A jövedelmezőség elérése
A sikeres hirdetés és a növekedés szempontjából rendkívül fontos tudni, hogy miként lehet pontosan felmérni egy kampány jövedelmező vagy veszteséges mivoltát. Ha úgy találja, hogy kampánya nem hoz hasznot, a jövedelmező működés eléréséhez gyakran hasznos segítséget nyújthat, ha az ügyfél-szerzésenkénti költségét (CPA) összehasonlítja a várható konverziónkénti haszonnal, és jövedelmező szintre állítja be a kulcsszavait és a CPC-ajánlatait.
A CPA az AdWords Konverziókövetés szolgáltatásával egyszerűen megállapítható – könnyen megtalálhatja az egyes műveletek, többek között a vásárlások, a feliratkozások, az értékesítési leadek vagy az előfizetések költségét.
Kezdjük egy egyszerű példával: tegyük fel, hogy cége egy letölthető zenekeverő szoftvert árul 10 000 Ft-ért. A költségei minimálisak, tehát az eladásonként befolyt 10 000 Ft gyakorlatilag teljes egészében haszonnak tekinthető.
Az AdWords kampányban ezt a 10 000 Ft-os szintet viszonyítási alapként használhatja a fiók különböző részei jövedelmezőségének felmérésére.
1. példa: Jövedelmezőség a hirdetéscsoportok szintjén
Tegyük fel, hogy három, különböző CPA-értékű hirdetéscsoporttal rendelkezik:
- 1. hirdetéscsoport: „Zenekeverő szoftver” CPA: 7000 Ft
- 2. hirdetéscsoport: „Zeneszerkesztés” CPA: 17 000 Ft
- 3. hirdetéscsoport: „Zeneszerkesztők” CPA: 10 600 Ft
Első pillantásra látható, hogy az első hirdetéscsoport jövedelmező, ugyanis 7000 Ft-os költség mellett 3000 Ft-os hasznot hoz (10 000 Ft – 7000 Ft). Ha a kampánya már elérte a beállított költségkeretet, ez a hirdetéscsoport megfelelő alapként szolgálhat a növekedéshez.
Az utóbbi két hirdetéscsoport a várható 10 000 Ft-os haszonnál magasabb költséggel jár egy értékesítésre vetítve. A jövedelmezőség elérése érdekében érdemes alaposabban megvizsgálnia ez utóbbi hirdetéscsoportok kulcsszavait, hirdetéseit, ajánlatait és egyéb beállításait.
2. példa: Jövedelmezőség a kulcsszavak szintjén
Vegyük szemügyre közelebbről a „Zeneszerkesztés” hirdetéscsoportot, és vizsgáljuk meg, hogy jövedelmezővé tehető-e. A hirdetéscsoport a következő kulcsszavakkal rendelkezik:
- 1. kulcsszó: zeneszerkesztés CPA: 8400 Ft
- 2. kulcsszó: zenekészítő szoftver CPA: 5600 Ft
- 3. kulcsszó: zeneszerkesztés tanulása CPA: 13 000 Ft
- 4. kulcsszó: zenekészítő cégek CPA: 46 000 Ft
- 5. kulcsszó: zeneszerkesztő csomagok CPA: 7800 Ft
A kulcsszavak szintjének vizsgálatával megállapítható, hogy melyik az a három kulcsszó a hirdetéscsoportban, amely valójában jövedelmező. A két nem jövedelmező kulcsszó, a „zeneszerkesztés tanulása” és a „zenekészítő cégek” okozzák azt, hogy a hirdetéscsoport az átlagos CPA-érték szerint nem jövedelmező.
Vizsgáljuk meg közelebbről a nem jövedelmező kulcsszavakat:
- A „zenekészítő cégek” egyértelműen veszteséges: 10 000 Ft haszon – 46 000 Ft költség = eladásonként 36 000 Ft veszteség. A kulcsszó eltávolításával már elképzelhető, hogy jövedelmező szintre hozhatná a hirdetéscsoportot.
- A „zeneszerkesztés tanulása” veszteséges, de nem teljesen reménytelen. A zeneszerkesztés fortélyai iránt érdeklődő felhasználók kíváncsiak az Ön szoftverére. Lehet, hogy hasznos lenne ezt a kulcsszót egy külön „Zeneszerkesztés tanulása” nevű hirdetéscsoportba helyezni, a megfelelő kulcsszavakkal, hirdetésszövegekkel és céloldallal. Ha nincs ideje a teljes körű optimalizálásra, megpróbálhat alacsonyabb CPC-ajánlatokat használni, amivel 10 000 Ft alatti CPA-értéket érhet el.
Vegye figyelembe, hogy a fenti példákban a jövedelmezőséget a konverziók szintjén számítottuk ki egy adott termék vagy szolgáltatás kapcsán. Ez gyakran célravezetőbb, mint a jövedelmezőség kampány- vagy fiókszintű vizsgálata.
Például egy 1 000 000 Ft-os hirdetési költségekkel járó, számos termék vagy szolgáltatás reklámozására szolgáló kampány esetén nehezen állapítható meg, hogy a kampány összességében jövedelmező-e. Az egyes termékek vagy szolgáltatások esetén várható konverziónkénti haszon kiszámítása egyszerű mércét biztosít a jövedelmezőség megállapításához.