Google személyes UTÁLAT


Nem fogadta kedvezően az átlagfelhasználó a Google perszonalizált keresési találatainak bevezetését, ráadásul a jelek szerint később sem érzik az emberek pozitívnak a funkciót – derül ki egy amerikai kutatásból.
Az AYTM Market Research egy 400 fős mintán végzett kutatása szerint az internetfelhasználók kifejezetten nem szeretik, hogy az eddig személytelennek hitt találati oldalon megjelennek a barátok, ismerősök tartalmai és preferenciái. Ugyan a Google eddig is a személyes profil alapján állította sorrendbe a találatokat, tehát a lista már jó ideje személyes, de a felhasználók eddig ezzel nem szembesültek. A semlegesnek látszó találati listát ugyanis nem hasonlította össze az átlagember egy másik felhasználóéval, ez maximum a SEO kérdésekkel foglalkozó szűk réteg szokása volt.

Félelem a személyes találatoktól

A laikus felhasználók többsége minden bizonnyal meg van győződve arról, hogy eddig ugyanazokat a találatokat kapta, mint mindenki más. Az ismerősök és a Google+ körök bevonása viszont egyfajta megvilágosodást jelentett mindenkinek, hiszen a személyes elemek látványosan beépülnek a listába.

A kutatás válaszadóinak 45,4 százaléka határozottan szeretné, ha ugyanazt a találatot kapná, mint mindenki más és nem részesítik előnyben a személyes találati listát. Ez viszont éppen ellentétes a Google törekvéseivel, ami azt az irányt követné, hogy a szolgáltató által épített profil alapján a legrelevánsabb találatok kerüljenek előre. Ami egyébként egy teljesen természetes igény is lehetne, de a törésvonalat a hatékonysághoz szükséges személyes információk kezelése és elemzése jelenti.

Az AYTM jelentése szerint a felhasználóknak alig 15,5 százaléka örül a személyes találatok beszúrásának, igaz van még egy 39,1 százalékos réteg, akik alapjában véve nem idekenkednek tőle, de aggódnak a személyes adatok kezelése miatt, ezért nem támogatják az új funkciót.

A Google vékony jégen táncol

Az adatvédelmi kérdések egyébként is folyamatosan terítéken vannak a Google+ kapcsán is, annak ellenére, hogy a Google a kezdettől fogva alapos stratégiákat dolgoz ki. Ennek ellenére vékony jégen jár a cég, ráadásul az amerikai szenátorok, illetve civil szervezetek is folyamatosan aggodalmuknak adnak hangot azzal kapcsolatban, ahogy a Google az adatvédelmi kérdésekben eljár. Minden kapcsolódó szervezetnek van egy igénye, amit szeretne a gyakorlatban is látni, ezek viszont többségében korlátoznák valamilyen formában a Google megoldásait.

A Google egyébként SSL titkosítással védi a találati listát olyan esetben, amikor személyes elemek is vannak benne, illetve a Google+ megosztásoknál alapból működik a megosztás korlátozása, amivel beállítható, hogy egy elem publikus, csak ismerősöknek vagy egy adott körnek, esetleg csak a felhasználónak saját magának jelenjen meg. Emellett a felhasználó teljesen kikapcsolhatja a személyes találatokat a beállítások menüben. A Google ráadásul úgy döntött, hogy más közösségi hálózatokból, például a Facebookról és a Twitterről nem jelenít meg személyes elemeket, azaz házon belül elegendő kezelnie az adatvédelmet.

Nem menő a Google+

Ennek ellenére folyamatos támadások érik a rendszert és sokan ágálnak a Google+ ellen. Mindezt úgy, hogy a statisztikák szerint a Google+-t alig használja valaki aktívan. A szolgáltatás jelenleg 90 millió felhasználót számlál, de a fent említett kutatásban résztvevők 41 százaléka állítja, hogy nincs jelen a Google közösségi oldalán. Kevesebb, mint 20 százalék volt, aki azt állította, hogy aktív használó és további 20 százalék, akinek tudomása volt róla, hogy tag, de állítása szerint nem használja. A maradék 19,5 százalék pedig azt sem tudta, hogy mi az a Google+.

Ez utóbbi egy igazi kudarc a Google számára, melynek alapszolgáltatását mindenki jól ismeri és használja is, de az új termék piaci bevezetése úgy tűnik, hogy még annyira sem sikerült, hogy az ismertsége 80 százalék felé menjen. Mindez szemben áll a Facebookkal, ami 850 milliós táborával kezd az internet közösségi fundamentumává válni és ellenáll szinte minden konkurens támadásnak.

Nehéz forradalmat csinálni

A kutatás nem túl biztató a Google számára, de az amerikai Search Engine Land szakértői mégis optimistán kommentálták az eredményeket: “Fontos látni, hogy ez csak egy kutatás és nem tiszta, hogy mennyire reprezentatív az amerikai felnőtt lakosságra. Az is egy szempont, hogy az emberek gyakorta reagálnak negatívan a változásokra, igaz ezek a számok a szokásoshoz képest jóval erőteljesebb negatív reakciókat mutatnak.

Az eMarketer, az AYTM eredmények publikálásakor úgy fogalmazott: “A Google hegymenetben harcol, ahogyan a közösségi tartalmakat megpróbálja összekötni a keresési eredményekkel és megpróbálja kideríteni, hogy a felhasználók hogyan szeretnék ezt a két területet összekapcsolni”.


FORRÁS:HWSW.HU

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s