Mi a konverzió?
Konverzióról akkor beszélhetünk, ha egy felhasználó az Ön számára értékes műveletet hajt végre webhelyén. Ez lehet vásárlás, egy fájl letöltése vagy akár további információ kérése is.
Kialakuló trendek meghatározása:Google Keresési Trendek
Tudja meg, mit keresnek vásárlói, és készüljön fel a felhasználói magatartás változásaira, valamint az időszakos keresési trendekre.
Vásárlói igények előrejelzése: Készítsen előrejelzést a terméke vagy szolgáltatása iránt várható keresletről az ágazatára vonatkozó korábbi keresési adatok alapján, így ennek megfelelően alakíthatja költségkeretét és terveit.
Földrajzi eloszlás: Tudja meg, hol találhat ügyfeleket. Tekintse meg a keresési forgalom régiók és városok szerinti eloszlását, és úgy adja meg a kampánya földrajzi célzással és költségkerettel kapcsolatos beállításait, hogy azok az ügyfelek valódi tartózkodási helyét célozzák.
“Megjelenése óta rendszeresen használom a Google [Keresési] Trendeket az időszakos jellemzők és a keresési trendek elemzésére. Segítségével könnyedén meghatározhatom a növekvő kereséseket, és ráláthatok, mire és hogyan keresnek rá a felhasználók!”
O Neill Cooke, az AdWords optimalizálási szakembere
Íme négy egyszerű módszer a Keresési Trendek szolgáltatás használatára, amelyeknek segítségével választ kaphat az online forgalommal kapcsolatos kérdéseire.
Versenytársaimhoz képest milyen teljesítményt nyújtok?
Egy márka- vagy terméknév használatával összehasonlíthatja saját vállalkozását ágazatvezető versenytársaival, és megtekintheti, hány márkavonatkozású keresést hajtanak végre a felhasználók. Adja meg vállalata vagy terméke márkanevét keresési kifejezésként, majd a keresési forgalom összehasonlításához írja be versenytársai nevét is.
Az eredmények jelezhetik, hogy további marketing- vagy márka-népszerűsítő tevékenységekkel kell növelnie piaci részesedését.
Léteznek olyan időszakos trendek, amelyekre érdemes odafigyelni?
Határozza meg az ágazatára vonatkozó időszakos trendeket, és kezelje költségkeretét ennek megfelelően. Írja be a “digitális fényképezőgépek” kifejezést, majd adja meg a “2004 – most” dátumtartományt, hogy láthassa, mely időszakban a legnagyobb a digitális kamerákhoz kapcsolódó keresési forgalom.
Honnan származnak a felhasználóim?
Tekintse meg a trendeket földrajzi régiók szerint, így megállapíthatja, mely régiókban keresnek rá a legnagyobb valószínűséggel egy adott termékre. A hatékonyság növelése érdekében az eredmények alapján pontosítsa célzási beállításait és költségkeretét.
A felhasználói keresések márkaneveket vagy általános termékkifejezéseket tartalmaznak?
Pontosan mit keresnek a felhasználók? Írja be a “fényképezőgépek” keresési kifejezést, és tekintse meg a termékre vonatkozó legnépszerűbb kapcsolódó és növekvő kereséseket. Ez a módszer releváns kulcsszavak keresésére is kiválóan használható, amelyeket azután hozzáadhat AdWords kampányaihoz.
http://www.google.co.uk/insights/search
Konverziókövetés a Google AdWords-fiókjában elérhető ingyenes jelentési eszköz, amely megmutatja, mekkora AdWords hirdetéseinek megtérülése.
Egyszerű és hasznos módszer annak megállapítására, milyen hatékonyan vezetnek kampányai értékesítéshez vagy leadhez webhelyén. Segítségével okosabban használhatja ki költségkeretét, és így online kiadásai több nyereséget eredményeznek.
Miért érdemes használni a Konverziókövetést?
Megtérülési jelentés: AdWords-fiókjában könnyen áttekinthető jelentések segítik a munkáját, amelyekből megtudhatja, mennyire térül meg hirdetési befektetése. Megtekintheti, pontosan honnan származik jövedelme, és mely kulcsszavak eredményezik a legtöbb értékesítést, illetve leadet webhelyén.
Megalapozott ajánlati döntések: Ha tudja, mely kattintások vezetnek értékesítéshez vagy leadekhez, megalapozott döntéseket hozhat arról, mire költi a hirdetésekre fordított összeget. A kulcsszavakra vonatkozó ajánlatokat inkább az általuk eredményezett nyereség, ne pedig a kattintások száma alapján állapítsa meg.
Egyszerű beállítás: A Konverziókövetés beállításához keresse meg a rövid követőkódot AdWords-fiókja “Konverziókövetés” részében. Helyezze el a kódot webhelye html-jének egyik oldalán, és máris élvezheti AdWords-fiókjában a konverziós statisztikák előnyeit, akár a kulcsszavak szintjén is.
Hogyan Működik?
A konverziókövetés működéséhez meg kell adnia egy kódrészletet webhelye azon oldalán, amelyet nyomon szeretne követni. Ha például az eladások számára kíváncsi, választhatja a “Köszönjük a vásárlást!” oldalt. Ha valaki rákattint AdWords hirdetésére, ellátogat webhelyére, és vásárol, a “Köszönjük” oldalon található kód érzékeli ezt az információt. Ekkor fiókjában egy konverziót rendelünk a látogató által keresési kifejezésként használt kulcsszóhoz.
A Google Konverziókövetés a legeslegfontosabb
eszközünk… Számos olyan árucikkre vonatkozóan
csökkentettük az ajánlatunkat, amelyek nem
eredményeztek elegendő konverziót, ugyanakkor
növeltük is olyan dolgokra vonatkozóan, amelyek jó
konverziós adatokkal szolgáltak. Idővel optimalizálni
tudtuk kiadásaink elosztását, így jóval több kattintáshoz
és megrendeléshez jutunk.
– Will Wynne, ügyvezető igazgató
Konverziókövetés PÉLDA
A Lets-Have-A-Party.co.uk 2003 decemberében kis családi
vállalkozásként jött létre, majd gyorsan bekerült az Egyesült Királyság
tíz legnépszerűbb jelmezkereskedője közé. A Konverziókövetés
használatával Chris Vaines könnyedén rájött, mely kulcsszavak
jövedelmezők számára, és melyek nem.
A következőképpen mesél az eszközzel való megismerkedéséről:
Igazi megvilágosodás volt az a pillanat, hozzáadtam
a kódot az oldalhoz, és minden még aznap este
elkészült. Nagyon fontos volt ez számunkra. Azóta jóval
jövedelmezőbb a tevékenységünk.
– Chris Vaines, ügyvezető igazgató
A Teljes anyagot Google Konverziókövetés