Elvárások 1
Hitelesség.
az emberek elvárják a közösségi helyeken megjelenő cégektől hogy személyesnek és hitelesnek tünjenek.
Példa: A Dunkin Donust márka csiripelésre ad emberi hangot és kölcsönöz olyan személyiséget, amelyhez az emberek érzelmileg viszonyulhatnak így lett Dankin Dave.
Elvárások 2.
Átláthatóság
A vállalatokat megjutalmazzák, ha az üzleti tevékenységük átlátható és feltárják hiányosságukat, és aktivak a közösséggel.
Például egy kávézó facebook oldalán rendeszeren értesíti vásárlóit a közösségi kezdeményezésekről mint a AIDS felvonulás, kerékpárversenyek, üdülési programok, valamint minősítési hírekről…
Elvárás 3
A fogyasztó bevonása
A faogyasztók elvárják hogy hallathassák a hangjukatés azt is hogy amit mondanak annak hatása legyen arra hogy miként készülnek a termékek, hogyan kezelik a panaszokat, és hogy milyen közösségi kezdeményezéseket karoljanak fel.
Példa: A GAP divatmárka lehetőséget ad a vásárlóinak hogy eszmecserét futtassanak a divatról. Az alap öleteket a GAP Stylistjai adják azaz dobják fel és buzdítják a rajongókat adják elő saját ötleteiket
Elvárás 4
Valós idejű válasz
Kötelező 0-24 be figyelni a közösségi oldalakat mert egy rossz indulatú vírus pletyka megnehezítheti a későbbi válasz lehetőséget. Erre van a mobil telefon és a fizetős szoftverek
Példa twitter bejezés követésére: http://tweetbeep.com/ ingyenes email riasztás ha valaki megemlíti nevünket a twitteren akkor kapunk egy mailt
Elvárás 5
Hosszú távú kapcsolat
A cél hűséges vásárlók megnyerése hosszú távon.