Facebook Hirdetés Kinek Jó és kinek NEM


A HWSW mai cikke szerint lehet, hogy kidobott pénz a Facebook reklám. Vigyázzunk ezzel a címmel, mert kapásból félrevezető a ‘reklám’ kifejezés.

A ‘Facebook reklám’ kategóriába bele tartozik már maga a Facebook oldal létrehozása, a napi kommunikáció, és bármilyen nyereményjáték. Ezek a legtöbb esetben pénzbe (de legalább is időbe) kerülnek a vállalatoknak, viszont ezekből a Facebook-nak semmi haszna nincs.

A kérdés valójában az, hogy kinek éri meg a Facebook-on hirdetni és jól menedzselt Facebook oldalt létrehozni, amivel folyamatosan építeni tudja a márkáját? – Mert a legtöbb cég ebbe nem gondol bele és úgy valóban kidobott pénz lesz a Facebook jelenlétre költött minden egyes forint.

Mire is való a Facebook hirdetés?
– arra, hogy egy cég bizonyos akcióját vagy akár csak a céges Facebook oldalát népszerűsítse a közösségi oldal felhasználói között

– a Facebook célzása segítségével, pedig viszonylag jól be tudja lőni, hogy milyen célcsoportnál jelenjen meg a hirdetése

Hol hibázik a legtöbb cég?
A hiba ott van, hogy sokan csak annyit tudnak a Facebook-ról, hogy “kell nekünk egy Facebook oldal mert úgy hallottam, hogy azzal nagyon jól lehet eladni, meg hogy az úgy nagyon jó lesz a cégnek”.

Kinek nem javaslom:
– banki szolgáltatóknak
– ipari és mezőgazdasági cégek
– olyan cégeknek akik B2B vel foglalkoznak és a vezetőket akarnak elérni erre ott van a Linkedin

Megoldás:
Először meg kell határozni a pontos üzleti célt és a célcsoportot, utána érdemes elgondolkodni azon, hogy hol érdemes hirdetni! – erre persze az online marketing szakértőnek rá kell világítania, mert ha nem teszi már az első pillanattól fogva félrevezeti az ügyfelet és csak a rövid távú haszon hajtja, amit hirtelen le lehet húzni a balekről.

…és igen, nem minden esetben a Facebook hirdetés és Facebook oldal létrehozása lesz a legkifizetődőbb befektetés. Viszont ha egy adott cég a megfelelő online marketing tanácsadó mellett teszi le a voksát, aki nem feltétlen azt adja el az ügyfélnek, amit ő akar, hanem amire valójában szüksége van a kitűzött üzleti célja érdekében, egyetlen forint sem lesz, az ablakon kidobott pénz!

Kiknek Javaslom?
-aki olcsó termékeket árul
-aki olcsó szolgáltatásokat árul B2C-be
-aki élményt és szórakoztatást árúl mivel a fb közzösség építő

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s