befogadásával, növelje a munkamenet időtartamát. Ennek megfelelően rövidítse le a munkamenet időtartamát, ha webhelye nem kínál sok tartalmat.
- A kampány időtartamát a kampány futásával megegyező vagy a relevancia megőrzése szempontjából fontos időtartamra állítsa be. Egy közösségi médiában futó mikrokampányra adott kattintások többnyire az indítást követő pár napon belül elveszítik relevanciájukat.
A kampányok időkorlátja legfeljebb 2 év lehet. A munkamenetek időkorlátja 1 perc és 4 óra közötti értékre állítható.
A munkamenet és a kampány időkorlátjának módosítása
A beállítások alkalmazására a fiókjában szereplő tulajdonok adminisztrálási beállításaiban kerül sor. A beállítások módosítása:
- Lépjen az egyik tulajdonhoz. Ha nem a beállítási menüben tartózkodik, kattintson az Adminisztrálás elemre. Válassza ki a fiókot és a módosítani kívánt tulajdont.
- A tulajdon oszlopban kattintson a Követési info, majd a Munkamenet-beállítások lehetőségre.
- Az Időkorlát-túllépés kezelése részben a vezérlők segítségével állítsa be a munkamenet időkorlátját és a kampány időkorlátját
- Kattintson az Alkalmaz gombra.