Online költés 50% A Google -é


Óriási számok láttak napvilágot a Google háza tájáról: a világ online reklámköltésének csaknem fele landolt tavaly a cégnél, miközben ez a szegmens mutatja továbbra is a leggyorsabb növekedést a hirdetési piacon.

google

google

Globális szinten nem sok alternatívája van a Google-nak, ha online hirdetésekről van szó – derül ki a ZenithOptimedia felméréséből. Az internet óriása 2010-ben a költések 44,1 százalékát gyűjtötte be, ami még a megelőző évi – szintén irigylésre méltó – 41,9 százalékos részesedéshez képest is érzékelhető növekedés.

A kutatóintézet legfrissebb előrejelzése szerint a teljes reklámpiac idén 3,5, jövőre pedig 4,7 százalékkal növekszik majd, ami figyelembe véve a nyugtalanító gazdasági környezetet nem rossz hír, de októberben még 3,6 illetve 5,3 százalékot jósoltak a cég szakemberei – írja a thewrap.com. Jövőre a nyári olimpiai játékok, a labdarúgó Európa-bajnokság, a japán piac természeti és ipari katasztrófa utáni talpra állása, valamint az amerikai elnökválasztás fogja fellendíteni a költéseket. Mindennel együtt idén 464 milliárd, 2012-ben pedig 486 milliárd dollárt érhet el a reklámköltés.

Eközben az internet reklámtortából kihasított szelete 15,9 százalékról 21,2 százalékra hízik 2011 és 2014 között, ami azt jelenti, hogy idén mintegy 74 milliárd dollár jut online hirdetésekre, ennek csaknem felét nyeli le a Google. A cég piaci dominanciáját jól jelzi, hogy a második legnagyobb szereplőnek számító Yahoo részesedése 8,3 százalékos volt tavaly, ráadásul csökkenő tendenciát mutat, hiszen 2009-ben még 9,6 százaléknál jártak. A harmadik helyen a Microsoft állt tavaly 4 százalékkal. Szintén hanyatlóban van az internethozzáférés- és tartalomszolgáltatással foglalkozó AOL, amely 2006-ban még a piac 6,3 százalékát birtokolta, 2009-ben viszont már csak 2,2, tavaly pedig 1,5 százalékkal kellett beérnie.

Ezzel ellentétes irányba halad a Facebook. A közösségi oldal piaci részesedése több mint duplájára, 1,4-ről 3,1 százalékra emelkedett 2009 és 2010 között, idén pedig előrejelzések szerint megelőzi a Microsoftot.

A ZenithOptimedia jóslata szerint egyébként az internet 2013 környékén lehagyja majd a nyomtatott sajtót a reklámköltések terén. 2010 és 2013 között ugyanis a magazinoknál és újságoknál elköltött összeg 6 százalékkal fog csökkenni, az online ráfordítás viszont csaknem 53 százalékkal fog nőni ugyanezen időszak alatt.

Így az internet lesz ebből a szempontból a második legnagyobb médium 2013-ban a televízió után, a kettő részesedése között azonban még így is több mint kétszeres lesz a különbség.

Az európai hitelválság nagymértékben visszafogja a fejlett világ reklámköltését, így a globális reklámköltés növekedésének nagy része (58%) a fejlődő piacoknak lesz köszönhető 2011 és 2014 között.
forrás:mediainfó

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s