2012-ben az álláskeresők 88 % legalább egy közösségi médiát használtak álláskereséshez!
Meglepő módon, Facebook volt az első számú platform ahol emberek munkát kerestek ebben az évben, megelőzve a szigorúan szakmai közösségi oldalt , a LinkedIn-t.
Szeptember elején a Jobvite álláskereső portál megkérdezett 2108 felnőttet, és 1.266 főt akiknek már van munkája, hogy megtudják hol keresnek állást a legtöbben.
A közösségi média fontos szerepet játszott új munkahelyek keresésében.
Míg a LinkedIn és a Twitter jelentős nyereséget termelt, szakmai felhasználás szempontjából ebben az évben, a Facebook még mindig első számú, és láthatóan már az elmúlt három évben is.
Vessen egy pillantást a számokra:
Álláskeresők a Facebook-on:
2012-ben Álláskeresők 52 % használja a Facebookot, 2011-el szemben ahol csak 48 % használta
Álláskeresők 14 % a Facebookon talált állást
Álláskeresők 15 % megváltoztatta adatvédelmi beállításait, álláskeresést szem előtt tartva
17 % említette hogy fent van a facebookon egy interjú során
63 %-kuk a 40 év alattiak, 70 % a férfi
36 % főiskolát végzettek
Minden 5-ik álláskereső barátai megosztott posztjaiból kapott munkát
Álláskeresés LinkedIn:
2012-ben Álláskeresők 38 % használja a Linkedin-t, 2011-el szemben ahol csak 30 % használta
Álláskeresők 11 % használta a LinkedIn-t álláskeresésre
7 % megváltoztatta adatvédelmi beállításokat a munkakeresést szem előtt tarva
Álláskeresők 62 % a 40 év alattiak, és 60 % a férfi
Álláskereső 50 %- a diplomás,